Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس رضایی عصر پنجشنبه در جلسه ستاد اربعین استان اصفهان در استانداری افزود: ستاد اربعین استان باید تسهیلات لازم ویژه زائران اربعینی که از اصفهان و یا از طریق این منطقه به کربلا مشَرف می‌شوند تامین و پیش‌بینی کند و تسهیلات موردنیاز زوار پاکستانی و افغانستانی که از مسیر اصفهان می‌روند را باید با تهران مطرح کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام در سامانه "سماح" به دلیل مدیریت جمعیت زائران الزامی است اظهارداشت: بانک ملی ایران ارز و دینار مورد نیاز زائران اربعین را تامین کند.
استاندار اصفهان ادامه داد: موکب‌های استانی، امکانات موردنیاز زائرانی که از طریق این استان به مرزهای عراق عزیمت می‌کنند را از نایین تا بعد از فریدن تامین کنند.
وی بر آمادگی کامل تیم‌های امداد و نجات و هلال احمر در جاده‌های استان تاکید و تصریح کرد: مباحث بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیردار و لزوم آموزش آن به افراد توسط معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جدی گرفته شود.
رضایی تبیین مردمی بودن مراسم اربعین در جامعه را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: کمیته فرهنگی ستاد اربعین از ظرفیت افراد و زائران مسلط به زبان انگلیسی و عربی بهره‌گیری کند.
وی ضرورت کنترل فضای فرهنگی و جلوگیری از مسائل انحرافی توسط کمیته فرهنگی ستاد اربعین و شفاف‌سازی فعالیت موکب‌ها توسط ستاد عتبات عالیات استان را مهم ارزیابی کرد.
استاندار اصفهان ضمن تاکید بر اطلاع‌رسانی‌های لازم درخصوص مراسم اربعین توسط رسانه‌ها و صدا و سیمای مرکز اصفهان اضافه کرد: شایسته است که در این زمینه رادیو اربعین در صدای مرکز اصفهان راه‌اندازی شود.
نمایندگان کمیته‌های مختلف ستاد اربعین در این جلسه به ارائه گزارش فعالیت‌های خود در این جلسه پرداختند.
این افراد، موارد موجود بر سر راه مراسم اربعین و موکب‌داری در مراسم بزرگ اربعین را مشکلات حمل‌ونقل، سوخت، تعمیرگاه‌، تامین بودجه فرهنگی موردنیاز، در اختیار نبودن برنامه موکب‌داران برای برنامه‌ریزی برنامه‌های آموزش پزشکی و بهداشتی و هماهنگی با صداوسیمای مرکز اصفهان به منظور پخش برنامه‌های مدنظر کمیته‌های ستاد اربعین و اطلاع‌رسانی آن‌ها اعلام کردند.
اربعین حسینی همزمان با بیستم صفر، چهلمین روز شهادت حضرت امام حسین(ع) به همراه فرزندان و یاران ایشان در روز عاشوراست که به همین مناسبت سالانه همایش پیاده‌روی از نجف تا کربلا با حضور علاقه‌مندان و ارادتمندان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.
سال گذشته نزدیک به ۱۷۰ هزار نفر از استان اصفهان در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) شرکت کرده بودند.
۷۱۳۵/ ۶۰۲۶/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موکب اربعین ستاد اربعین اصفهان اربعین ۹۸ استانداری اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۲۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی

نخسین جلسه ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی ۱۴۰۳ در دانشگاه علوم پزشکی آبادان برگزار شد.

در این نشست به بررسی نیازها و چالش های احتمالی در ایام اربعین پرداخته شد.

استقرار ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه، استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری ۷ محل برای ایجاد سالنهای سرد برای رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان ها و موسسات همکار، بخشی از اقدامات پیش‌بینی شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

فعالیت ستاد اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • استاندار سمنان: تامین آب پایدار یکی از مشکلات اصلی استان است
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز - اصفهان
  • تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما