Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@05:19:17 GMT

هشدار مهم در مورد استفاده از ادویه های فله ای

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۵۷۵۵۷

ادویه های فله ای آغشته به انواع آلودگی های میکروبی و رنگ های غیر خوراکی مضر برای انسان هستند.

به گزارش فارس، درراستای توجه به سلامت مواد غذایی و در نتیجه سلامت آحاد جامعه، مردم از خرید ادویه های فله ای خودداری کنند. لازم است هموطنان هوشیار باشند و از ادویه‌جاتی که به صورت فله ای به فروش می‌رسد خریداری نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره نظارت بر عرضه فراورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه طی آزمایش هایی که در آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی وآشامیدنی معاونت غذا و دارو بر روی برخی از نمونه های ادویه های فله ای نمونه برداری شده انجام شده مشخص شده است ادویه ها از یک مرکز دارای رنگ های مصنوعی غیر خوراکی، و آغشته به فضولات حیواناتی مانند موش و گربه بوده است.

حجت اله کمکی افزود: همچنین ادویه های نمونه برداری شده مانند فلفل سیاه و... دارای آلودگی‌های میکروبی بوده و مواد اولیه آن‌ها با استفاده از رنگ‌های مصنوعی و غیر قابل مصرف انسانی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه در این ادویه ها از پودر نان خشک و انواع رنگ‌های مصنوعی و غیر خوراکی استفاده شده است ادامه داد: از تعداد ۱۸ نوع مواد اولیه مشکوک و محصولات تولیدی موجود در یک کارگاه نمونه برداری بعمل آمد که نتایج آن شامل ۳۰برگ نتایج آزمایشگاه کنترل کیفی غذا و داروی این معاونت مبنی بر آلودگی‌های میکروبی ادویه جات و مواد اولیه آن‌ها و استفاده از رنگ‌های مصنوعی و غیر قابل مصرف انسانی است و لازم است که شهروندان در هنگام خرید این موضوع را مدنظر قرار داده و به سلامت خود و خانواده هایشان بیشتر دقت کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مالیات پزشکان ابتکار صلح هرمز هپکو اراک تشکیل وزارت بازرگانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد هشدار ادویه فله ای خوراکی رنگ مالیات پزشکان ابتکار صلح هرمز هپکو اراک تشکیل وزارت بازرگانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی

به گزارش خبرگزاری مهر، شیما حلاج گفت: اگر چه سازمان غذا و دارو برحسب وظیفه قانونی موظف است بر تولید، واردات و ارزیابی‌های ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت نماید، اما برخی از خانم‌ها به دلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها، افزود: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد لذا پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فرآورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند.

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: وقتی رژ لب برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژ لب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است.

حلاج گفت: در کنار اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.

کد خبر 6087339 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هوش مصنوعی به داد حیوانات در تصادفات جاده‌ای رسید
  • هوش مصنوعی آریتمی قلب را از ۳۰ دقیقه قبل پیش‌بینی می‌کند
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • دوربینی که تصاویر را به شعر تبدیل می‌کند!
  • کیسه تخلیه مورد استفاده در جراحی لاپاراسکوپی تولید شد