Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز درباره اتهاماتی مبنی بر این که ایران در حملات رخ‌داده به مجموعه پالایشگاهی آرامکو در عربستان سعودی نقش داشته است، گفت که مقصر دانستن ایران «کار درستی نیست».

اردوغان در این باره اظهار کرد: ما باید تصدیق کنیم که حملات در این مقیاس از بخش‌های گسترده‌ای در یمن انجام شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این که ما تمام مسئولیت را بر عهده ایران بدانیم، به مسیر درستی منتهی نخواهد شد، چراکه شواهد موجود، لزوما به آن اتفاق اشاره نمی‌کند.

دولت آمریکا پس از رخ دادن حمله به آرامکو، با ادعایی بی‌اساس ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کرد.

این در حالی است که پس از  وقوع حمله پهپادی گسترده انصارالله یمن به تاسیسات نفتی آرامکو واقع در شرقی‌ترین نقطه عربستان، مقامات آمریکایی و سعودی طی روزهای گذشته با ادعای اینکه حوثی‌ها نمی‌توانسته‌اند بدون کمک جمهوری اسلامی چنین عملیاتی را انجام دهند، تلاش دارند ایران را عامل این حمله معرفی کنند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در این باره گفت: سعودی‌ها خودشان هم اتهامات علیه ایران را باور ندارند. با توجه به اینکه رژیم سعودی، ایران را بابت حمله به تأسیسات نفتی خودش مقصر می‌داند - که اتهامی بی‌اساس است - جالب است که آنها با نقض آتش‌بس مورد حمایت سازمان ملل، برای تلافی به «حدیده» یمن حمله کردند. واضح است که حتی خود سعودی‌ها هم دروغ دخالت ایران را باور ندارند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در آمریکا درباره تحریم‌های ایران گفت: ما امروز این‌جاییم و فردا نخواهیم بود. به ویژه این که، ما با ایران همسایه‌ایم و من به شخصه می‌دانم که تحریم‌ها هیچ‌گاه چیزی را حل نکردند.

 

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت اردوغان از پاسخ نظامی ایران به رژیم اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

رجب طیب اردوغان گفت که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل و سران این رژیم تنها مقصران تنش‌های اخیر در خاورمیانه هستند. 

جمهوری اسلامی ایران بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ در عملیاتی موسوم به «وعده صادق» ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل شلیک کرد. 

این عملیات برای تنبیه رژیم اسرائیل به دلیل حمله موشکی این رژیم به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق در روز ۱۳ فروردین‌ماه انجام شد. در آن حمله ۷ نفر به شهادت رسیدند. 

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده اقدام نظامی ایران ذیل بند ۵۱ منشور سازمان ملل در خصوص دفاع مشروع صورت گرفته است.

اردوغان همچنین گفت که نتانیاهو به دنبال ایجاد یک جنگ منطقه‌ای است. او همچنین گفت نخست‌وزیر اسرائیل در تلاش است برای ماندن در قدرت جنگ در غزه را طولانی کند. 

انتقاد‌ها از نتانیاهو بعد از عملیات ۷ اکتبر موسوم به «طوفان‌الاقصی» و جنگی که او در غزه آغاز کرد به شدت بالا گرفته است.

اردوغان از حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در سوریه به عنوان «آخرین کاهی که کمر شتر را شکست» (ضرب‌المثلی به معنی لبریز شدن کاسه صبر) اشاره کرد و گفت کشور‌هایی که در جنگ غزه ساکت بودند در این اتفاق به حمایت از اسرائیل پرداختند.

او گفت: «آن‌هایی که ماه‌ها است در قبال رفتار‌های متجاوزانه اسرائیل در غزه سکوت اختیار کرده‌اند به سرعت پاسخ ایران [به اسرائیل]را محکوم کردند. ولی نتانیاهو اولین شخصی است که باید سرزنش شود.»

وی همچنین گفت: «حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق نقض قوانین بین‌الملل بود و آخرین کاهی بود که کمر شتر را شکست.»

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • اگر اسراییل پاسخ بدهد واکنش ایران شدیدتر خواهد بود
  • حمایت اردوغان از پاسخ نظامی ایران به رژیم اسرائیل
  • ایران غافلگیری‌های زیادی برای نتانیاهو تدارک دیده است
  • قصه‌ی ایران و اسرائیل را از وسط تعریف نکن!
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • کربی: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست
  • بریتانیا خواستار واکنش عاقلانه اسرائیل شد
  • حمله ایران دقیق‌ترین عملیات نظامی در تاریخ بود
  • چرا حمله ایران به اسرائیل اجتناب ناپذیر بود؟