Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند برای کسی صلح، امنیت و ثبات ایجاد کند و مسئولیت حفاظت از صلح و قانون بین‌المللی بر عهده سازمان ملل است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری، غور اردن و شمال بحرالمیت به اراضی اشغالی را محکوم می‌کنیم و در صورت الحاق هر بخشی از اراضی فلسطینی به اراضی اشغالی، تمامی توافقنامه‌های امضا شده با اسرائیل را لغو می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما به قوانین و توافقنامه‌های بین‌المللی پایبند هستیم، اما اسرائیل به هیچ توافقنامه‌ای پایبند نیست و جامعه جهانی باید این رژیم را به احترام به مشروعیت و قوانین بین‌المللی وادار کند.

 محمود عباس خاطرنشان کرد: روند صلح در سایه بی‌توجهی آمریکا به مسئولیت‌های بین‌المللی، حقوقی، سیاسی و اخلاقی خود و انکار آنها و همچنین تشویق رژیم اشغالگر به انکار تمامی توافقنامه‌ها، اعتبار خود را از دست داده و تحقق راه حل دو کشوری را دور از دسترس کرده است.

این مقام فلسطینی در بخش دیگری از اظهاراتش ضمن رد طرح صلح آمریکا برای فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به "معامله قرن" تأکید کرد: ملت فلسطین هرگز تسلیم نخواهد شد و قدس پایتخت ابدی فلسطین باقی خواهد ماند.

وی گفت: از امروز به بعد نخواهیم پذیرفت که تصمیم درباره روند صلح تنها به یک کشور اختصاص داشته باشد و به محض بازگشت به فلسطین، دعوت به برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان، شورای قانونگذاری و شورای ملی در قدس، کرانه باختری و نوار غزه خواهم کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اموال کسر شده توسط رژیم صهیونیستی نیز عنوان کرد: اسرائیل بخش‌هایی از اموال ما را بلوکه کرده و همین مساله موجب تشدید رنج ملت فلسطین شده است. با این وجود ما هرگز در مقابل آن تسلیم نخواهیم شد و به مقاومت مردمی مسالمت‌آمیز در برابر رژیم اشغالگر ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فلسطين هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل محمود عباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است

ژنرال "سید عاصم منیر" فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار دکتر سید ابراهیم رئیسی رفت.

بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه‌‌ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود.

هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

دکتر سید ابراهیم رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرزهای ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرزهای مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • باقری: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
  • موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل
  • عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان می‌تواند صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است