Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  احمد خورشیدی گفته است که هدفش برای انتخابات زمستان آتی شکستن ساختار قدیمی و دوقطبی (اصولگرا و اصلاح‌طلب) است. خورشیدی که خودش را دبیرکل جهادگران ایران اسلامی معرفی کرده، گفته است: «وقتی که فضای دوقطبی حاکم باشد، همه ارزش‌ها لباس سیاه یا سفید بر تن دارند و شما نمی‌توانید رنگ دیگری را متصور شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین شرایطی برای حل مسائل و مشکلات اساسی کشور راه‌حلی‌های افراطی و تفریطی را نسخه می‌کنند که هر دو مضر است و آسیب می‌زند و به راه‌حل معقولی اجازه مطرح‌شدن نمی‌دهند».

خارج‌نشینان برانداز شعارش را دادند، اما اصولگرایان روی آن شنا کردند. از زمانی که شعار «اصلاح‌طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» بعد از رخداد‌های زمستان ۹۶ در فضای مجازی به ویژه توییتر طنین انداخت و جذابیتی در داخل ایجاد کرد، برخی اصولگرایان هم به صرافت افتادند از این وضعیت به نفع خود استفاده کنند. آن‌ها با نفی شناسنامه اصولگریی و هویت سیاسی خود مدعی‌اند که اصولگرا نیستند شاید اقبال مردم را به دست آورند. برای همین به دنبال درانداختن طرحی نو یا راه سوم و نفی دوگانه اصلاح‌طلبی و اصولگرایی هستند. از احمدی‌نژاد و یارانش که معتقدند اصلاح‌طلبی و اصولگرایی یکی است تا باقر قالیباف که مدعی نواصولگرایی است و حتی بادامچیان هم گفته که دوران اصلاح‌طلبی و اصولگرایی تمام شده است. حتی عزت‌الله ضرغامی هم مدعی است که اصولگرا نیست؛ او مدعی است که سیاسیون یا مردند یا نامرد، نه اصلاح‌طلب و اصولگرا. پرویز فتاح، رئیس فعلی بنیاد مستضعفان، هم معتقد است که اصولگر نیست و این دسته‌بندی‌ها صحیح نیست. حالا هم پدر داماد رئیس‌جمهوری سابق که با او زاویه‌هایی پیدا کرده مدعی جبهه سوم شده است.

خورشیدی گفته که مشکل ما این است که از مطالبات مردم عقب هستیم. اصلاح‌طلبان متناسب با ذائقه مردم رفتار خود را تغییر می‌دهند و همیشه حاکم‌اند، ولی ما از این هنر بی‌بهره‌ایم بعد هم گفته که راهبرد و استراتژی خط سوم هیچ ارتباطی به اصولگرایان ندارد: روی برخی اصولگرایان حساب باز نکنید، چون آن‌ها اصولگرا هم نیستند، بلکه کسانی هستند که در سال ۸۸ جا زدند و مواضع دو پهلو اتخاذ می‌کردند.

یکی از کلیدواژ‌هایی که اخیرا جریان اصولگرایی برای تمایز خود استفاده می‌کنند واژه انقلابی است. خورشیدی هم چنین ادعایی دارد: «ما انقلابی هستیم و با هیچ گروهی مقابله نمی‌کنیم، ولی با آن‌ها سازش هم نمی‌کنیم. به اصلاح‌طلب و اصولگرا اعتقاد نداریم بلکه معتقد به دو جریان هستیم، جبهه ارزشی-انقلابی و جریان غیرانقلابی. از نظر جبهه سوم هر خوبی خوب است حتی اگر رقیب باشد و هر بدی بد است حتی اگر دوست باشد». اخیرا غلامعلی حدادعادل هم گفته بود: «ما هم امروز اصراری بر کلمه اصولگرایی نداریم و مراد ما از این انقلابی عمل‌کردن است». اصولگرایان که سال‌به‌سال در حال تعویض نام برای ائتلاف‌ها و جبهه‌های خود هستند، گویا هر ۲۰ سال یک‌بار هم نام جریان خود را عوض می‌کنند؛ راست، اصولگرا، انقلابی.

