Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@16:18:29 GMT

اروپا می خواهد ایران به مذاکره با آمریکا تن دهد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۴۵۸۵۶

اروپا می خواهد ایران به مذاکره با آمریکا تن دهد

عسکرخانی با اشاره به اینکه اروپا می خواهد ایران به مذاکره با آمریکا تن دهد، گفت: اروپا تاکنون نتوانسته است اقدام اعتمادسازی را بین آمریکا و ایران حتی به عنوان واسطه انجام دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «ابومحمد عسکرخانی» شب گذشته (چهارشنبه 3 مهر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه اروپایی ها در موضوع ایران دوگانه عمل می کنند و از یک طرف سیاست های ضد ایرانی در پیش می گیرند و از طرف دیگر خواستار مذاکره ایران و آمریکا هستند، گفت: اروپا می خواهد ایران به مذاکره با آمریکا تن دهد زیرا تاکنون نتوانسته است اقدام اعتمادسازی را بین آمریکا و ایران حتی به عنوان واسطه انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران با بیان اینکه اروپا می خواهد ایران همچنان به تعهدات خود در برجام پایبند باشد و تحت تحریم نیز قرار بگیرد، گفت: رفتارهای گذشته آمریکا نشان می دهد این کشور هیچ رفتار اعتمادسازی در قبال ایران نداشته و همه قراردادهایی که با کشورمان داشته نقض کرده است.

 

وی درباره اینکه اروپایی ها به طور کامل در پرتو سیاست های درازمدت آمریکایی ها حرکت می کنند، افزود: آمریکایی ها مدتی تهدید نظامی را بر ضد کشورمان مطرح می کردند که به نتیجه نرسید، سپس با بکارگیری رسانه ها در پی اعمال قدرت نرم بر کشورمان بودند که در این نیز موفق نشدند.

 

عسکرخانی با اشاره به اینکه آمریکایی ها اکنون راهبرد قانون نرم را با همکاری اروپایی ها با استفاده از قانون گذاران بین المللی برای ملت ایران تدوین کرده اند، گفت: طرح امنیت هرمز درباره قلمروی دریایی ایران است زیرا تضمین امنیت منطقه از گذشته بر عهده کشورمان بوده است.

 

وی با بیان اینکه زمانی که کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس کشور نبودند، امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و منطقه بر عهده ایران بود و ایران بر اساس مرور زمان احراز حق حاکمیت بر منطقه دارد، افزود: حاکمیت ایران؛ امنیت منطقه را تضمین می کند اما این موضوع با منافع آمریکایی ها در تضاد است.

 

عسکرخانی با اشاره به اینکه طرح مذاکره از طرف مقامات آمریکایی؛ سناریویی برای انتخابات آمریکا و مذاکره درباره فاز دوم برجام است، گفت: نباید درباره آنچه که برای دفاع از وطن نیاز داریم مذاکره کنیم.

 

وی با بیان اینکه آمریکا اجازه ندارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که نیرویی حاکمیتی است؛ تروریستی اعلام کند در حالی که این اقدام آمریکا جایگاه حقوقی در دنیا ندارد، افزود: این تحریم ها باید رفع شود.

 

استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران با اشاره به اینکه مذاکره درباره تروریسم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و آن چه که آمریکایی ها سلاح کشتار جمعی می نامند معنا ندارد، افزود: نمی توانیم آن را بپذیریم زیرا فردا ادعا می کنند ایران سلاح کشتار جمعی دارد. امکان دارد آمریکایی ها امتیازاتی را به ایران بدهند اما در مقابل امتیازهای بزرگتری می گیرند.

 

وی با بیان اینکه هیچ کشوری درباره امنیت خود معامله ای انجام نداده است و به صلاح کشورمان نیست که امنیت ملت ایران را در مقابل امتیازات اقتصادی بفروشند، گفت: آمریکا ممکن است شکلاتی را به ما تعارف کند اما در مقابل بخشی از راهبرد امنیتی کشورمان را خواهد گرفت./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع هفته دفاع مقدس استان همدان دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح نشریه شبستان روزنامه شبستان مذاکره با آمریکا آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۵۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد

ارتش آمریکا اقدام به انتقال مقادیر زیادی موشک‌های رهگیری سامانه‌های پدافندی به رژیم صهیونیستی کرد.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی کان در گزارشی در این رابطه نوشت، فرماندهی منطقه مرکزی نیروی هوایی ارتش آمریکا این هفته کار انتقال هزاران قطعه سلاح و موشک به اسرائیل را آغاز کرد، این تسلیحات از انبار‌های تسلیحاتی آمریکا در پایگاه العدید قطر با هواپیما‌های Globemaster C۱۷ به (سرزمین‌های اشغالی) منتقل شده است.

ایتای بلومنتال خبرنگار کان نیوز در این رابطه گفت: این گام برای ترمیم ذخایر تسلیحاتی نیروی هوایی اسرائیل بعد از تهاجم گسترده اخیر ایران (عملیات تلافی جویانه) انجام می‌گیرد.

در ادامه این گزارش آمده است، از طریق رصد حرکت هوایی مشخص شد، آمریکایی‌ها طی هفته گذشته حداقل هفت پرواز از پایگاه آمریکایی العدید در قطر به پایگاه هوایی نباتیم انجام دادند و ظاهرا برای اینکه شبهه‌ای علیه دولت قطر در این زمینه پیش نیاید، این هواپیما‌ها در مسیر خود توقف کوتاهی هم در قبرس داشته و بعد از آن به سوی (سرزمین‌های اشغالی) عزیمت نمودند.

به اعتراف این رسانه عبری زبان، در عملیات تهاجمی ۱۳ آوریل ایران علیه اسرائیل بیش از ۷۲۰ بار آژیر خطر در سرتاسر اسرائیل به صدا در آمد و سامانه‌های موشکی مستقر در جنوب (فلسطین اشغالی)، کرانه باختری، قدس، حیفا، الجلیل و جولان فعال شدند.

دیگر خبرها

  • با مذاکره با آمریکا از عملیات «وعده صادق» دستاورد سیاسی بدست بیاوریم! / اصلاح‌طلبان: موشک‌ها را خرج برجام کنید
  • آمریکا برنامه «جاسوسی خارجی» را تمدید کرد
  • آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند