Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل ایران خودرو دیزل خواستار فراهم کردن زیرساخت‌های لازم از جمله سوخت مناسب و باکیفیت برای استفاده از فیلتر جذب دوده در خودرو‌های تولیدی این شرکت شد.

به گزارش ایکوپرس، مهدی یونسیان با انتقاد از هیاهویی که برای پیشنهاد ایران خودرو دیزل مبنی بر امهال در اجرای قانون نصب فیلتر جذب دوده به راه افتاده گفت: به جای این جوسازی‌ها باید به دنبال ایجاد زیرساخت لازم از جمله تامین و توزیع سوخت مناسب برای استفاده از فیلتر جذب دوده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی نصب فیلتر جذب دوده بدون توزیع سوخت مناسب را مانند استفاده از دستگاه حساس تصفیه کننده آب و استفاده از آب گل آلود توصیف کرد و گفت: استفاده از فیلتر‌های جذب دوده بدون تامین سوخت باکیفیت و استاندارد بی‌فایده است و الزام بر اجرای آن صرفا سبب هدررفت منابع ارزی کشور می‌شود.
یونسیان با بیان این که تمامی محصولات ایران خودرو دیزل مجهز به این سیستم بوده‌اند تصریح کرد: درخواست ایران خودرو دیزل معافیت از قانون نصب فیلتر دوده و یا صدور مجوز محدود تا زمان تامین، توزیع و استفاده از سوخت مناسب و با کیفیت بوده است.
وی افزود: نمونه‌برداری‌هایی که از سوخت انجام شده نشان می‌دهد عدد PPM آن از ۵۰ تا ۶ هزار است و مادامی که باک خودرو از سوختی با PPM نامناسب تغذیه شود کارایی سیستم جذب فیلتر از بین خواهد رفت.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل با تاکید بر تبعیت این شرکت از قانون گفت: وقتی هزینه‌ای صرف می‌شود باید از نگاه ملی آثار مثبت داشته باشد، برهمین اساس پیشنهاد کارشناسی را به رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی ارایه کرده‌ایم که بررسی شود. هر خودرویی که مجهز به فیلتر دوده باشد، اما از گازوئیل مناسب استفاده نکند نه تنها کارایی نخواهد داشت بلکه هزینه‌های قابل توجهی را به مشتری تحمیل خواهد کرد.
وی هزینه بسته سیستم ATS را حدود ۵ هزار دلار دانست.
یونسیان با بیان این که اگر ضوابط و مقررات قانونی در تولید محصول را رعایت نکنیم محصولات شماره گذاری نمی‌شوند گفت: پیشنهادی را در جهت حفظ منافع ملی مطرح کرده‌ایم، امیدواریم نهضتی برای تامین سوخت مناسب ایجاد شود تا این موضوع رفع شود.
وی تصریح کرد: اگر زیرساخت لازم برای استفاده از سوخت استاندارد مورد نیاز براساس استاندارد موردنظر سازمان محیط زیست فراهم بود، ما هیچگاه این پیشنهاد را مطرح نمی‌کردیم، اما با وضعیت فعلی و نبود سوخت استاندارد، استفاده از این سیستم هدر دادن منابع ارزی است که به مشتریان ما به دلیل افزایش قیمت محصول فشار وارد خواهد کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ایران خودرو دیزل فیلتر جذب دوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۹۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه‌جویی ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در پارسال

پیمان بهرامی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه با بیان اینکه روزانه ۸۰۰ هزار مترمکعب سوخت سی ان جی در این استان توسط خودرو‌های گازسوز و دوگانه سوز مصرف می‌شود، گفت : مجموع جایگاه‌های عرضه سوخت سی ان جی در استان ۷۸ باب است که از این تعداد ۳۵ باب جایگاه سی ان جی به صورت تک منظوره در این منطقه فعال است.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی از آغاز این طرح در کرمانشاه تا کنون، ۱۱ هزار دستگاه خودرو عمومی در حوزه عملیاتی این منطقه گازسوز شده اند که این آمار نشان از استقبال شهروندان به استفاده از سوخت پاک و ارزان سی ان جی دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه با اشاره به اینکه با راه اندازی یک جایگاه دیگر در منطقه کرمانشاه، شمار جایگاه‌های عرضه کننده سوخت مایع به ۱۲۸ باب رسید، افزود: مجتمع خدماتی رفاهی"سپهر" در زمینی به وسعت ۱۲ هزار مترمربع و با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در حمیل به ایلام احداث شده است.

بهرامی با بیان اینکه این جایگاه که در یکی از مسیر‌های اصلی زوار کربلای معلی به سمت مرز مهران و خسروی قرار دارد، دارای ۲ سکوی بنزین و ۲ سکوی نفت گاز است، گفت: مخازن بنزین و نفتگاز جایگاه سپهر هرکدام ۴۵ هزار لیتر ظرفیت دارد و برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی کرده است.

وی با اشاره به اینکه با احداث این جایگاه، شمار جایگاه‌های سوخت مایع و گازطبیعی این منطقه به ۱۶۵ باب جایگاه رسید، افزود: همچنین ۱۰ جایگاه سیار در مرز‌های استان در حال سوخت رسانی است که از این تعداد ۶ باب جایگاه در مرز پرویزخان، یک باب در شیخ صله، یک باب در سومار و یک باب در مرز شوشمی است بطوریکه جایگاه مستقر در مرز خسروی نیز با ظرفیت ۹۰ هزار لیتر در ایام اربعین فعال است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • توقیف محموله سوخت قاچاق در سمنان
  • صرفه‌جویی ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در پارسال
  • زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای فرزندان بی سرپرست فراهم شود
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه
  • کارت سوخت‌ها شارژ شد؟
  • خودرو GWM Haval H6 مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • پرسپولیس نه؛ من برای قوم بزرگ لر تیمداری می کنم! |‌ نتوانیم میزبانی کنیم انگیزه ام از بین می رود
  • واریز سهمیه بنزین به هر کد ملی از این ماه | خبر مهم درباره یارانه بنزین به هر کد ملی
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات