Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@06:35:23 GMT

استان مرکزی در حوزه اشتغال جایگاه مطلوبی دارد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۵۲۹۴۵

استان مرکزی در حوزه اشتغال جایگاه مطلوبی دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با بیان اینکه حوزه اختیارات ستاد تسهیل استان مرکزی افزایش یابد گفت: استان مرکزی در حوزه اشتغال جایگاه مطلوبی دارد. ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید فرخی شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد تسهیل استان مرکزی با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه اظهار داشت: بسیاری از موارد مطرح شده حتی با گذشت دوره یک ساله بازهم تکرار می شوند درحالی که بسیاری از این موارد مدت زمان بسیاری را به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جلساتی که با حضور وزیران و مدیران ارشد اقتصادی برگزار شده بود بارها به تغییر قوانین و مقررات اشاره داشته ایم زیرا مقوله قوانین از اقداماتی که باید در این شرایط به انجام برسد متفاوت است، متاسفانه سرعت تغییر قوانین و مقررات نسبت به تغییر و تحولات اقتصادی بسیار کند است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی تصریح کرد: در چندروز آینده استان مرکزی میزبان حضور وزیر رفاه به عنوان جانشین اقتصاد مقاومتی است که به این سبب پیشنهاد می دهیم تمامی مباحث جمع بندی و در نهایت پیشنهاد مشخصی تعیین شود که قابلیت طرح در جلسه اقتصاد مقاومتی و پیگیری در وزارتخانه های مربوطه را داشته باشد.

فرخی ادامه داد: در جلساتی که با وزیر اقتصاد داشته ایم معضلات مطرح شده را بازگو کرده ایم اما باید شرایطی فراهم شود تا بتوانیم تفاوت میان فردی که نمیخواهد مالیات بپردازد با فردی که نمی تواند مالیات بپردازد مشخص شود زیرا در شناسایی فردی که توان پرداخت مالیات ندارد می توانیم بکوشیم تا زمینه تقسیط و سایر کمک ها را برای فرد فراهم اوریم و کسی که به عمد مالیات نمی‌پردازد اعمال قانون شود و امیدوارم اختیار پیگیری این موارد را به ستاد تسهیل بدهند.

وی عنوان کرد: افزایش حوزه اختیارات ستاد تسهیل درخواستی است که در سفر رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه بیان شده است، اگر پیگیری های انجام شده در این حوزه موثر واقع نشوند باید مجموعه مسائل را در قالب یک بسته کامل برای معاون اول رئیس جمهور ارسال کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان مرکزی به همت صنعت گران و تولیدکنندگان در حوزه اشتغال جایگاه مطلوبی دارد و در مقیاس تعداد سرمایه گذار و افراد بیکار شده از کار نسبت به سایر استان ها وضعیت بدی نداریم، همچنین در بسیاری از مواقع همکاری مجموعه مالیات و تامین اجتماعی با تولیدکنندگان سبب اعتراض ارگان ارشد این دو مجموعه نسبت به عملکر آنها می شود اما با این شرایط همواره کمک خود را نسبت به تولیدکنندگان ادامه می دهند.

290 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی در همدان پرداخت شدجزئیات طرح حمایت از اشتغال زنان روستایی در کشور+فیلماستاندار البرز: اولویت با ایجاد بسترهای اشتغالزایی است

فرخی بیان کرد: هنگامی که مسئله ای در ستاد تسهیل به تصویب می رسد زیرمجموعه های این ستاد نمی توانند از اجرای ان سر باز زنند و به این سبب تامید داریم تا حوزه اختیارات ستاد تسهیل گسترش یابد.

وی افزود: متاسفانه درحال حاضر مجموعه تامین اجتماعی با معضلات بسیاری مواجه شده و اگر بخواهد در این شرایط بخشی از حقوق خود را ببخشد نیاز دارد تا منبعی این حقوق بخشیده شده را تامین کند، این تولید است که می تواند کشور را در مرز ایمنی و امنیت نگه دارد و افزایش دامنه اختیارات ستاد تسهیل می تواند بسیاری از این مباحث را مرتفع سازد و امیدواریم پیشنهاد گسترش دامنه اختیارات ستاد تسهیل در ستاد عالی اقتصادی به تصویب برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی عنوان کرد: از سال گذشته نگرانی داشتیم که دچار موج عظیم بیکاری نشویم و اینکه این اتفاق نیفتاد به سبب وجود رزمندگان عرصه اقتصادی در استان مرکزی بوده است، تلاشمان بر این است با ایجاد هماهنگی شرایط تولید را افزایش دهیم و بهبود ببخشیم.

انتهای پیام/ش

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۲۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا حاجتی ظهر دوشنبه در اولین نشست بزرگداشت دهه کرامت گیلان این دهه را فرصت مناسبی برای بازیابی جایگاه واقعی و کرامت حقیقی زنان به ویژه دختران با تمسک از الگوپذیری دینی دانست و اظهار کرد: اگر جایگاه زن و مرد در جامعه بر اساس مبانی اسلامی بازتعریف شود و زنان به نقش واقعی خود و جایگاه حقیقی خویش واقف شوند بسیاری از مشکلات امروز جامعه حل خواهد شد.

وی تقویت جریانات مردمی و تلاش حداکثری در راستای نقش‌آفرینی بیش از پیش تشکل‌های مردمی را مهمترین اصل ستاد بزرگداشت دهه کرامت اعلام کرد و گفت: حضور حداکثری مردم و به کارگیری مشارکت مردمی از شاخص‌های مهم ارزیابی است و زمانی موفق خواهیم بود که شبکه‌های مردمی پای کار باشند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با تاکید بر لزوم آشنایی بیش از پیش همه اقشار جامعه به ویژه بانوان و دختران با سیره حضرت معصومه (س) از طریق اجرای برنامه‌های ترویجی، تبلیغی و تبیینی افزود: برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با محوریت مساجد و به منظور اشاعه ارزش‌های معنوی و مذهبی، بسط گفتمان فرهنگ رضوی و ائمه معصومین (ع) و بازخوانی سیره امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) اجرا شود.

وی خواستار بهره گیری از ظرفیت مدارس در اجرای برنامه‌های مفرح و افزایش شور و نشاط درون جامعه شد و بیان کرد: جشن‌های عمومی در بوستان‌های شهری و جشن‌های خانگی مبتنی بر شاخصه‌های شادی و نشاط مومنانه برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با تصریح اینکه باید پیوست مسجد را در همه برنامه‌ها لحاظ کنیم اذعان کرد: خدمات اجتماعی باید با پیوست دهه کرامت در حوزه‌های مختلف و با عنوان «خدمات کریمانه» اجرا شود.

وی با بیان اینکه مساجد محل و پایگاه ارتباط دائمی با مردم است، اضافه کرد: به گونه‌ای عمل کنیم که همه پای کار باشند و مساجد و بقاع متبرکه محور و محل برگزاری برنامه‌ها و سکوی خدمت سازمان‌ها و نهادها باشد.

دبیر ستاد اجرایی بزرگداشت دهه کرامت گیلان افزایش مشارکت کانون‌های مردمی را در بزرگداشت دهه کرامت خواستار شد و بیان کرد: از ظرفیت مراکز علمی، فرهنگی در هم‌افزایی گروه‌های مردمی و زمینه سازی برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های این دهه و پویایی و اثربخشی افزون‌تر فعالیت‌های ستاد برگزاری دهه کرامت استفاده شود.
وی در ادامه خواستار توجه مضاعف به مفاهیم ارزشمندی همچون مسئولیت اجتماعی، زیست عفیفانه، ظلم ستیزی، خدمت کریمانه، همدلی و مهربانی، صله ارحام، مهر و عطوفت خواهر و برادر در بزرگداشت دهه کرامت شد.

حجت الاسلام حاجتی در پایان تاکید کرد: محور مقاومت به ویژه مردم مظلوم غزه و فلسطین اشغالی در دستور کار دستگاه‌های عضو در ستاد دهه کرامت در تمامی سطوح قرار گیرد.

کد خبر 6085521

دیگر خبرها

  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال اثرگذاری در تولید است
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است