Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

چگونه می‌توان مانع  آلزایمر شد؟
برای درمان این نوع عارضه هنوز درمان قطعی یا دارو‌های بسیار تاثیر گذار کشف نشده است، اما می‌توان از راه‌های کاربردی بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درواقع این راهکار‌ها عواملی هستند که ما می‌توانیم برای کنترل روی انتخاب‌ها و سبک زندگیمان به‌کار ببریم تا بتوانیم تا حدودی این نوع عارضه را کنترل کنیم. عواملی مانند کنترل فشارخون، تغذیه درست، وزن مناسب، ورزش جسمی و ذهنی، آموزش شناختی، سیگار نکشیدن، مصرف مقادیر کافی از ویتامین B۱۲ و D و کنترل قند خون، می‌تواند این عارضه را کنترل کند.

بیشتر بخوانید: کمردرد سراغ چه کسانی می‌آید؟ +علل ابتلا و درمان

میوه ای که تر و خشک آن مفید است

انجیر به دلیل داشتن قند طبیعی برای بدن مفید است. این میوه منحصر به فرد به خانواده توت ها تعلق دارد و فرقی نمی کند که به صورت تازه یا خشک خورده شود زیرا در دو حالت فواید بسیاری خواهد داشت. این میوه ی خوشمزه، دارای فیبربالا، ویتامین ها و آنتی اکسیدان های زیادی است و مواد غذایی لازم برای بدن را به طور کامل فراهم می کند.

انجیر موجبجوانی و شادابی پوست و موها می شود و نوع خشک آن که سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است می تواند به جلوگیری از کمبود مواد مغذی، تقویت استخوان ها و کاهش وزن کمک کند.

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که  از بروز استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند. افراد می توانند لقمه های پر انرژی و سایر میان وعده های خوشمزه خود را با این میوه تهیه کنند و برای تقویت مواد مغذی موجود در غذاها، انجیر را به جای شکر جایگزین کنند. این میوه به طور طبیعی با دیابت مبارزه می کند، موجب کاهش وزن و تقویت حافظه می شود.

 

تبخال چشمی را بشناسید

عامل تبخال دور چشمی ویروس هرپس سیمپلکس است.  این ویروس می تواند باعث بروز زخم و حتی موجب بیماری های دیگری شود. زمانی که این نوع عارضه ایجاد شود باعث نگرانی افراد خواهد شد، زیرا نشانه های آزاردهنده ای در آن بروز می کند و حتی می تواند  لایه های عمیق تر چشم فرد و بینایی او را تحت تاثیر قرار دهد.

 نشانه های آلودگی با این نوع ویروس ممکن است در هر دو چشم ظاهر شود، اما گاهی تنها یک چشم را درگیر می کند. فرد مبتلا به این بیماری،  از احساس وجود یک شیء در چشم خود رنج می برد و  یا به نور حساسیت دارد و چشم وی دچار قرمزی ،خارش و آبریزش خواهد شد. برای این بیماری در حال حاضر درمان قطعی وجود ندارد، اما بسته به مکان تبخال، با دارو های موضعی تا حدودی قابل درمان است.

بیشتر بخوانید: چای مناسب افراد هر گروه خونی چیست؟

شب کاری می تواند مضر باشد؟

برخی افراد  شب و روز بیدارند و کار می کنند،اما این افراد نمی دانند که بیدارماندن طولانی مدت در طول شب به سلامتی آسیب می زند. بعضی از مشاغل نیاز به بیدار ماندن در طول شب دارد، اما این تغییر الگوی خواب بایدها و نبایدهایی خو اهد داشت.

شب‌كارها معمولا در معرض ابتلا به بیماری‌های جسمی و روحی قرار می گیرند. شب‌ بیداری و روز خوابی سبکی از زندگی است كه موجب  تخریب عصب مغز و باعث ایجاد حالت اضطراب و افسردگی خواهد شد. این حالت، فرد را مستعد ابتلا به بیماری‌های جسمی می‌كند، به ویژه كه بروز افسردگی هم می‌تواند سیستم ایمنی بدن را دچار اختلال كند.

تغییر الگوی خواب، تغییر خلق، تحریك‌پذیری، عصبانیت، مشكل در تعامل با محیط، فراموشی، اختلال هوشیاری و ایجاد مشكلات جسمی مانند دردهای مبهم گوارشی و عضلانی، مشكلات هورمونی، حالت كوفتگی، سرگیجه و بروز برخی از درد‌های عصبی مانند سردرد هم با این تغییر الگوی خواب افزایش می‌یابد.

از این رو شیفت‌های شب‌كاری، باید متفاوت و دوره‌‌ای باشند و فرد خواب كافی داشته باشد. برخی افراد شب‌كار به علت گرفتاری روزمره، به جای استراحت كافی در روز و تجدید قوا، بخشی از روز را هم سركار می‌روند که این كار باعث فرسودگی روانی و جسمی در آنها می‌شود.

شب‌كارها باید خواب خوبی در طول روز داشته باشند و حداقل شش تا هشت ساعت بخوابند. اتاق خوابشان پرده ضخیم داشته باشد تا نور درون اتاق نتابد. در و پنجره اتاق را ببندند و شرایط خواب مانند شب‌ باشد. بعد از بیدار شدن هم برای جلوگیری از خمودگی و حالت خواب‌آلودگی، به فعالیت لذت بخشی مثل ورزش و نگهداری از گیاهان بپردازند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۵۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این گیاه متخصص کاهش درد، بهبود خواب و تقویت حافظه

محققان تایید کرده‌اند که رایحه درمانی با روغن نعناع فلفلی پتانسیل باورنکردنی برای تسکین درد دارد. این مطالعه بر روی بیمارانی متمرکز بود که پس از جراحی قلب باز با درد بعد از عمل مواجه بودند. درمان با روغن نعناع فلفلی نه تنها در کاهش درد موثر بود بلکه کیفیت خواب بیماران را نیز بهبود بخشید.

به گزارش سرگرمی روز، نویسندگان این مطالعه اظهار کردند که نتایج نشان می‌دهد که استنشاق اسانس نعناع فلفلی می‌تواند شدت درد بیماران را پس از جراحی قلب باز و در نتیجه استفاده بیماران از مسکن‌ها را کاهش دهد.

همچنین استفاده از این محصول گیاهی می‌تواند کیفیت خواب بیماران را در شب‌های اول بعد از عمل بهبود بخشد و آرامش بیشتری را برای آنان به ارمغان آورد. با توجه به تاثیر استنشاق اسانس نعناع فلفلی بر درد و کیفیت خواب، می‌توان نتیجه گرفت که این محصول گیاهی می‌تواند با خیال راحت به عنوان یک درمان مکمل در تسکین درد و ایجاد آسایش بیماران پس از جراحی قلب مورد استفاده قرار گیرد.

محققان دریافتند که روغن نعناع فلفلی برای سلامت دستگاه گوارش نیز مفید است و می‌تواند علائم سندرم روده تحریک‌پذیر، از جمله نفخ، گاز و درد معده را کاهش دهد.

روغن نعناع فلفلی می‌تواند ماهیچه‌های دستگاه گوارش را شل کند که می‌تواند برای افرادی که از سوء هاضمه رنج می‌برند مفید باشد.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده موضعی از روغن نعناع فلفلی می‌تواند به تسکین انواع خاصی از دردها از جمله سردرد و دردهای عضلانی کمک کند. احساس خنکی آن می‌تواند درد سوختگی‌های جزئی را نیز کاهش دهد.

منتول موجود در روغن نعناع فلفلی می‌تواند به پاکسازی دستگاه تنفسی کمک کند و آن را به یک ماده انتخابی در بسیاری از داروهای سرماخوردگی و آنفلوآنزای بدون نسخه تبدیل می‌کند. تولیدکنندگان از آن در عطرسازی و داروهای استنشاقی برای کاهش علائمی مانند احتقان و سرفه نیز استفاده می‌کنند.

نتایج تحقیقات نشان داده است که عطر روغن نعناع فلفلی باعث تقویت حافظه و افزایش هوشیاری می‌شود.

می‌توانید از روغن نعناع به روش‌های مختلفی استفاده کنید. می‌توان آن را برای رایحه درمانی استنشاق، پس از رقیق‌ شدن با روغن حامل روی پوست اعمال کرد یا در پخش‌کننده برای پخش عطر در تمام اتاق استفاده کرد.

روغن‌های حامل که با نام‌های روغن پایه و روغن گیاهی نیز شناخته می‌شوند، روغن‌های تهیه شده از گیاهان هستند که به تنهایی و یا برای رقیق کردن روغن های اسانسی به‌عنوان روغن پوست و برای مراقبت از پوست دست و صورت، ماساژ و آرموتراپی به کار می‌روند.

برخی از افراد نیز چند قطره از این ماده خوشبو را به آب حمام خود اضافه می‌کنند.

علیرغم فواید آن، افراد باید در استفاده از روغن نعناع احتیاط کنند. این روغن یک روغن قوی است و زمانی که مستقیماً روی پوست استفاده شود، می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک یا تحریک پوست در برخی افراد شود. همیشه توصیه می‌شود قبل از استفاده گسترده از آن، این ماده را بر روی پوست امتحان کنید.

کودکان، یا زنان باردار یا شیرده، باید فقط با تأیید یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی از آن استفاده کنند زیرا توصیه‌های عمومی معمولاً استفاده از آن را تأیید نمی‌کند.

افراد روغن نعناع فلفلی را نمی‌خورند و باید این کار را فقط تحت راهنمایی یک متخصص انجام دهند زیرا می‌تواند عوارض جانبی مانند سوزش سر دل، گرگرفتگی، زخم‌های دهان و سردرد ایجاد کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ‌کپک سیاه چیست و چرا خطرناک است؟
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • نسخه‌ای برای برطرف کردن بی‌خوابی و سحرخیز شدن
  • نتایج امیدوارکننده آزمایش مقدماتی یک واکسن برای شایع‌ترین بیماری آمیزشی
  • واکسینه شدن سگ‌های صاحب دار در قاین علیه هاری
  • این گیاه متخصص کاهش درد، بهبود خواب و تقویت حافظه
  • ۲ نشانه در زمان خواب که علائم اولیه ابتلا به آلزایمر است!
  • تشخیص زودهنگام، پنجره امیدی برای بیماران دیابت
  • قرص ضد حساسیت بخوریم یا قرنطینه شویم؟ / مقایسه حساسیت فصلی و سرماخوردگی
  • ۷ عاملی که که علائم بیماری پارکینسون را بدتر می‌کنند