Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته ملی سدهای ایران معتقد است که سد کالپوش که پیشتر برخی شبکه‌های اجتماعی از نقش احتمالی آن در رانش‌زمین در روستای حسین‌آباد کالپوش در نوروز امسال سخن به میان آورده بودند، هیچ‌گونه مشکل ساختاری نداشته و از پایداری لازم برخوردار است.

به گزارش ایسنا- علی نورزاده در دیدار با آشناگر استاندار سمنان با رد نقش این سد در آسیب‌های وارد شده به روستای رانش‌دیده حسین‌آباد کالپوش که منجر به جابجایی بخشی از این روستای استان سمنان شد اظهار کرد: در مجموع منطقه حسین آباد کالپوش دارای پتانسیل لغزش است و در پروژه‌ها و ساخت‌وسازها باید به این مهم توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس حوزه سدسازی با بیان اینکه به‌دلیل مسئولیت اداری حدود ۱۲ سال پیش و قبل از ساخت سد کالپوش از روستای حسین‌آباد بازدید کرده افزود: بر اساس مطالعات و آزمایشات انجام شده، سد کالپوش هیچ مشکلی ساختاری ندارد و پایداری آن تایید می‌شود .

رئیس کمیته ملی سدهای ایران با اشاره به برخی مشکلات سد کالپوش از انجام زه‌کشی این سد به عنوان یک ضرورت یاد کرد و گفت: زهکشی سد کالپوش امری ضروری است و لذا در همین راستا با انجام عملیات زهکشی نگرانی مردم کالپوش برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه تغییر اقلیم واقعیتی جهانشمول جهانی است خاطرنشان کرد: البته وجود تغییر اقلیم به معنای این نیست که ما اقدامات پیشگیرانه و پیش‌بینی‌های لازم را نداشته باشیم

نورزاده وعده داد: امروز با حضور مجدد در این منطقه مسائل سد کالپوش را از نزدیک مورد رصد مجدد قرار دهد.

علیرضا آشناگر استاندار سمنان نیز از زهکشی سد کالپوش به عنوان مطالبه برحق مردم منطقه نام برد و گفت: زهکشی سد کالپوش باید به صورت اصولی و در اسرع‌وقت انجام شود.

این مقام ارشد اجرایی توجه به دغدغه‌های مردم را وظیفه مدیران دانست و افزود: همه توان خود را به کار می‌گیریم که نگرانی‌های مردم در خصوص سد را برطرف کنیم.

استاندار سمنان تصریح کرد: کارشناسان مرتبط باید با دلایل متقن و پاسخ‌های مستند، ذهنیت مردم را اصلاح و دغدغه‌های آنان را برطرف کنند.

آشناگر با اشاره به ویژگی‌ها و نتایج به‌دست آمده از آزمایشات علمی خاک‌شناسی منطقه اظهار کرد: با توجه به وجود استعداد لغزش در روستای حسین آباد، تلاش ما بر این بود تا همه روستا را به منطقه جدیدی منتقل کنیم اما در نهایت بنا به درخواست مردم و تایید کارشناسان، بخشی از روستا جابجا می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سد کالپوش رانش زمين روستای حسین آباد کالپوش میامی استاندار سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل راه ۴ روستای قلعه گنج را مسدود کرد

آفتاب‌‌نیوز :

محمد فلاح کهن شامگاه پنجشنبه اظهار کرد: راه روستا‌های شریک آباد، بلبل آباد یک و ۲ و شمزان هیات در بخش مرکزی مسدود شده است.

وی ادامه داد: طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیلاب در اثر استمرار بارندگی‌ها موجب آبگرفتگی در ۱۰ روستا از جمله در روستا‌های شمزان جهاد، شمزان هیات، بلبل آباد یک، ۲ و سه، شریک آباد، تم کلی و روستای زیارت بچه در دهستان سرخ قلعه بسته شده است.

فلاح کهن با بیان اینکه همه این روستا‌ها در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارند بیان کرد: تیم‌های ارزیاب و امداد هلال احمر به محل اعزام شده اند که علاوه بر قلعه گنج، یک تیم از استان و ۲ تیم از رودبار جنوب هم در میان آن‌ها حضور دارند.

وی اضافه کرد: تگرگ به مزارع جالیزی در روستای شومهری و گندمزار‌های شهرستان نیز خسارت زده است.

هواشناسی برای ۲ روز گذشته هشدار قرمز صادر کرده بود و شاهد شدت بارندگی‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در جنوب کرمان بودیم.

هواشناسی در جدیدترین پیش بینی خود اعلام کرد، روز جمعه جوی به‌نسبت پایدار خواهیم داشت و از اوایل هفته آینده ضمن افزایش ابر احتمال رگبار باران در برخی مناطق جنوب غربی دور از انتظار نیست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سیل راه ۴ روستای قلعه گنج را مسدود کرد
  • حل مشکل مسکن کمک به معیشت مردم است
  • تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار
  • ورود روان آب به روستای زین آباد داراب
  • بارش‌ها در خراسان شمالی رشد حدود ۳۰ درصدی داشت
  • سیل روستای «بلبل آباد» در همدان
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است + فیلم
  • ۷۰ درصد ظرفیت سدهای خراسان شمالی خالی است
  • رئیسی: سکوت سازمان‌های بین‌المللی رژیم صهیونیستی را به افزایش تنش در منطقه ترغیب کرده است
  • هشدار قرمز و نارنجی برای این استان‌ ها | سیلاب در راه است | هشدار به ساکنان نواحی جنوبی ؛ سدهای منطقه پر هستند! | ببینید