Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئات همدان در روز اربعین اجتماع واحد برگزار کنند/ مقاومت برخی از هیئات یک آسیب است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از هیأت‌های حسینی خواست در روز اربعین اجتماع واحد برگزار کنند مقاومت برخی از هیئات همدان در این زمینه را یک آسیب دانست و بر لزوم رفع این مشکل تأکید کرد.

[هیئات همدان در روز اربعین اجتماع واحد برگزار کنند/ مقاومت برخی از هیئات یک آسیب است]

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه متاسفانه شورای هیأت‌های مذهبی استان در تجمیع هیات‌ها در درون و ساختار خود موفق نبوده‌‌اند اظهار کرد: این اتفاق باعث ایجاد جریان دوقطبی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جریان بسیار غنی و قوی به نام «یادآوران عاشورای حسینی» وجود دارد و شورای هیات‌های حسینی که زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی تعریف شده مرتبط با این مجموعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه در این مجموعه پیرغلامان حسینی بزرگواری عمر خود را در تبیین مکتب امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) صرف کرده‌اند افزود: بار هیات‌ها بیش از صد سال اخیر در همدان بر روی دوش این پیرغلامان بوده است.

وی گفت: البته این افراد نتوانسته‌اند با فضای امروز جامعه کنار آمده و ابتکار عمل جامعه را به دست گیرند و هیات‌های جوان را سازمان‌دهی کنند.

نظیری ادامه داد: به خاطر همین موضوع، جوانان و توده‌های نسل سوم و چهارم انقلاب فضاهای دیگری را برای خود مانند «جامعه ایمانی مشعر» یا هیات‌های نوپا ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نبود ارتباط بین این دو منجر به بروز مشکل می‌شود گفت:  پیرغلامان باید نقش بزرگی و پیرغلامی خود را ایفا کنند و جریان جوان انقلابی را جذب کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان افزود: امروز مجموعه‌هایی که متولی هستند و اجتماعات باشکوهی را رقم می‌زنند و جدی‌تر دنبال اجتماعات هیاتی هستند را در «جامعه ایمانی مشعر» و در بستر هیات‌های جوانی مانند هیات «عمه سادات» و هیات «حسینیه امام(ره)» می‌بینیم.

وی با طرح این سوال که چرا این جریان و ظرفیت قوی به شورای هیات‌های حسینی و مجموعه یادآوران پیوند نخورده است، در حالی که اینها از دل هیات پیرغلامان متولد شده‌اند و فرزندان همان نسل هستند؟ گفت: ریش‌سفیدان نتوانسته‌اند فرزندان خود را آن طور که باید و شاید نزد خود نگاه دارند، جوانان رفته‌اند و مجموعه‌های اثرگذار جدید ایجاد کرده‌اند.

نظیری بیان کرد: این جوانان رویکرد اجتماعات بسیار عظیم، گسترده و منسجم عزاداران را دارند اما جریان گذشته دنبال آنها نیست و معتقدند اجتماع هیات‌ها در همدان شکل نمی‌گیرد.

وی تأکید کرد: مسائل نیاز به بررسی دارد و رسانه‌ها به عنوان عناصر مهم در مسائل فکری و فرهنگی باید به آن بپردازند و آن را تحلیل کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: گروه قبل پیشینه ما هستند و نمی‌توانیم سابقه و اعتبار خود را به فراموشی بسپاریم که سالها در انقلاب و مبارزه نقش داشتند؛ آنها هیات‌های ریشه‌داری هستند که عمق مذهبی جدی و سابقه بالایی در استان دارند.

وی گفت: از طرف دیگر این هیات‌های قدیمی با توجه به شرایط و اقتضائات جامعه باید رویکرد خود را تغییر دهند و جمع جوان را بین خود بپذیرند، یعنی باید از جوانان فعال در عرصه هیات‌های جوان را به جلسات دعوت کرده و هیات‌های آنها را به مجموعه شورای هیئات پیوند زنند.

نظیری با بیان اینکه در این زمینه با یک آسیب در همدان مواجهیم که امیدواریم برای این مسئله تدبیری اندیشیده شود افزود: البته نباید انتظار داشته باشیم اجتماعی که در زنجان، اردبیل و یزد شاهد بودیم را در همدان ببینیم، زیرا اقتضائات استانی، اقلیم و فرهنگ و مسائل متعدد در این خصوص دخیل است، هرچند معتقدم این کار نیز شدنی است.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است باید دید آیا هیات‌های حسینی استان نیز آن عزم جدی را دارند تا حداقل یک یا دو بار در سال اعتبار اختصاصی خود را کنار بگذارند و زیر یک خیمه جمع شود؟

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: بر این موضوع واقف هستیم که بسیاری از هیات‌ها برای خود هویتی دارند که این اعتبار و حیثیت سال‌هاست در منطقه و محله آنها کارکرد داشته و دل‌های مومنان را در بستر هیات گره زده است، اما مانعی نیست در یک یا دو مناسبت همه محله‌ها یکجا زیر یک خیمه بزرگتر جمع شوند.

وی با تأکید بر اینکه نباید به سمتی حرکت کنیم که یک هیات به دو یا چند بخش تبدیل و اجتماعات خرد شود افزود: هدف از عزاداری‌ها صیانت از مکتب سیدالشهدا(ع) و نابودی جریان استکبار است که این مهم با وحدت شدنی است.

نظیری با بیان اینکه امروز دشمن پیاده‌روی اربعین حسینی را بایکوت خبری کرده و نمی‌خواهد از اجتماع میلیونی آن در رسانه‌های دنیا هیچ مطلبی منعکس شود گفت: دشمن جایی احساس خطر می‌کند که اجتماعات خرد به هم متصل و تبدیل به جریان بزرگ می‌شوند.

وی گفت: باید در برخی مناسبت‌ها با وحدت و اجتماع منسجم، اقتدار اسلام را نشان دهیم تا دشمن بفهمد با اتصال و هم‌افزایی رهرو مسیر سیدالشهدا هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بر لزوم برگزاری منسجم و وحدت‌آفرین اجتماع اربعین حسینی در استان تأکید کرد و گفت: از هیات‌های حسینی می‌خواهیم همه در این روز زیر خیمه واحد امام حسین(ع) اقتدار حسینی را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد مقاومتی از سوی برخی از هیات‌ها در برگزاری اجتماع واحد هستیم افزود: این مشکل حداقل برای روز اربعین حل شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب تبلیغات اسلامی استان جامعه عزاداری همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۸۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر استاندار مازندران شایعه است/ حسینی پور می ماند

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر باقرزاده پیش ازظهر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی روزهای اخیر اظهارنظرهایی مبنی بر احتمال تغییر استاندار مازندران در فضای مجازی منتشر شد و حتی از برخی افراد به عنوان گزینه‌های تصدی کرسی استانداری مازندران نام برده شده است که طی ارتباطی که با دفتر رئیس جمهور داشتیم، هیچکدام از این خبرها صحت ندارد.

وی افزود: برنامه‌هایی که از ابتدای دولت سیزدهم برای توسعه استان آغاز شده است با سیاست‌های اجرایی حسینی پور به نتیجه خواهد رسید و اکثریت چهره‌های سیاسی استان نیز بر همین موضوع تاکید دارند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار خاطرنشان کرد: اقداماتی که طی ۲ سال اخیر با حمایت استاندار مازندران در مسیر توسعه استان انجام شده چشمگیر و اثرگذار است و این اتقان‌نظر بین غالب رجل سیاسی، جامعه روحانیت، شخصیت‌های اقتصادی و اقشار مختلف مازندران وجود دارد که روند مدیریتی استان باید تا پایان دولت سیزدهم بدون تغییرات ادامه یابد و البته دولت نیز دقیقاً بر همین باور است و بنایی برای ایجاد تغییرات ندارد.

کد خبر 6081799

دیگر خبرها

  • ۳۰ دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند
  • تغییر استاندار مازندران شایعه است/ حسینی پور می ماند
  • تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری
  • تغییر نگرش از رویکرد کنترل سیلاب به سمت مدیریت سیلاب
  • آجیل فروشی‌های معتبر و قدیمی شهر مشهد کدامند؟
  • شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است
  • برگزاری اولین یادواره شهدای هنرمند مرند
  • فرودگاه همدان میزبان حجاج همدان و کردستان خواهد بود
  • یک مازندرانی سرپرست کمیته امور استان‌های فدراسیون تنیس روی میز
  • جانمایی سه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۳۵ مگاوات در همدان