Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@14:47:53 GMT

ثبت ملی سه بنای تاریخی گلپایگان

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۵۰۹۲۴

ثبت ملی سه بنای تاریخی گلپایگان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مصطفی قانونی  رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گلپایگان گفت: این آثار شامل حمام رباط آقاحسین واقع در خیابان شهید احمدی، حمام سررباطان در بافت تاریخی سررباطان و عمارت مرحوم حاج حیدر سیفی در روستای سعیدآباد این شهرستان است.

مصطفی قانونی قدمت این آثار ملموس را متعلق به دوران قاجار دانست و افزود: پیش از این نیز مهارت طبخ کباب گلپایگان، آئین پخت آش حلیم در نخستین جمعه زمستان در شهر گلشهر و تکنیک هنر منبت در فهرست ملی آثار میراث ناملموس به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: با ثبت این بنا‌ها تعداد آثار ثبتی ملموس و ناملموس شهرستان گلپایگان به ۲۹ اثر افزایش یافت.

گلپایگان در ۱۵۶ کیلو متری شمال غربی اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام/م

  سه اثر تاریخی ارزشمند شهرستان گلپایگان درفهرست آثار ملی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی مکان های تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال ۷۵ هزار اثر

فرمانده سپاه قدس استان گیلان گفت: بیش از ۷۵ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ملی "مدرسه عشق" در گیلان ارسال شد که نشان از مردمی بودن آن دارد؛ این تعداد آثار رکوردی در تاریخ جشنواره‌های فرهنگی و هنری کشورمان بوده است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سردار حمید دامغانی عصر امروز در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره ملی مردمی‌ «‌مدرسه عشق» با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره نسبت به دوره‌های گذشته، از ویژگی‌های منحصر به‌فردی برخوردار است اظهار داشت: بیش از 75 هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره در گیلان رسید که نشان از مردمی بودن آن دارد؛ این تعداد آثار رکوردی در تاریخ جشنواره‌های فرهنگی و هنری کشورمان بوده است.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان، مردمی بودن و کثرت آثار و برگزاری جشنواره به صورت کاملاً حرفه‌ای را از جمله ویژگی‌های شاخص هفتمین دوره از جشنواره مدرسه عشق برشمرد و بیان کرد: تمام عزیزانی که در دبیرخانه جشنواره،‌ برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت جشنواره نقش داشتند از جوانان دهه هشتادی هستند و کار را به‌ نحو احسن پیش بردند.

سردار دامغانی با اشاره به تاکیدات امامین انقلاب اسلامی مبنی بر توجه به ظرفیت‌های مردمی برای رشد و‌ جهش کار در عرصه‌های مختلف افزود: در طول انقلاب و دوران دفاع مقدس هرجا که مشارکت حداکثری مردم رقم خورد شاهد رشد و جهش‌ بوده‌ایم و این نگاه امامین انقلاب برگرفته از اسلام ناب است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید زاهدی‌ از فرماندهان نیروی قدس سپاه افزود: ایشان از سال 70 تا 75 حدود 5 سال فرماندهی لشکر 16 قدس گیلان را بر عهده داشتند و ایشان را گیلانی می‌دانیم؛ ما هم با افتخار می‌گوییم که رشتی هستیم و توفیق خدمت به مردم گیلان را داریم.

سردار علی مقواساز معاون فرهنگی سازمان بسیج نیز در این مراسم با بیان اینکه زمینه‌ بروز خلاقیت و ابتکار جوانان و بسیجیان کشورمان در جشنواره مدرسه عشق فراهم شد اظهار داشت: اولین مزیت این جشنواره، گستردگی آن در همه جغرافیای کشور و ارسال اثار از سراسر کشور بود و خوشبختانه آثار خوبی نیز ارسال شد.

وی از ارسال 75 هزار اثر در 11 موضوع به این جشنواره خبر داد و بیان کرد: آثار ارسال‌شده فقط یک اثر نبوده بلکه یک عملیات فرهنگی بوده است و این آثار بعد از جشنواره برای همه مردم قابل دسترس خواهد بود.

معاون فرهنگی سازمان بسیج با بیان اینکه نزدیک به 29 هزار اثر مربوط به ابتکارات پایگاه‌های بسیج  بوده است افزود: جشنواره مدرسه عشق با مراسم اختتامیه امروز پایان نمی‌یابد بلکه باید از ظرفیت همه آنان که در این میدان بودند و تولید اثر داشتند استفاده شود.

به گزارش تسنیم، هفتمین جشنواره ملی مردمی‌ «‌مدرسه عشق» در محورهای امیدآفرینی، فرهنگ کار و تولید، جمعیت، حل مشکلات محله به توان مردم، جهاد برای مردم، بانوی ایرانی، ایران زیبا، ایران قوی، جامعه آگاه و قهرمانان ملی و در 6 بخش هنرهای تجسمی، پویانمایی، هنرهای تصویری و نمایشی،‌ سرود و موسیقی، ادبیات، شعر و مکتوبات، نوآوری و ایده‌های جدید پایگاهی برگزار شد.

انتهای پیام/612/.

 

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • پیشگیری از تعرض به حریم بناهای تاریخی البرز با ثبت ملی
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • چرا آثار رشد اقتصادی در زندگی مردم ملموس نیست؟
  • ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال ۷۵ هزار اثر
  • ضرغامی: میراث ملموس و ناملموس از هم جدا نیستند