Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار محمدعلی جعفری شامگاه چهارشنبه در همایش مردان بی ادعا گرامیداشت شهدای عملیات خیبر دربندرعباس اظهار داشت: کشور با درس گیری از جبهه‌های دفاع مقدس و استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور و نه نگاه به بیرون‌ توانست خرمشهر را آزاد کند در صورتی که بنی‌صدر با نگرش لیبرالی و غربی می‌گفت نمی‌توانیم دشمن را بیرون کنیم و باید پای میز مذاکره بنشینیم، همانگونه که امروز برخی معتقدند با مذاکره می توانند حق و حقوق ملت غیور ایران را بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده قرارگاه فرهنگی، اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) گفت: نقش آفرینی مردم در دوران دفاع مقدس یکی از درس‌های بسیار تعیین کننده و سرنوشت ساز برای کشور است و این نقش همانند دوران دفاع مقدس در همه بحران‌ها، مشکل‌های اجتماعی، مقابله با تهدیدها، اعم از امنیتی و دفاعی و تهدیدهای نرم و جنگ‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مهم و اثرگذار است. 

سردار جعفری خاطر نشان کرد: هر زمان مردم فرصت حضور گسترده و نقش آفرینی در این عرصه‌ها داشته باشند، همانند عرصه های امنیتی در دوران‌های مختلف نقش تعیین کننده و اساسی ایفا کرده و می‌کنند. 

وی ابراز داشت: مردم در حوادث طبیعی مانند سیلی که در اواخر سال گذشته و اوایل امسال چند استان را فراگرفت به صورت گسترده و سازمان دهی شده ایفای نقش کرده و به همین گونه باید در سایر عرصه‌ها هم نقش آفرینی کنند. 

فرمانده قرارگاه فرهنگی، اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) اظهار داشت: نقش آفرینی مردم در دوران دفاع مقدس را در قالب یگان‌های مختلف مردمی که با لشکرها و تیپ‌های سپاه پاسداران آنها را می‌شناسند شاهد بودیم، مردم هرمزگان در گردان‌های لشکر ثارالله که متشکل از نیروهای سه استان هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان بود حضور داشتند. 

سردار جعفری افزود: در یک تحلیل کلی از دوران دفاع مقدس، عملیات خیبر یکی از عملیات های بزرگ و بن‌بست شکن دوران دفاع مقدس بود و آن دوران در چهار مقطع مختلف با بن بست‌هایی مواجه شدیم که با ابتکار عمل، برنامه ریزی، خلاقیت و حضور گسترده نیروهای مردمی شکسته می‌شد. 

وی بیان داشت: این حضور در جبهه‌ها، مدیریت درست و متناسب با توانمندی‌های و ظرفیت‌های داخلی کشور اولین درسی است که می‌توان از دوران دفاع مقدس گرفت، این همان مطلبی است که مقام معظم رهبری امروز بارها و بارها به مسوولان گوشزد می‌کنند. 

دشمنان جرات آغاز هیچگونه درگیری با جمهوری اسلامی  را ندارد

فرمانده قرارگاه فرهنگی، اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: حماسه های بزرگی دوران دفاع مقدس و خون شهیدان در امنیت، عزت، اقتدار و عظمت امروز ایران اسلامی موثر بوده و موجب شده دشمنان جرات آغاز هیچگونه درگیری، حتی هر حرکت، بیان حرف و موضع گیری که احتمال جنگ و درگیری با ایران داشته باشد نداشته باشند. 

سردار جعفری ادامه داد: آمریکایی که قدرتش همه دنیا را ترسانده جرات این کار را ندارد قدرت‌های پوشالی منطقه که دیگر به مراتب در برابر جمهوری اسلامی ناتوان‌تر هستند. 

وی ادامه داد: دیگر دستاورد بزرگ دوران دفاع مقدس با شکست روبه رو شدن طرح‌ها و نقشه‌های دشمن، یعنی آمریکایی‌ها، اسراییل غاصب، صهیونیست جهانی و اعراب مرتجع منطقه بعد از انقلاب تا کنون در غرب آسیا است. 

وی اضافه کرد: هرچه زمان بیشتری از دوران دفاع مقدس می‌گذرد بهتر به عظمت و اثرهای مثبت این حماسه آفرینی و دوران زرین تاریخ اسلام پی می‌بریم. 

فرمانده قرارگاه فرهنگی، اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) ابراز داشت: این روزها شاهد عزت و اقتدار بی‌نظیر جمهوری اسلامی و عظمت ملت ایران هستید و به ویژه با حوادث رخ داده در خلیج فارس، تنگه هرمز و سواحل دریای عمان هستیم، این حوادث در ماه‌های اخیر موجب شده دنیا به عظمت و اقتدار ایران اسلامی پی‌ببرد. 

وی یادآور شد: چند سال قبل شاهد به اسارت گرفتن سربازان آمریکایی و قبل از آن اسارت سربازان انگلیسی و اشک، گریه و خفت و خواری آن‌ها بودیم که جهانیان به چشم دیدند. 

سردار جعفری خاطرنشان کرد: در ماه های اخیر هم شاهد سقوط هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین و با ارزش آمریکا، توقیف کشتی انگلیسی بودیم که دشمنان و ابرقدرت‌های پوشالی از کنار آن گذشتند و حتی جرات بیان آن را نداشتند و در صورت بیان باید جبران می‌کردند. 

