Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت‌: امسال 350 هکتار به توسعه کمربند سبز اضافه خواهد شد که قرارداد آن با مبلغ ۱۹ میلیارد تومان اعتبار، منعقد شده است.

به گزارش ایسنا، مهدی یعقوبی عصر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی درخت کاری و شبکه آب‌یاری در عرصه کمربند سبز جنوبی، اظهار کرد: عملیات اجرایی کمربند سبز از سال 1374  با مشارکت دولت و محیط‌زیست آغاز شد و تا سال 84 این پروژه 490 هکتار، پیشرفت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سال ۸۴ تاکنون، توسعه این عملیات براساس اعتبارات شهرداری بود. در این مدت، ۲۷۷۰ هکتار کمربند سبز با یک میلیون و 500 هزار اصله درخت ایجاد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد عنوان کرد: بیش از ۱۰ مخزن در عرصه کمربند سبز جنوبی اجرا شده که ۸ کیلومتر آن لوله‌گذاری شده است.

یعقوبی ادامه داد: خط انتقال تصفیه‌خانه‌های برنامه‌ریزی شده در حال اجراست که براساس آن می‌توانیم، منبع آبی پایدار برای کمربند سبز داشته باشیم.

وی بیان کرد: امسال حدود ۳۵۰ هکتار به توسعه کمربند سبز اضافه خواهد شد که قرارداد آن با مبلغ ۱۹ میلیارد تومان اعتبار منعقد شده است. امیدواریم تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.

دادستانی در خصوص کمربند سبز جنوبی در کنار شهرداری است

در ادامه این مراسم، قاضی فرزاد بهشتی دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز استان خراسان‌رضوی در خصوص کمربند سبز ارتفاعات جنوبی مشهد، اظهارکرد: اتفاقات خوبی در کمربند سبز ارتفاعات جنوبی مشهد رقم خورده است اما علاوه بر شهرداری، دستگاه‌های دیگر نیز باید پای کار بیایند.

وی ادامه داد: دادستانی در هر مسئله‌ای مانند  تصرف زمین‌ها آماده همکاری است و در خصوص کمربند سبز  نیز در کنار شما خواهد بود.

۱۲ برابرکردن بودجه جداسازی آب شرب از غیرشرب

محمدرضا کلائی شهردار مشهد در بخش دیگری از مراسم آغاز عملیات اجرایی توسعه درخت‌کاری و شبکه آب‌یاری در عرصه‌های کمربند سبز جنوبی، اظهارکرد: توسعه کمربند سبز جنوبی مشهد را چه با حضور و چه بدون حضور دیگر ارگان‌ها انجام خواهیم داد.

وی عنوان کرد:  ۱۹ هزار هکتار ارتفاعات جنوب مشهد را  توسعه فضای سبز خواهیم داشت‌. ما هدف گذاری خود را انجام داده‌ایم و در این خصوص هیچ محدودیت بودجه‌ای نداریم. تنها مشکل ما محدودیت آب است که با اتصال به شبکه آب‌یاری نیز این موضوع پیگیری خواهد شد.

شهردار مشهد ادامه داد: در ۶ ماه دوم سال جاری، تحول جدی در این زمینه اتفاق خواهد افتاد. با ۱۲ برابر کردن بودجه جداسازی آب شرب از غیر شرب، به این توسعه امیدوار هستیم.

وی با بیان اینکه« از دادستانی برای ورود و همراهی‌ در این خصوص تشکر می‌کنم»؟، بیان کرد:  اگر همراهی آن‌ها نبود، شاید بخش زیادی از اراضی را از دست داده بودیم . این کار بزرگ‌ترین هدیه به مردم مشهد و آیندگان شهر خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۳۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، سهراب سهرابی در ارتباط زنده با برنامه سلام خبرنگار افزود: نخستین مراحل برداشت گندم در جنوب کشور در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان است.
سهرابی گفت: امسال قیمت خرید تضمینی گندم نان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است که بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است.
وی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های خرید تضمینی گندم به استان‌ها ابلاغ شده است، افزود: ۲۱ هزار کمباین آماده برداشت گندم و غلات کشاورزان در کشور هستند.
سهرابی گفت: سطح زیر کشت گندم کشور شش میلیون هکتار است که از این تعداد دو میلیون هکتار بصورت آبیاری و ۴ میلیون هکتار بصورت دیم زیر کشت گندم رفته است.
مجری طرح محوری گندم کشور پیش بینی کرد امسال ۱۳ و نیم میلیون تن گندم برداشت شود.

بیشتربخوانید:کشت گندم و جو در بخش فین بندرعباس
وی افزود: اصلاح بذر‌های گندم، مصرف متعادل کود‌های شیمیایی، طرح جهش در تولید دیم زارها، توزیع سموم، طرح کشاورزی قراردادی، توسعه کشت‌های مکانیزه، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، آموزش کشاورزان و مدیریت آفات و علف زار‌های از برنامه‌های ویژه وزارت جهادکشاورزی برای توسعه کشت گندم در کشور است.
سهرابی گفت: برداشت گندم در کشور از فروردین آغاز و تا شهریور ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • اضافه شدن روزانه یک هزار و ۲۰۰ صندلی پرواز با بازگشت یک فروند هواپیمایی بویینگ
  • ورود ۷ میلیون و ۸۱۰ هزار زائر به مشهد مقدس
  • ۱۷۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی لرستان اضافه شده است
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی و ۱۰ برابری صادرات میوه در مازندران
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است/ اتصال تمام ساختمان‌های کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه به فیبرنوری +فیلم
  • نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان
  • (ویدیو) «وعده افزایش صد برابری سرعت نداده‌ایم، بلکه این آرزویمان است»
  • توسعه متوازن شهر و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر
  • ٢۰ هزار بازدید در حوزه بهداشت انجام شده است
  • تقریبا هیج شکایتی از هتل‌های مشهد در نوروز نداشته‌ایم/ ماندگاری زائر افزایش پیدا کرده است