Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیست کشور شامل فرانسه، انگلیس و هند توافقنامه ای را در مقر سازمان ملل متحد امضا کردند که هدف آن متوقف کردن انتشار اخبار دروغین و جعلی است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه سی ان ای، امضاکنندگان این توافقنامه که شامل آفریقای جنوبی و کانادا نیز می شوند، طبق پیشنهاد سازمان خبرنگاران بدون مرز، می توانند اطلاعات مستقل، متنوع و قابل اعتماد را در اینترنت منتشر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در همین مورد گفت: پیدایش فضای دیجیتال، در حال تکان دادن دنیای اطلاعات است و از طرف دیگر می تواند خطراتی نیز ایجاد کند.

وی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک افزود: اطلاعات نادرست به صورت آنلاین، به ویژه در طول انتخابات، اعتماد به نهادهای دموکراتیک را تضعیف می کند.

براساس بیانیه سازمان خبرنگاران بدون مرز، در این توافقنامه بر مسئولیت ارائه دهندگان اینترنت برای ترویج محتوای قابل اعتماد و کثرت گرایی به منظور پرهیز از هرج و مرج اطلاعاتی تأکید شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خبر جعل فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۴۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی صارمی امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: توجه به مناطق محروم و روستایی یکی از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم است که اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در همین راستا اقدام لازم را برای تأمین و تکمیل پوشش ارتباطی روستاهای فاقد این امکان و تکنولوژی در سطح استان را از طریق احداث سایت جدید و یا ارتقا تکنولوژی سایت‌های موجود در دست اقدام دارد،

وی عنوان کرد: با احداث سایت جدید ارتباطی همراه اول در روستای «برده سره» از توابع شهرستان بروجرد از محل اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات در قالب همین طرح که با تلاش همکاران اپراتور همراه اول انجام‌گرفته است تعداد ۲۴۳ خانوار با پوشش جمعیتی ۷۹۰ نفر اهالی این روستا از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند که می‌تواند در راستای رفاه حال مردم و دسترسی به خدمات الکترونیکی و همچنین توسعه کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و عمران و آبادانی منطقه نقش بسیار مهمی ایفا کند.

کد خبر 6079867

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • روابط خارجی استان قزوین با کشورهای خارجی تقویت می شود
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • هوش مصنوعی چقدر در پزشکی قابل اعتماد است؟
  • اتصال ۸ روستای هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات
  • مبارزه علیه آفات زراعی و باغی بروجرد در سطح بیش از ۳۵ هزار هکتار
  • نصب و راه اندازی تکنولوژی نسل ۴ همراه اول در روستای مسلمیه اهواز
  • لزوم معماری داده‌ای همگام با هوشمندسازی دولت
  • روستای مسلمیه اهواز ‌تحت‌ پوشش دیتای پرسرعت همراه قرار گرفت
  • اینترنت 5.5G چیست و چه تفاوتی با 5G دارد؟