Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت الاسلام و المسلمین کمال الدین خداداده کارشناس مسائل فرهنگی و علوم قرآنی در گفت‌گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون قرارگیری در عصر ظهور گفت: بر اساس روایات شریفه، در زمان ظهور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه شریف) عقول بشری به حد بلوغ و کمال می‌رسد: «اذا قام قائمنا وضع الله یده علی رووس العباد فجمع بها عقولهم و کملت به أحلامهم»، این نکته ای است که می تواند نشانه از عصر ظهور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هنگامی که قائم (عجل الله تعالی فرجه شریف)، ظهور کند خداوند دستش را بر روی سر‌های بندگان قرار می‌دهد پس به این طریق عقل‌های آن‌ها جمع می‌شود و آرامش خاطر برای ایشان به کمال می‌رسد.

آرامش قلبی انسان در پی ظهور «امام زمان (عج)»/قیام «صاحب الزمان» قیام عقلی و فرهنگی است

این فعال در زمینه پژوهش‌های مهدوی تصریح کرد: بنابراین روایت شریف و برخی روایات دیگر با این مضامین، عصر ظهور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه شریف) زمانه رشد و تکامل و شکوفایی عقل بشری است.

وی توضیح داد: حال با توجه به تعریف عقل در بیان نورانی امیرالمومنین (علیه السلام)، در عصر ظهور بشر به جایگاه و منزلت هر چیز پی می‌برد و آن‌ها را در جای خودش قرار می‌دهد و به این ترتیب بر اساس فرموده امام هادی (علیه السلام) حجت خدا بر مردم همان عقل‌های شکوفایشان خواهد بود که به راحتی حق و باطل را از هم تشخیص می‌دهند و به دنبال امام حق حرکت می‌نمایند.

این کارشناس دینی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: با توجه به مطالب بیان شده، قیام امام زمان (عج) قیام عقلی و فرهنگی است و پیروزی ایشان نیز از همین رهگذر است و زمینه سازان ظهور کسانی هستند که انسان‌ها را به عقلانیت و علم سوق می‌دهند.

وی همچنین یادآور شد: طبق فرموده امام هادی (ع) برای هدایت بشریت در هر زمانی انبیاء ابزار متناسب با آن را در اختیار داشتند و با معجزات خویش بشریت را هدایت نمودند.

این فعال حوزه جوانان خاطرنشان کرد: امام عصر (عج) در هنگام ظهور همین حجت خدا بر مردم یعنی عقل‌ها را مورد بهره برداری قرار می‌دهد و آن‌ها را شکوفا می‌کند؛ یعنی پرده‌های غفلت از برابر عقل هایشان کنار می‌رود و ایشان قدر و منزلت هر چیز را به خوبی می‌دانند و می‌توانند حق و باطل را تشخیص دهند. آن گاه خود مردمند که عاشقانه به دنبال امام حق، در مسیر کمال خواهند بود و به سعادت ابدی الهی خواهند رسید.

منبع:میزان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام زمان جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۶۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد شنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد، همچنین سهمیه سوخت خودرو‌های عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

منبع: ایلنا

tags # بنزین سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • اردن: منطقه بیش از هر زمان نیازمند آرامش است
  • نتایج تلخ حکومت ۵۰۰ ساله بنی عباس
  • خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود
  • سربازی امام زمان(عج) در این روزگار هزینه دارد
  • آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد
  • فرمانده کل ارتش: جز حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب، کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود/ در راستای بیانیه گام دوم وظیفه‌ ارتش این است که هم منتظر باشد، هم مستحق ظهور؛ یعنی ارتشی که آرمانش نابودی رژیم صهیونیستی و فروکشیدن استکبار از اریکه‌ قدرت
  • اختلال روانی و عقلی بیش از ۷۰۰۰ نظامی صهیونیست
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • زمان واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان