Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@13:46:44 GMT

کاشت۱/۵ میلیون اصله درخت در کمربند سبز جنوبی مشهد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۵۰۹۸۷

کاشت۱/۵ میلیون اصله درخت در کمربند سبز جنوبی مشهد

به گزارش خبرنگار مهر، عملیات اجرایی توسعه درختکاری و شبکه آبیاری در عرصه‌های کمربند سبز جنوبی مشهد بعدازظهر امروز با حضور محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، قاضی فرزاد بهشتی، دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز استان خراسان‌رضوی و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

در این مراسم مهدی یعقوبی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد اظهار کرد: عملیات اجرایی کمربند سبز از سال ۷۴  با مشارکت دولت و محیط‌زیست آغاز شد و تا سال ۸۴، ۴۹۰ هکتار پیشرفت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۰ درصد از اعتبارات توسعه عملیات کمربند سبز از سوی شهرداری مشهد و ۴۰ درصد از طرف محیط زیست به صورت دولتی است.

وی افزود: از سال۸۴ پروژه کمربند سبز، تماما بر اساس اعتبارات شهرداری انجام شد. بیش از سه هزار هکتار درختکاری داشتیم و دو هزار ۷۷۰هکتار از کمربند سبز با حدود ۱/۵ میلیون اصله درخت، سبز شد.

یعقوبی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما برای این مجموعه، استفاده از گونه‌های گیاهی است که احتیاج به آبیاری کمی داشته باشد، لذا بیش از ۷۵ درصد کمربند سبز را گونه‌های گیاهی کم‌آبی همچون ارس، پسته کوهی و...تشکیل می‌دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، در مورد لوله‌کشی آب کمربند سبز، گفت: بیش از ۱۰ مخزن در عرصه کمربند سبز جنوبی وجود دارد که حدود ۱۶ کیلومتر لوله‌کشی آب صورت گرفته است که هشت کیلومتر آن از سمت بلوار لادن و هشت کیلومتر باقی‌ماند از سمت هفت حوض بوده است. برای ایجاد منبع آب پایدار تسویه خانه‌هایی ایجاد شده که از آن جمله می‌توان به تسویه خانه فاضلاب سیدی که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه دو خط انتقال دیگر نیز در حال اجرا می‌باشد، اظهار کرد: این دو خط در محدوده منطقه دلاوران و بلوار نامجو  قرار دارد که آب را به کمربند سبز می‌رساند.

یعقوبی از توسعه حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هکتاری کمربند سبز در سال جاری خبر داد و گفت: از محدوده بلوار لادن تا تقاطع بلوار ناصری، ضلع شمالی و جنوبی بلوار لادن، به ‌طور کامل درختکاری خواهیم کرد. جمعا ۱۹ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه تخمین زده شده  که قرار است اوایل نیمه سال آینده، این پروژه اتمام و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 4729713

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری مشهد کاشت درخت هفته دفاع مقدس اربعین حسینی قزوین بوشهر اربعین 98 شیراز شهرکرد استانداری سمنان گرگان اجلاس جاده ابریشم دفاع مقدس جنگ تحمیلی بیرجند بازگشایی مدارس سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۰۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از دیوارنگاره وعده صادق در میدان شهدای مشهد

جدیدترین دیوارنگاره میدان شهدای مشهد پس از عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی رنگ تازه‌ای به خود گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، با توجه به سیلی محکم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم غاصب صهیونیستی از جدیدترین دیوارنگاره میدان شهدای مشهد رونمایی شد.

این دیوارنگاره با عنوان وعده صادق به همت اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد طراحی و نصب شده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار خراسان رضوی از طرح تعریض پل دهرود
  • دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود
  • محدودیت‌های ترافیکی ۲۹ فروردین ماه در بیرجند
  • رونمایی از دیوارنگاره وعده صادق در میدان شهدای مشهد
  • ثبت‌نام اولیه دوچرخه‌های اشتراکی بایدو، رایگان شد
  • رونمایی از دیوارنگاره «وعده صادق» در میدان شهدا مشهد
  • پله فرار تونل غدیر قم سال ۱۴۰۳ احداث می‌شود
  • مترو مشهد مقدس باید پیوست زیارت داشته باشد
  • نصب ۶۲ پایه چراغ روشنایی در سه نقطه از شهر یزد
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم / دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند