Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@06:13:56 GMT

هشدار/ طوفان در راه تهران

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۴۸۷۵۷

صراط:

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وزش باد شدید طی برخی ساعات امروز (۴ مهر)، کاهش کیفیت هوا و برقراری جوی غبارآلود در بعضی مناطق را به دنبال دارد.

به گزارش ایسنا پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که طی صبح امروز (۴ مهر) با افزایش تردد خودروها و حاکمیت جو آرام، شرایط برای تجمع آلاینده‌ها فراهم شود و وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق در شرایط نامطلوب به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی و افزایش سرعت باد، پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود نسبی کیفیت هوا دور از انتظار نیست همچنین وزش باد شدید در برخی ساعات امروز (۴ مهر) گسیل گرد و خاک در مناطق مستعد را به دنبال دارد و انتظار می‌رود که در این نواحی شاهد کاهش کیفیت هوا و برقراری جو غبار آلود باشیم.

کاهش میزان ناپایداری جوی طی امشب همزمان با ساعات اوج ترافیک، افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در بعضی مناطق پرتردد را به دنبال دارد.

با تداوم این شرایط جوی تا نخستین ساعات فردا (۵ مهر)، افزایش نسبی در غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا به‌ویژه برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود. همچنین در طول روز با تابش خورشید و افزایش دما احتمال شکل‌گیری آلاینده ازن و افزایش غلظت آن در ساعات بعد ازظهر وجود دارد ولی با توجه به شرایط جوی از حد مجاز فراتر نمی‌رود.

در اواخر وقت فردا نیز با افزایش حجم ترافیک غلظت آلاینده‌ها افزایش پیدا می‌کند و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۶۴ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۶۶ همچنان در شرایط سالم است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: طوفان وزش باد شدید تهران صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۸۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان؛ آسمان استان قسمتی ابری در بعضی ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و شب در برخی نقاط شمالی، مرکزی، غربی و شرقی رگبار موقتی باران و رعد وبرق گاهی با تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

وقوع ناپایداری‌های موقتی به صورت رگبار پراکنده باران و رعد وبرق گاهی با افزایش لحظه‌ای سرعت باد در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی نیز محتمل خواهد بود.

دریا تا ساعات ظهر با افزایش سرعت باد جنوب شرقی و از ساعات بعدازظهر با افزایش سرعت باد جنوب غربی متلاطم خواهد بود و شدت باد طی ساعات شب در محدوده تنگه هرمز قابل ملاحظه پیش بینی می‌شود و گاهی به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

توصیه می‌شود شناور‌های سبک احتیاط‌های لازم را معمول دارند و در ساعات بعدازظهر و شب از تردد دریایی خودداری کنند.

سامانه همرفتی از امروز تا روز پنجشنبه طی ساعاتی در مناطقی از استان تقویت خواهد شد و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

به لحاظ دمایی، فردا از میزان دمای هوا در طول روز در غالب مناطق کاسته خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تهرانی‌ها همچنان هوای مطلوب تنفس می‌کنند
  • اصفهانی‌ها چند روز از فروردین ۱۴۰۳ را هوای پاک تنفس کردند؟