وی بیان داشت: آمریکایی‌ها برای وارد کردن فشار به ملت ایران در سال‌های پایانی جنگ هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی را سرنگون کردند و ۳۰ سال پس از آن با سرنگونی هواپیمای جاسوسی گرانقیمت‌شان به ذلت افتادند. 

فرمانده قرارگاه فرهنگی، اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) تاکید کرد: جمهوری اسلامی اقدام آنها را بی‌پاسخ نمی گذاشت و ضربه‌های بعدی را به آنها وارد می کرد که آنان با محاسبه تبعات چنین اقدامی از کنار آن عبور کردند. 

سردار جعفری افزود: جمهوری اسلامی ایران و ایران اسلامی و انقلاب اسلامی به برکت حیات معنوی خود این پیروزی ها، اقتدار و عظمت را بدست آورده، استقامت، صبر و پایداری مردم در برابر مشکل ها حاصل همین حیات معنوی جامعه بوده که برگرفته از اعتقادات دینی و مذهبی است. 

به گفته وی، جمهوری اسلامی ایران و ایران اسلامی و انقلاب اسلامی به برکت حیات معنوی خود این پیروزی ها، اقتدار و عظمت را بدست آورده، استقامت، صبر و پایداری مردم در برابر مشکل ها حاصل همین حیات معنوی جامعه بوده که برگرفته از اعتقادات دینی و مذهبی است که شهدا ضامن بسیار معتبر این حیات معنوی  نزد خداوند هستند. 

فرمانده قرارگاه فرهنگی، اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) اشاره کرد: صبر و پایداری ملت ایران در برابر تحریم‌ها، فشارها و مشکل‌های اقتصادی که هر کدام می تواند کشوری را از پای درآورد جهان را شگفت زده کرده و امروز هم ایستادگی و مقاومت نظر اول مردم ایران است، زیرا حیات معنوی در جامعه اثر و نقش و جایگاه بیشتری از حیات مادی دارد. 

سردار جعفری گفت: دیگر جوامع تنها به مادیات توجه کرده و در برابر کوچکترین مشکل و فشار شکننده هستند ولی جمهوری اسلامی ایران، ۴۰ سال در برابر همه فشارهای استکبار جهانی ایستادگی کرده و دشمنان از آغاز کردن جنگی برعلیه آن واهمه دارند. 

وی تاکید کرد: حوادث در حال وقوع در کشورهای مختلف، ایستادگی و مقاومت مردم، اقتدار جمهوری اسلامی، ترس و زبونی دشمن و بیداری ایجاد شده در منطقه در حال رقم زدن اتفاق هایی در جهان است که ما را وارد عصر جدیدی وارد می کند که عصر خمینی(ره) است. 

۳۲۱۹/۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر دفاع مقدس دریای عمان استان هرمزگان ایالات متحده آمریکا هرمزگان غرب آسیا مقام معظم رهبری عملیات خیبر اسرائيل بندرعباس خلیج فارس تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۴۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ارسطوزاده ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت با محوریت استان خوزستان تصریح کرد: امروزه آسایش و امنیت کشور، حاصل جان‌فشانی شهیدان است و بر این اساس گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگهداشت یاد و خاطره شهدا به شمار می‌رود؛ بنابراین یاد و خاطره عزیزانی که در راه مقاومت جان سپرده‌اند، راهبردی برای ادامه مسیر این شهدا را در حوزه گردشگری مقاومت است.

وی اظهار کرد: قریب به ۲۰۰ هزار شهید در جنگ تحمیلی در دفاع از کشور جان خود را از دست دادند و حدود ۱۲۷ شهر در معرض حملات هوایی و موشکی قرار گرفته‌اند. ۴۲ درصد از این حملات به شهرهای خوزستان بود و ۴۰ درصد از شهدا و مجروحان جنگ خوزستانی بودند.

ارسطوزاده افزود: استان خوزستان نقش مهمی در جنگ دفاع مقدس داشته به صورتی که کوچک‌ترین شهید، با ۱۲ روز سن و مسن‌ترین شهید آن صد سال سن است. در حال حاضر در این استان ۲۲ یادمان برای گرامیداشت شهدا وجود دارد.

وی در خصوص توسعه یادمان‌ها و آثار دفاع مقدس در خوزستان تأکید کرد: در حال حاضر ۲۲ یادمان مرتبط با دوران دفاع مقدس در استان وجود دارد که هر یک از این یادمان‌ها به مناطق مشخصی از استان مرتبط و برای ماندگاری و یادآوری این رویدادها برای عموم مردم است.

ارسطوزاده تصریح کرد: نقطه به نقطه شهر آبادان و خرمشهر و همچنین مناطق اطراف آن روایتگر رویدادها و عملیات دوران دفاع مقدس است و این پتانسیل وجود دارد که در هر کدام از این نقاط یادمان‌های متعددی ساخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: برنامه دقیقی برای ثبت و نگاشت یادمان‌ها در دست تهیه است که این اقدام‌ها بعد از تکمیل پرونده‌های مربوطه رونمایی و معرفی می‌شود.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۴۰ اثر دفاع مقدس در فهرست آثار ملی خوزستان به ثبت رسیده و ۱۰ پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده‌سازی است، گفت: در کنار برنامه‌های وسیع فرهنگی کاروان‌های راهیان نور و ستاد اربعین، یکی از محورهای اصلی این رویدادهای فرهنگی نقش و اهمیت استان خوزستان در گردشگری مقاومت است.

کد خبر 6087743

دیگر خبرها

  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود