Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا شانه ساز گفت: حضور صنعت داروسازی ایران در عرصه‌های بین المللی در شرایط تحریم نشان می‌دهد حرکات دشمن برای نشان دادن ایران به عنوان یک کشور منزوی که در تامین داروی مردم دچار چالش شده است.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو در اختتامیه پنجمین نمایشگاه ایران فارما و صنایع وابسته و چهارمین نمایشگاه کتاب‌های علوم پزشکی و دارویی که در مصلی امام خمینی برگزار شد، با بیان اینکه ایران فارما یک رویداد فرهنگی، علمی و تجاری اظهار کرد: امسال در شرایط تحریم رونق تولید به خط نبرد جنگ اقتصادی تبدیل شده است و امروز نخبگان و صنعتگران و سیاستگذاران به این جمع بندی رسیده اند که باید اهمیت رونق تولید را درک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حضور صنعت داروسازی ایران در عرصه‌های بین المللی در شرایط تحریم نشان می‌دهد حرکات دشمن برای نشان دادن ایران به عنوان یک کشور منزوی که در تامین داروی مردم دچار چالش شده است نقش بر آب شد و امروز انسجام در نظام دارویی را شاهد هستیم.

شانه ساز بیان کرد: بازار دارویی ایران به عنوان یک فرصت مغتنمی در آسیا جنوب غربی و شما آفریقا و خاورمیانه شناخته شد و در صادرات مطرح بوده و همه نتیجه تلاش دست اندرکاران صنعت دارو است و بر خود می‌بالم و به داروساز بودنم افتخار می‌کنم و از همه دست اندرکاران صنعت داروسازی تشکر می‌کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به قاچاق معکوس داروی ایرانی بیان کرد: امروز توجه به رونق تولید هر روز پر رنگ‌تر و درخشان تر می‌شود. داروی ما در شرایطی که دشمنان ما بسیج شده‌اند تا ما به زمین بخوریم در کشور‌های همسایه مصرف می‌شود و پزشکان کشور‌های همسایه داروی ایرانی را تجویز می‌کنند و بیماران در صورتی که داروی ایرانی به دستشان نرسد از داروی قاچاق استفاده می‌کنند. ما باید به صورت رسمی دارو‌های ایرانی را صادر کنیم قاچاق معکوس از مبادی غیرقانونی متاسفانه وجود دارد.

شانه ساز اظهار کرد: امروز حتی برخی واردکنندگان به تولیدکننده تبدیل شده اند و این نتیجه تلاش پیشکسوتان و محققان داروساز است؛ از طرفی در داروسازی به حدی رسیده‌ایم که جوانان محقق داروسازی مسئو‌لان رگولاتوری را دنبال خود می‌کشاند. داروسازان جوان ما مولکول‌های پیچیده‌ای را تولید کرده‌اند، مولکول‌هایی که روزی فکرش هم در باور و ذهنیت‌ها نمیگنجید که در سطح کشور ایران تولید شود و به ما فشار وارد می‌کنند که دارو وارد فهرست دارویی کشور شود، اما با به عنوان رگولاتور باید منفعت بیمه‌ها و مردم را هم در نظر بگیریم و این نشان از توانمندی صنعت داروسازی است.

انتهای پیام/

تولید مولکول‌های دارویی پیشرفته به دست محققان جوان داروسازی ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۰۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۳ میلیون دلاری مکمل و دارو‌های گیاهی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­سید حیدر محمدی در سیزدهمین همایش طلای سبز و دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی گفت: ما در حوزه مکمل‌ها و فرآورده‌های گیاهی خودکفا هستیم و این افتخاری برای کشور ماست، امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و این یعنی با نقطه ثقل دولت به سمت حمایت از تولید باشد و امسال مکلف هستیم تا حمایت ویژه داشته باشیم. وی افزود: هیچ اقدامی در دنیا بدون مشارکت ذی نفعان نتیجه مطلوبی ندارد و سیاست سازمان غذا و دارو تلاش می‌کند مشارکت ذی نفعان را به حداکثر برساند و در بخش‌های در بدون سپاری موفق بوده و در بخش‌هایی موفق نبودیم و ما در بخش‌های حاکمیتی اجازه برون سپاری نداریم. محمدی بیان کرد: در بحث صادرات سال‌ها با کمک سندیکا اقدامات صورت می‌گرفت و شرکت‌ها گلایه‌های داشتند و تصمیم گرفتیم تا این اقدام اختیاری شود و به دنبال تسریع در صدور پروانه‌ها و الکترونیکی شدن سامانه‌ها هستیم و به دلیل حمله‌های هکری مجبور شدیم اتوماسیون اداری را از بستر اینترنت خارج کنیم که قدری سرعت ما را کند کرد و در تلاش هستیم تا شرکت‌ها از بستر اینترنت اتصال پیدا کنند. وی اظهار کرد: منع واردات رویکرد مشترک سندیکا و سازمان غذا و داروست و این سیاست را دنبال می‌کنیم و دو مجموعه موازی در گیاهان دارویی فعالیت می‌کردند که همدیگر را قبول ندارند و شنیده ایم که این دو مجموعه باهم توافق کرده اند که کمک کننده خواهد بود. محمدی بیان کرد: قول می‌دهیم که صف انتظار بررسی پرونده تولید مکمل و فرآورده‌های طبیعی تا پایان بهار به صفر برسد و یکی از انتظارات ما از ذی نفعان در تولید توسعه صادرات است، زیرا به دلیل محدودیت‌ها در قیمت و مشکلات اقتصادی توسعه صادرات به شرکت‌ها کمک می‌کند و ما آمادگی داریم در سفر‌های خارجی با کمک سندیکا‌ها نماینده شرکت‌ها را با خود همراه کنیم تا تفاهم‌نامه صادراتی منعقد شود و افزایش کیفیت در توسعه صادرات و بازار داخلی کمک کننده است. محمدی گفت: در عمق تولید باید بیشتر تلاش کنیم، در دارو شفافیت بالاست و در طول زنجیره اگر ثبت در تیتک را انجام دهیم می‌توانیم شفافیت بیشتری داشته باشیم. وی افزود: مردم به دلیل عدم اشراف از عطاری‌های خود نیاز‌های خود را تامین می‌کنند که نیاز به ساماندهی وجود دارد و اطلاع رسانی به مردم کمک کننده خواهد بود و رتبه بندی شرکت‌ها هم در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵درصدی صادرات مکمل های دارویی و فراورده های طبیعی
  • تسریع صدور مجوزها در سازمان غذا و دارو
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری مکمل و دارو‌های گیاهی
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها