Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ذلت را متوجه کسانی که هنوز به دشمن تکیه دارند دانست و گفت: پشت خنده‌های شیطانی سران کشورهای اروپایی نقشه‌های شومی علیه انقلاب اسلامی نهفته است. ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه امروز، با بیان اینکه پشت خنده‌های شیطانی سران کشورهای اروپایی نقشه‌های شومی علیه انقلاب اسلامی نهفته است اظهار داشت: راهبرد جمهوری عزت که اخیراً توسط مقام معظم رهبری بیان شد تنها در سایه استقامت ملت ایران اسلامی به دست می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه پنج سال از محاصره شدید مردم مظلوم یمن می‌گذرد عنوان کرد: در تمام این سال‌ها مردم مسلمان یمن تحت سیطره همه جانبه ائتلاف آل جهود یعنی امارات، عربستان سعودی و صهیونیست‌های کودک‌کش قرار گرفته‌ و از زمین و هوا و دریا دائماً شاهد آماج حملات و وحشی‌گری‌های آنان بوده‌اند.

آیت‌الله فلاحتی جنایات وحشتناکی که آل سعود در کشور یمن مرتکب شده است را در تمام تاریخ بی‌نظیر دانست و تصریح کرد: طبق اطلاعات خود آن‌ها بیش از 6 هزار بمب خوشه‌ای بر سر مردم مظلوم یمن ریخته شده است و نیم میلیون بمب و خمپاره و موشک برای شکستن مقاومت کشور یمن توسط آل سعود استفاده شد.

امام جمعه رشت: مسئولیت‌پذیری و داشتن شرح‌صدر مهم‌ترین وظیفه مسئولان استامام جمعه رشت خطاب به مسئولان: ‌مسئولیت‌های سیاسی ‌را به افراد منحرف از راه رهبر معظم انقلاب نسپاریدامام جمعه رشت: «عدم سازش» با ظالمان مهم‌ترین پیا‌م نهضت عاشورا است

امام جمعه رشت با اشاره به کشتار وحشیانه زنان و کودکان یمنی به دست ائتلاف آل جهود خاطرنشان کرد: از هر هزار کودک یمنی 43 کودک قبل از رسیدن به پنج سالگی جان خود را به علت بمباران‌ها و یا سوء تغذیه بسیار شدید از دست می‌دهند و در چند سال اخیر حدود 61 هزار نفر از مردم این سرزمین به دست آل سعود کشته شده‌اند.

وی جنایات جنگی آل سعود و هم‌پیمانان ذلیلش در یمن را در کل تاریخ جنایت‌های جنگی بر علیه بشریت کم‌نظیر خواند و بیان داشت: جامعه جهانی و غول‌های رسانه‌ای و خبرگزاری دنیا در تمام این سال‌ها چشم خود را از جنایات‌های اتفاق افتاده در یمن بستند و هیچ اشاره‌ای به نسل‌کشی که در این کشور اتفاق افتاد نکردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه بلافاصله پس از حملات جبهه مقاومت به تأسیسات نفتی آرامکو رژیم آل سعود زبان نطق رسانه‌های جهانی و کشورهای اروپایی باز شده است اظهار داشت: در روزهای گذشته پس از حملات مقامت به قلب شریان نفتی عربستان سعودی همه برای نجات این رژیم توان خود را بسیج کرده‌اند.

آیت‌الله فلاحتی نتیجه باتلاقی که عربستان سعودی در آن گرفتار شده را چیزی به غیر از دراز کردن دست گدایی این رژیم به سمت عراق و سایر کشورها ندانست و افزود: این رژیم قداره‌کش و دوستان اروپایی آن به سرکردگی آمریکایی‌ها با سر نیزه مشغول حکومت‌داری هستند و حتی مردم خودشان هم آنان را قبول ندارند.

امام جمعه رشت به سخنان مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان خبرگان ملت اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این نشست فرمودند هیچ وقت نباید به کشورهای اروپایی دل ببندیم و به آنان اعتماد کنیم و به عقیده تمام دلسوزان و ولایتمداران جمهوری اسلامی ایران این سخن ایشان از اعماق جان بیان شده و حقیقت محض است.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه اجلاس سازمان ملل متحد سران کشورهای قداره‌کش با لبخند به سمت رئیس‌جمهور ایران آمده تا وی را برای مذاکره و گفت‌وگو با آمریکایی‌ها ترغیب کنند افزود: این افراد وقتی در نقشه شوم خود راه به جایی نبردند فوراً موضوع توان موشکی جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه حرکت تلافی‌جویانه کشورهای غربی علیه توان موشکی جمهوری اسلامی ایران نقاب را از چهره آنان برداشته است عنوان کرد: از این به بعد هر رسانه‌ و هر فردی که در داخل کشور دم از مذاکره با اروپایی‌ها و آمریکا بزند در حقیقت خلاف اندیشه‌های مقام معظم رهبری حرکت کرده است.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر اینکه موافقان مذاکره هیچ جایگاهی در کشور و در بین مردم انقلابی ایران اسلامی ندارند تصریح کرد: راهبرد جمهوری عزتی که اخیراً توسط مقام معظم رهبری بیان شده است طبق فرموده خود ایشان تنها در سایه استقامت و ادامه مقاومت مردم ایران اسلامی در برابر دشمن به دست می‌آید.

امام جمعه رشت در مورد عملکرد چند وقته اخیر قوه قضائیه هم با تقدیر از حرکتی که در جهت مبارزه ریشه‌ای و گسترده با عوامل فساد شروع شده اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری برای مبارزه با فساد تنها نقش‌آفرینی قوه قضائیه کفایت نمی‌کند بلکه در این مسیر تمامی قوا و دستگاه‌ها باید همکاری داشته باشند.

وی فساد را اژدهایی هفت سر خواند و ضمن هشدار به افرادی که در استان گیلان دست کارهای غیرقانونی می‌زنند ابراز داشت: کسانی که در گیلان به دنبال فساد و اعمال خلاف قانون هستند بدانند که به صورت آهسته و به تدریج در استان جریان‌هایی در حال شکل‌گیری و ساماندهی است که به قدرت تمام با آنان برخورد می‌کند. 

آیت‌الله فلاحتی لزوم فعال شدن کارخانه‌های غیرفعال گیلان و پرداخت مطالبات کارگران شرکت‌ها و کارخانجات دولتی و خصوصی را مورد تأکید قرار داد و افزود: از کارگران زحمت‌کش انتظار داریم آرامش خود را حفظ کنند و از مسئولان و متولیان امر هم تقاضا داریم برای پرداخت حقوق و دستمزد کارگران اقدام کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه کارگران با توجه به حقوق و مزایایی که دریافت می‌کنند زیرخط فقر قرار دارند خاطرنشان کرد: توجه به حقوق این قشر مهم از جامعه وظیفه و تکلیف همه متولیان امر است بنابراین باید با یک برنامه‌ریزی درست ضمن احیاء واحدهای تولیدی تعطیل موجبات راحتی کارگران هم فراهم شود.

وی نزولات جوی بسیار خوب در سال زراعی فعلی و افزایش 30 درصدی تولید برنج در استان‌های شمالی از جمله گیلان را مورد توجه قرار داد و گفت: هزینه تمام شده تولید برنج بسیار افزایش یافته است به همین علت مسئولان امر و نمایندگان مجلس باید در برابر واردات بی‌رویه و خارج از ضابطه برنج خارجی ایستادگی کنند.

آیت‌الله فلاحتی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به این نکته که خداوند متعال سه موعظه کننده را برای انسان قرار داده است عنوان کرد: خداوند متعال خود نخستین موعظه کننده برای انسان است و پس از آن قرآن کریم و پیامبران الهی به عنوان دومین و سومین موعظه‌ کنندگان بشریت شناخته می‌شوند.

امام جمعه رشت تحقق اثرات موعظه را در گفتار و رفتار موعظه کننده مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: گاهی یک فرد با گفتار خودش موجبات سعادت جمعی را رقم می‌زند و گاهی نیز یک انسان با کردار و رفتار خودش که مصداقی از بهترین نوع موعظه است می‌‌تواند در اصلاح مردم به سمت سعادت گام بردارد.

وی موضوع شکسته شدن حصر آبادان در عملیات ثامن‌الائمه که به ایثارگری‌های رزمندان به دست آمد را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: در تمام طول دوران دفاع مقدس مردم ولایتمدار ایران اسلامی با آخرین توان خود در مقابل جبهه ظلم ایستادند و در نهایت سعادت را نصیب خود و ذلت را متوجه دشمن بعثی کردند.

آیت‌الله فلاحتی اهمیت صله رحم و معاشرت خانواده‌های مسلمان با یکدیگر را از اولویت‌های دین مبین اسلام و مذهب تشیع خواند و اظهار داشت: افزایش مال و ثروت، افزایش طول عمر پربرکت و دور شدن بلا از خانواده‌ها از جمله مزایای توسعه و ترویج صله رحم است که باید مورد توجه تمام مؤمنان قرار گیرد.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۷۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچکترین اقدام علیه منافع ایران با پاسخی سهمگین علیه همه عاملان آن مواجه خواهد شد

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت اتخاذ اقدامات بازدارنده در برابر تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بویژه از سوی کشورهای اسلامی، حمایت های کورکورانه برخی کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی را زمینه تنش زایی در منطقه دانست و گفت:کوچکترین اقدام علیه منافع ایران قطعا با پاسخی سهمگین مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در پاسخ به تماس تلفنی شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» ضمن تبریک عید سعید فطر به وی و مردم کشورش، با اشاره به تحولات اخیر منطقه مهمترین موضوع حال حاضر منطقه و حتی جهان را تداوم نسل کشی بی‌رحمانه فلسطینیان غزه و ضرورت تلاش موثر برای متوقف کردن جنایات رژیم صهیونیستی دانست و افزود: کودک‌کشی، نسل‌کشی و جنایات هولناک صهیونیست‌ها در حالی با حمایت کامل امریکا و برخی کشورهای غربی تداوم یافته است که مردم مظلوم و مقتدر غزه با مقاومت خود همچنان پیروز میدان هستند.

رئیس جمهوردر ادامه اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را نشانه استیصال ناشی از دست نیافتن این رژیم به اهدافش از حمله به غزه توصیف و تصریح کرد: برخلاف انتظار تمام آزدیخواهان و ملت‌های ازاده و همچنین برخلاف نص صریح قوانین بین‌المللی، سازمان ملل متحد و شورای امنیت همانند کوتاهی و بی عملی‌شان در توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه، به حداقل وظایف قانونی خود در محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق نیز عمل نکردند، لذا جمهوری اسلامی ایران در راستای اعمال حق دفاع مشروع خود بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد، عملیاتی را علیه همان مراکزی که علیه ما شرارت کرده بودند، طراحی و اجرا کرد.

آیت الله رئیسی بار دیگر با تاکید بر ضرورت اتخاذ اقدامات بازدارنده در برابر تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بویژه از سوی کشورهای اسلامی، حمایت‌های کورکورانه برخی کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی را زمینه تنش زایی در منطقه دانست و تصریح کرد: همانطور که قبلاً هم رسماً اعلام کردیم عملیات وعده صادق با هدف تنبیه متجاوز با موفقیت انجام شد. اینک قاطعانه اعلام می‌کنیم که کوچک‌ترین اقدام علیه منافع ایران قطعاً با پاسخی سهمگین، گسترده و دردناک علیه همه عاملان آن مواجه خواهد شد.

شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» نیز در این مکالمه تلفنی ضمن تبریک متقابل عید فطر، روابط دو کشور را بر اساس اعتماد عالی متقابل میان سران دو کشور، متمایز و ممتاز توصیف و تصریح کرد: ایران و قطر در همه احوال و شرایط پشتیبان و حامی یکدیگر بوده و هستند.

امیر قطر با اشاره به تلاش کشورش برای محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق افزود: امروز شاهد بالاترین سطح همگرایی جهانی و مردمی در حمایت از آرمان فلسطین هستیم و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با متشنج کردن اوضاع، افکارعمومی جهانی را از جنایات خود در غزه منحرف کند.

وی درایت جمهوری اسلامی ایران در طراحی و اجرای پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی را ستود و آن را حاوی پیامی واضح و روشن برای همگان دانست.

کد خبر 745042

دیگر خبرها

  • واکنش کنعانی به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • تمامی مسلمانان باید برای نابودی رژیم شیطانی و حبابی صهیونیستی تلاش کنند
  • نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ
  • حمله ایران به اسرائیل تاریخ ساز شد و باعث فخر و مباهات ما ایرانیان است
  • همراهی اردن با رژیم صهیونیستی «اشتباه استراتژیک» بود
  • کوچکترین اقدام علیه منافع ایران با پاسخی سهمگین علیه همه عاملان آن مواجه خواهد شد
  • علما مرزبانان سنگرهای عقیدتی هستند
  • هشدار سخنگوی نیروهای مسلح ایران به غرب : عاقل باشید و از اسرائیل حمایت نکنید
  • هشدار سردار شکارچی به کشورهای غربی حامی اسرائیل
  • ایران با موشک باران اسرائیل باعث رسوایی این رژیم غاصب و هم پیمانانش شد