اگرچه حدادعادل توضیح بیشتری درباره شاخص‌های انقلابی‌بودن اصولگرایان نداده است؛ اما کنش‌های هم‌کیشانش نشان می‌دهند که آن‌ها دقیقا خود را مصداق انقلابی می‌دانند. در واقع آن‌ها از این تعبیر و کلام هم سوءاستفاده‌های جناحی خود را می‌برند آن هم با هدف کنارزدن رقیب در آینده به بهانه غیرانقلابی‌بودن. بیژن نوباوه، از اعضای جبهه پایداری و علیرضا پناهیان، سخنور اصولگرایی که سخنانش اخیرا بسیار حاشیه‌ساز شده هم تفاسیر خود را از انقلابی‌بودن دارند و رقیب سیاسی را غیرانقلابی می‌دانند.

به گزارش ایرنا، جبهه سوم را احزابی مانند جمعیت حامیان ولایت به دبیرکلی دلاور صیامی، مجمع ایثارگران دفاع مقدس به دبیرکلی اسماعیل بیگ‌محمدی، جمعیت پیش‌کسوتان انقلاب اسلامی به دبیرکلی اسماعیل نادریان، جمعیت شهرستانی‌های مقیم پایتخت به دبیرکلی میرزایی، جمعیت جهادگران انقلاب اسلامی به دبیرکلی وهاب عزیزی، جمعیت شاهدان زاگرس به دبیرکلی رضا پارسیان‌نژاد، جامعه عشایری ایران به دبیرکلی اسماعیل بهزادی، جمعیت منتظران مهدی (عج) به دبیرکلی مهدی فتحی‌زاده، جبهه پیروان زینب فهمیه خان‌محمدزاده، حامیان چله دوم انقلاب اسلامی به دبیر کلی سیدفاضل سیدی، جمعیت حامیان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به دبیرکلی زهیر معصومی، جمعیت خدمت‌گزاران به دبیرکلی احمد خورشیدی تشکیل می‌دهند.

خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 محمود احمدی نژاد جبهه سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه (ترای‌اتلون) صبح امروز با حضور اعضای مجمع و کاندیدا‌ها در محل سالن استاد میرابوالقاسم فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک، سیدمحمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، احمد نامنی سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی و اصغر حسن‌زاده سرپرست دبیری کمیته ملی پارالمپیک از حضار در مجمع بودند.

امین احمدی، حمید براتی، محمدکاظم حججی، محمد نصیری، ایرج عرب، سیدکمال پیمبری، مهدی گودرزی، علی اکبر حسن‌پورحیدری و جاسم منوچهری کاندیدا‌های احراز پست ریاست فدراسیون بودند که عرب به شکل کتبی و احمدی و پیمبری نیز با غیبت در مجمع، از جمله انصرافی‌ها بودند.

کنایه‌های جدی مهدی گودرزی به احمد نامنی؛ آیا می‌توانید اسم هیئت‌رئیسه‌تان را نام ببرید؟!

مهدی گودرزی، رئیس اسبق فدراسیون ترای‌اتلون و کاندیدای این مجمع گفت: این انتخابات غیرقانونی است. آقای نامنی تمام تلاش‌اش را کرد تا قوانین را زیرپا بگذارد و یک سال این انتخابات را طول بدهد. آقای نامنی آیا شما اعضای هیئت‌رئیسه‌تان را اصلا می‌شناسید؟!
این اظهارات با بی‌اهمیتی و بدون واکنش نامنی همراه بود. اسبقیان گفت که باید حرمت مجمع رعایت شود و در نهایت اگر مشکلی داشت، می‌تواند شکایت کند.

گودرزی در پایان گفت: من ملزم به قوانین کشورم هستم و این مجمع انتخاباتی را به رسمیت نمی‌شناسم.

در ادامه مجمع، جاسم منوچهری به نفع محمدکاظم حججی انصراف داد.

در پایان مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه (ترای‌اتلون) پس از انصراف ۴ کاندیدا، در نهایت محمدکاظم حججی با کسب ۲۴ تعداد رای از مجموع  ۴۷ رای ماخوذه برای مدت ۴ سال بر مسند ریاست این فدراسیون المپیکی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران
  • اولین واکنش احمدی‌نژاد به حمله تلافی‌جویانه سپاه
  • انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی
  • واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • اولین واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • ترس عجیب و ضعف محمود احمدی نژاد از بقایی به روایت امیری فر
  • ترس عجیب و ضعف محمود احمدی نژاد از بقایی به روایت امیری فر /احمدی نژاد به هر دو منزل بقایی سر می زند و هدیه می برد/مشایی سحر شده بود
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • دور جدید رسیدگی به پرونده متهمان تشکیلات مجاهدین خلق از امروز
  • (ویدئو) افشاگری جدید علیه محمود احمدی‌نژاد در صدا و سیما