Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@01:14:35 GMT

ترویج آموزه‌های دینی با زبان هنر ماندگارتر است

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۵۱۶۱۵

ترویج آموزه‌های دینی با زبان هنر ماندگارتر است

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حمزه انصافی، مسئول فرهنگی کارگروه تحول محله‌ای حاج عبدالله والی ناحیه سپاه بشاگرد، امروز پنج شنبه 4 مهر ماه در جمع خبرنگاران گفت: ایستگاه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان رده سنی ۵ تا ۱۰ سال با موضوع  دفاع مقدس به مناسبت این هفته در کتابخانه روستای درجک بشاگرد برگزار شد .
مسئول فرهنگی کارگروه تحول محله‌ای ناحیه سپاه بشاگرد بابیان اینکه ترویج آموزه های دینی با زبان هنر ماندگاری بیشتری دارد، اضافه کرد: کودکان در این ایستگاه می‌توانند برداشت‌های ذهنی خود را از مفاهیم دفاع مقدس که برای آنان گفته می‌شود را با استفاده از ماژیک و مداد رنگی بر روی کاغذ به تصویر بکشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


‌انصافی به آیه ٢ سوره حشر اشاره کرد و افزود:«هُوَ اللَّـهُ الْخَالِقُ الْبَارِ‌ئُ الْمُصَوِّرُ‌ لَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ یُسَبِّحُ لَهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضِ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ؛ اوست خدای خالق سازنده‌ی صورتگر (که) بهترین نام‌ها از اوست. آنچه در آسمان‌ها و زمین است (جمله) برای او تسبیح می‌گویند، و او عزیز حکیم است».
این فعال اجتماعی ابراز کرد: اگر پیام‌ها و دستورات اسلامی در قالب اثر هنری ارائه شود بدون شک ماندگاری، اثرگذاری و جذابیت بیشتر و بهتری خواهد یافت.
وی ادامه داد: ترویج آموزه‌های اسلامی با استفاده از ابزارهای هنری سبب می‌شود این آموزه‌ها در قلب نسل‌های جدید نهادینه‌شده و در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن به‌مثابه چراغی به‌سوی مسیر هدایت عمل کند.
انصافی در پایان اشاره به اینکه اوج هنر در قرآن به‌کاررفته است گفت: این ایستگاه نقاشی ویژه کودکان با همکاری معاونت فرهنگی هنری ناحیه سپاه بشاگرد و شرکت ۳۰ کودک و نوجوان برگزار شد امیدواریم گامی هرچند کوچک در راه حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا که جانشان را برای انقلاب اسلامی فدا کردند برداشته باشیم .
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: برگزاری ایستگاه نقاشی هفته دفاع مقدس بشاگرد ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقاتهرانی: هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از حجاب وجود ندارد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: عفاف و حجاب وجهه سیاسی، اخلاقی و اجتماعی و شرعی و دینی دارد بنابراین هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از آن وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در جلسه علنی امروز مجلس در نطق میان دستور خود اظهار کرد: ۷۵ سال پیش صهیونیست‌ها بخشی از خاورمیانه را گرفته و ادعا کردند که حقشان بیشتر از این است. دیگران نیز صهیونیست‌ها را حمایت کردند اما هر بار که اعراب با هم یکی می‌شدند و در مقابل اسرائیل ایستادند اینها شکست می‌خوردند.

وی ادامه داد: جنگ ۳۲ روزه و عملیات طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق اقتدار مسلمانان را نشان داد که افتخاری است و باعث خشنودی اهل ایمان می‌شود. از نیروهای مسلح و همه کسانی که تلاش کردند سپاسگزاریم. به روح سردار حاج قاسم سلیمانی و سردار زاهدی درود می‌فرستیم و از درگاه الهی لطف و رحمت بیش‌تر طلب می‌کنیم.

منتخب مجلس دوازدهم با قدردانی از مردم تهران برای انتخاب مجددش گفت که ان‌شاءالله بتوانیم در تراز نظام و انقلاب خدمت کنیم.

نباید جهاد تبیین را دست کم گرفت

آقاتهرانی در ادامه با بیان اینکه نباید جهاد تبیین را دست کم گرفت، گفت: به لطف الهی در فضای مجازی و صدا و سیما بر روی عملیات «وعده صادق» کار شد که این حرکت قابل تقدیر است. مهم بوده که در دنیا به این پرسش پاسخ کوبنده‌ای داده شود که ظالم کیست و مظلوم چه کسی است؟ تبلیغ تأثیر زیادی دارد و ائمه جمعه باید فعالیت کنند تا مردم بیشتر در جریان این موضوع قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: صهیونیست‌ها کاری نمی‌توانند بکنند. اگر مرد هستند حمله کنند و درگیر شوند. خودشان هم می‌دانند آمریکا با حدود ۶۰ کشور با ایران جنگیده و در هشت سال شکست خورده است پس شما که آدم آنها هستید، نمی‌توانید کاری کنید. شما مدرسه را بمباران کرده و به بیمارستان‌ها حمله می‌کنید و نامرد هستید. اگر مرد هستید بیایید با رزمنده‌ها بجنگید اما نمی‌توانید بجنگید و به این موضوع اعتراف کنید.

هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از عفاف و حجاب وجود ندارد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به لایحه عفاف و حجاب گفت: این لایحه در صحن مطرح و برای بار سوم به شورای نگهبان ارسال شد. ان‌شاءالله فردا بپذیرند و آخرین مرحله باشد.

وی ادامه داد: بحث عفاف و حجاب یک جنبه دینی دارد که جای خود دارد و یک جنبه قانونی دارد که ممکن است یکی بگوید هیچ دینی ندارم خب نداشته باش اما کشور ما قانون دارد؛ این موضوع در ۴۳ سال قبل در شواری عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد اما به هر دلیل بعضی‌ها عمل نکردند.

آقاتهرانی افزود: باید ۳۲ دستگاه نسبت به این مسئله ورود کنند اما متأسفانه فقط ۲ دستگاه یعنی وزارت کشور و فراجا ورود کردند؛ فراجا پای کار است، همه دستگاه‌ها باید یاری کرده و پای کار بیایند چون همه در این موضوع سهم داریم؛ طوری نشود که فقط فراجا وسط میدان باشد قطعاً مجلس هم یاری می‌کند. عفاف و حجاب وجهه سیاسی، اخلاقی و اجتماعی و شرعی و دینی دارد بنابراین هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از آن وجود ندارد.

نماینده تهران گفت: کشورهای خارجی قوانین را محکم می‌نویسند چون باید قوانین بازدارنده باشد؛ ۴۰ ماده از لایحه عفاف و حجاب مربوط به دستگاه‌ها و ۳۰ ماده جرم انگاری است. در این باره ۲ کمیسیون فرهنگی و قضائی کار کردند. دولت باید ورود کند و تقاضا این است که همه وزرا سرخط شوند.

کد خبر 745179

دیگر خبرها

  • افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • علم الهدی ریشه بالا رفتن سن ازدواج را پیدا کرد
  • علم الهدی: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است
  • علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است
  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • آقاتهرانی: هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از حجاب وجود ندارد
  • تولید محتوای مناسب و اثرگذار در حوزه عفاف و حجاب ضروری است
  • رسانه ملی در پیوند قشرهای مختلف با آموزه‌های اسلامی در نوروز خوش درخشید
  • استفاده از زبان کودکانه در انتقال مفاهیم
  • بیانیه جامعه مدرسین در حمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا