Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-29@14:24:10 GMT

هکر ۱۸ ساله در البرز دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۴۷۸۳۴

هکر ۱۸ ساله در البرز دستگیر شد

سرهنگ محمد اقبالی، رئیس پلیس فتا استان البرز روز پنجشنبه اظهارداشت:  به دنبال دریافت شکایت های متعدد مبنی بر هک حساب کاربری اینستاگرام و برداشت غیرمجاز از ازحساب کاربران، موضوع به صورت ویژه دردستور کار قرارگرفت.
طی پیگیری های پلیس و کسب دستور قضایی حساب هایی که وجه شاکی به حساب آن ها واریز شده بود، مسدود شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ اقبالی افزود: درتحقیقات بیشتر مشخص شد که شخصی ناشناس با شناسایی آدرس ها صفحه  اینستاگرام کاربران وارد شده و با ارائه لینک های جعلی اطلاعات افراد را هک و سپس با دریافت اطلاعات کاربران با ترفند افزایش فالوور از آن ها کلاهبرداری میکرد.

کارشناسان پلیس فتا با بررسی اطلاعاتی محل اقامت این فرد را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد که متهم تاکنون به یک هزارو ۲۸۳ فقره هک حساب کاربری اینستاگرام با ۶ صفحه جعلی اعتراف کرده است.

 متهم دستگیر شده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان البرز از مردم درسراسر کشور خواست چنانچه به این شیوه مورد کلاهبرداری قرارگرفتند و یا حساب کاربری ایسنتاگرام آن ها برای افزایش فالوور هک شده به پلیس فتا این استان واقع در کرج - میدان طالقانی - جنب پزشکی قانونی استان البرز مراجعه کنند.

46

کد خبر 1303871

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۷۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف راز قتل پیرمرد لاهیجانی پس از ۳ سال

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان از برملا شدن راز پرونده مفقودی پیرمرد ۸۳ ساله و اینکه این فرد به قتل رسیده خبر داد و گفت: در این خصوص ۸ نفر دستگیر شدند.

سرهنگ حمید محمدی‌نسب امروز، ۱۰ فروردین‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در تیر ماه سال ۱۳۹۹ خانواده پیرمردی ۸۳ ساله با مراجعه به پلیس اعلام داشتند که این فرد به دلایل نامشخصی مفقود شده که با اقدامات صورت گرفته در این خصوص نشانه‌ای از این مرد به دست نیامد.

وی با اشاره به مشکوک شدن کارآگاهان پلیس آگاهی به برخی جزئیات این پرونده و با توجه به اینکه مفقودی فردی متمول بوده، احتمال هرگونه جرم و جنایتی در این پرونده متصور شد، افزود: در روند رسیدگی به این موضوع مشخص شد که یک قطعه زمین به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال در همان ایام از فرد مورد نظر به خانمی ۲۵ ساله با کمک ۲ مرد ۴۳ و ۴۴ ساله دیگر منتقل شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان با بیان اینکه پس از شناسایی این افراد و اقدامات فنی و تحقیقات انجام شده سرانجام متهمان پرده از راز یک جنایت برداشته و اعلام داشتند، پیرمرد را در سال ۹۹ با هدف تصرف زمینش با خوراندن بیش از حد قرص‌های آرام‌بخش به قتل رسانده‌اند.

این مقام انتظامی در پایان با اعلام اینکه با اعتراف متهمان، ۵ همدست دیگر آنان نیز دستگیر و جسد متوفی نیز داخل حیاط یک منزل ویلایی در شهرستان لنگرود کشف شد، تصریح کرد: افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برملا شدن راز قتل پیرمرد لاهیجانی
  • جنایت زشت؛ قتل مادر به دست پسر ۳۵ ساله‌اش
  • زن ۸۳ ساله به دست پسرش کشته شد
  • وقوع یک قتل خانوادگی در هرسین
  • کشف راز قتل پیرمرد لاهیجانی پس از سه سال
  • کشف راز قتل پیرمرد لاهیجانی پس از ۳ سال
  • چگونه اقدام به رفع بلاک در اینستاگرام کنیم؟
  • شرور گروگان‌گیر در شاهرود دستگیر شد
  • وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد
  • خریدار سکه سارق از آب درآمد/ متهم دستگیر شد