Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سایت افشاگر ویکی‌لیکس در توییتر خبر داد شرایط نگهداری جولیان آسانژ، بنیانگذار این سایت، در زندان به گونه‌ای است که توانایی او را جهت آمادگی برای پرونده استردادش که قرار است ماه آینده به جریان بیفتد گرفته است.

در توییت ویکی‌لیکس آمده است: «جولیان آسانژ در سلول انفرادی به سرمی‌برد که مانع توانایی او برای آماده شدن جهت پرونده استرداد به آمریکا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ۵۰ هفته حبسی را که به جرم نقض شرایط پناهندگی صادر شده بود سپری کرد و در ۲۲ سپتامبر این مدت پایان یافت. اکنون تنها به خاطر دولت ترامپ در زندان به سرمی‌برد».

پیشتر، کریستین هرافنسون، سردبیر ویکی‌لیکس گفته بود آسانژ از دریافت و یا ارسال نامه محروم شده و در ماه فقط دوبار اجازه دیدار عمومی دارد و تحت شرایط انفرادی ویژه نگهداری می‌شود.

آسانژ که محکومیت خود را به جرم نقض شرایط وثیقه سپری می‌کرد قرار بود در ۲۲ سپتامبر آزاد شود، اما قاضی ناحیه‌ای با اعلام آنکه احتمال می‌دهد دوباره فرار کند از آزادی او ممانعت کرد. بنیانگذار ویکی‌لیکس در ۱۱ آوریل در لندن دستگیر شد و پس از آن به دلیل نقض شرایط وثیقه در سال ۲۰۱۲ زمانیکه در سفارت اکوادور در انگلیس پناهنده بود به ۵۰ هفته زندان محکوم شد.

پس از دستگیری آسانژ، آمریکا پرونده استرداد او به این کشور را به جرم افشای اسناد محرمانه به راه انداخت که در صورت تایید شدن ممکن است ۱۷۵ سال حبس برای بنیانگذار ویکی‌لیکس به ارمغان بیاورد. در ۱۳ ژوئن، ساجد جاوید، وزیر کشور انگلیس اعلام کرد که درخواست آمریکا برای استرداد آسانژ را امضا کرده است و حالا همه منتظر دادگاه هستند تا ببینند که آیا این افشاگر به واشنگتن تحویل داده می‌شود یا خیر. قرار است جلسه دادگاه در فوریه ۲۰۲۰ برگزار شود.

جولیان آسانژ در سال ۲۰۰۶ سایت ویکی لیکس را ایجاد کرد، در سال ۲۰۱۰ با انتشار تصاویر و ویدئو‌های کشتار غیرنظامیان توسط ارتش آمریکا در عراق و افغانستان مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت. اندکی بعد دولت آمریکا علیه سایت ویکی‌لیکس تحقیقات جنایی را آغاز کرد و از متحدان خود خواست به این تحقیقات کمک کنند.

پس از مدتی، دولت سوئد آسانژ را به «تجاوز جنسی» به یک زن متهم و علیه او حکم بازداشت در سرتاسر جهان صادر کرد. آسانژ با رد این اتهام و بیان اینکه ادعای سوئد انگیزه‌های سیاسی دارد و هدف از آن خاموش کردن ویکی لیکس است، در سال ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد تا به سوئد تحویل داده نشود. مهم‌ترین نگرانی آسانژ این بود که سوئد احتمالا وی را به آمریکا تحویل می‌دهد. اما، پس از گذشت ۷ سال و پس از آنکه لنین مورنو، رئیس جمهور اکوادور اعلام کرد پناهندگی او را لغو کرده است، در سفارت اکوادور در لندن بازداشت شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انگلیس آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلر ذخیره تراکتور در مرز آمادگی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، نام احسان مرادیان با حضور ثابت در فولاد و صنعت نفت به گوش هواداران فوتبال خورده اما او از زمان حضور در تراکتور فرصت چندانی برای بازی نداشته و این فصل نیز کاملا روی نیمکت نمایش حسین پورحمیدی را تماشا کرده که با 13 کلین‌شیت و البته نوسان‌های پرشمار همراه بوده است.

مرادیان البته از جمله گلرهای ذخیره است که بی‌حاشیه در تمرینات حضور یافته و حالا با بازگشت امیلیو آلوارز، مربی سابق منچستریونایتد، انگیزه بیشتری هم پیدا کرده تا زیر نظر او توانایی و آمادگی خود را افزایش دهد.

او که فصل گذشته در غیاب محمدرضا اخباری چند بازی انجام داد، به واسطه تجارب حاصل از حضور در فولاد و صنعت نفت، خیال تراکتوری‌ها را از خط دروازه هم راحت کرده و باوجود علاقه به دروازه‌بانی در ترکیب اصلی، از حضور در سایه هم ناراضی نیست و در خدمت کادرفنی کار خود را انجام می‌دهد.

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • برگشت ۶ هزار و ۷۰۰ ریال مالیات به مودیان تولیدکننده زنجانی
  • ۶۷۰۰ میلیارد ریال مالیات به مودیان تولیدکننده در زنجان برگشت داده شد
  • اعلام آمادگی ایران برای کمک به امارات
  • گلر ذخیره تراکتور در مرز آمادگی (عکس)
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • بخشنامه «هما» درباره شرایط رسیدگی به امور مسافران
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • آمادگی هلال احمر کرمان برای امداد رسانی
  • استرداد ۸۶۰ میلیون ریال به حساب مالباختگان در نیکشهر