Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: ایران در زمینه فرسایش خاک جزو پنج کشور نخست جهان است. ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، عیسی کلانتری ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری سامانه مهار آلودگی هوا در کارخانه فولاد کاویان شهرک صنعتی فریمان واقع در جنوب مشهد با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حمایت از تولید داخلی اظهار داشت: در عین حال رهبری بر ضرورت حفظ محیط زیست و تخریب نکردن آن تاکید دارند و بارها نسبت به سطح بالای مصرف انرژی در کشور ابراز ناخرسندی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: شهروندان در کلانشهر تهران 12 روز از تابستان امسال به دلیل حجم بالای گاز آلاینده اُزن هوای ناسالم تنفس کرده‌اند. این به معنای راهی شدن دهها هزار نفر به بیمارستان بر اثر فعالیت صنایع نارس و عقب مانده است.  درجه حرارت بالای 32 درجه موجب تولید "گار اُزن" در سطح پایین توسط خودروها میشود که عنصری آلوده‌کننده و یکی از خطرناکترین گازهای سمی است و تاثیر منفی فراوانی بر سلامتی انسان دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه خاطرنشان کرد: ایران را پس از روسیه بالاترین مصرف کننده انرژی را در میان کشورهای جهان است، محیط زیست متعلق به همگان و آحاد ملت است لذا حق نداریم تولید را به هر قیمتی و در هر بخشی انجام دهیم. صنعتی که توجیه اقتصادی و زیست محیطی نداشته نباشد موجب توسعه پایدار نمی شود بنابراین به هیچوجه نباید به سمت ایجاد اینگونه صنایع رفت.

محیط زیست مشهد دارای «اداره» شدترامپ با تحریم ایران به آلودگی محیط زیست دامن زده استچرا پیشنهاد رئیس سازمان محیط زیست خلاف امنیت ملی است؟

وی در ادامه اضافه کرد: توسعه پایدار دارای چهار ویژگی شامل "توسعه اقتصادی، حفظ محیط زیست، نظم اجتماعی و توسعه حقوق نسل‌های آینده" است و هم اینک از هر 10 هزار ریال بودج‌های که توسط دولت در سطح کشور هزیته می‌شود 27 ریال آن سهم حوزه محیط زیست است.

کلانتری در ادامه تصریح کرد: توسعه خوب است اما پیشرفت به هر علت و قیمتی مورد نظر و تایید ما نیست.  در حوزه صنایع عقب مانده هستیم و بسیاری از روابط زیست محیطی را زیر پا گذاشته‌ایم. در این روند از حقوق نسل‌های آتی برای گذران زندگی امروز خودمان هزینه کردهایم.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه راه توسعه کشور بسته نیست اما باید به سمت توسعه پایدار حرکت کنیم، گفت: متاسفانه در ایران هیچ ارگانی موظف به حفظ حقوق نسل آینده نیست.

وی ادامه داد: ایران همچنین در زمینه فرسایش خاک جزو پنج کشور نخست جهان است و ما در کشوری زندگی می‌کنیم که 28 درصد بارش جهان را دارد و شدت تبخیر آب در آن بیشتر از 2.5 برابر میانگین جهانی این شاخص است.

انتهای پیام/ش

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن مرادزاده صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح تحت مدیریت مناطق حفاظت شده در استان بوشهر در حال حاضر ۷.۵ درصد از عرصه‌های طبیعی استان تحت مدیریت است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ با معرفی چهار منطقه برای مناطق حفاظت شده و سه منطقه برای منطقه شکارممنوع و یک درخت ۷۰۰ ساله به عنوان اثر طبیعی ملی به شورای عالی محیط زیست، شرایطی را فراهم نمودیم تا امکان گسترده کردن سطح مناطق تحت مدیریت به وجود آمده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در همین زمینه یک منطقه حفاظت شده در سال ۱۴۰۲ مصوب شده که بزرگترین و وسیع‌ترین منطقه حفاظت شده در استان بوشهر خواهد بود. این منطقه حفاظت شده در دو شهرستان دشتستان و تنگستان واقع شده است.

مرادزاده از اهمیت فعالیت سمن‌ها و فعالان زیست محیطی در حفاظت از محیط‌زیست و تنوع زیستی گفت و از همه فعالان و انجمن‌های زیست محیطی درخواست کرد در زمینه‌های متعدد زیست محیطی به یاری و همکاری با سازمان حفاظت محیط‌زیست بیایند. در زمینه‌های مختلف پژوهشی و حفاظتی درخواست دارم که به طور تخصصی به یاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیایند.

حمایت از سمن‌ها و فعالان زیست محیطی

حیدر فقیه رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر در این نشست از حمایت‌های گسترده از فعالیت‌های سمن‌ها و فعالان زیست محیطی استان بوشهر گفت و خواستار همکاری و مشارکت بیشتر در زمینه آموزش به دانش آموزان و شهروندان، حفاظت مشارکتی در زیستگاه‌ها و … سمن‌ها شد.

در این نشست هم اندیشی همچنین نمایندگان انجمن‌های زیست محیطی مانند انجمن حیات سبز لیان، انجمن زمین سبز بوشهر، انجمن حیات سبز سمل، خانه کوهنوردی خاییز، انجمن سبز وحدتیه، انجمن زیست محیطی رادار دشتستان، انجمن کوه سیاه بوشکان، انجمن حیات سبز تنگستان و … به بیان نظرات و پیشنهادات و انتقادات پرداخت.

کد خبر 6086227

دیگر خبرها

  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