Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@00:55:47 GMT

اربعین رزمایش منتظران ظهور است

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۵۷۷۶۸

خطیب جمعه تهران با بیان این که اربعین رزمایش منتظران ظهور است گفت: حضور ۲۰ میلیون نفر در اربعین نشان از انس با امام حسین ( ع ) که روز به روز عالمگیرتر می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با تسلیت ایام محرم گفت: کسانی که در راه قیام عاشورا در اربعین حضور پیدا می‌کنند ادامه دهنده روش حضرت زینب (س) هستند و در واقع اربعین حسینی هر سال یک رزمایش انتظار منتظران ظهور است

خطیب جمعه تهران افزود: ۲۰ میلیون نفر در اربعین حاضر می‌شوند که این مهم نشان می‌دهد انس با امام حسین (ع) روز به روز عالمگیرتر می‌شود البته باید مانع از نفاق و انحرافات از مسیر اسلام ناب شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: بین عاشورا و ظهور رابطه مستقیم برقرار است و آنانی که از مذاهب و ادیان مختلف از شیعه و سنی گرفته تا مسیحی و ارمنی و از دیگر کشور‌های جهان قدم در مسیر اربعین می‌گذارند نشان می‌دهد که امام حسین (ع) چشمه جوشانی است که همه از آن سیراب می‌شوند و امام زمان (عج) بعد از بانگ الا یا اهل العالم و معرفی خود خواهند فرمود که جدم حسین بن علی (ع) است.

خطیب جمعه تهران همچنین انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را حرکت در مسیر قیام عاشورا به سمت ظهور دانست و افزود: بدون شک دفاع مقدس بعد از عاشورا نقطه عطفی ماندگار است و ایمان، عمل صالح و استقامت آزادگان ما در دوران اسارت نیز بعد از رسالت حضرت زینب (س) در تاریخ نقطه عطف است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، رهبری الهی، انسجام و اتحاد عملی مردم و ابتکار جوانان در خطوط مقدم را از مهمترین برگ‌های برنده ایران در مقابل رژیم صدام دانست و گفت: پیروزی‌های عظیم در دفاع مقدس در حالی حاصل شد که شرق و غرب و قارون‌های منطقه حامی جدی و عملی صدام بودند، اما مردم ایران بدون از دست دادن وجبی از خاک خود پیروز میدان شدند.

وی افزود: در ۲۰۰ سال گذشته در جنگ‌های مختلف ایران مغلوب دشمنان بود و حتی محمدرضا شاه بدون درگیری بحرین را واگذار کرد، اما جوانان انقلابی و عاشورایی در دوران دفاع مقدس با ایمان خود که برگرفته از عاشورای حسین (ع) است دشمنان را ناکام گذاشتند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرایط سخت مردم یمن، بحرین و همچنین ظلم‌های سعودی‌ها در حق مردم عربستان، برای رفع مشکلات مردم مسلمان منطقه از حاکمان وابسته و استکبار از مردم خواست در مناسبت‌های مختلف برای رفع این گرفتاری‌ها دعا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی همچنین پناه بردن به خدا و توجه به حضرت حق را شرط خودسازی در مسائل اجتماعی و شخصی دانست و گفت: اگر گاهی اوقات شاهد بداخلاقی هستیم باید قبل از آن با تمرین و آمادگی مانع از عصبانیت و خشم شویم که این راهش کظم غیظ است.

وی افزود: نباید با بدرفتاری‌های فردی و اجتماعی عیب دیگران را جستجو یا باز کنیم بویژه اینکه آبروی مومن بسیار مهم است و اگر غفلتی صورت گرفت باید به خدا پناه برد و از کمین گاه شیطان نجات یافت.

خطیب جمعه تهران در خطبه نخست نماز جمعه تهران گفت: انسانی که خدا را شناخت غیر از خدا برایش سودی ندارد. وجود، اثر، آگاهی و حیات و قوت و قدرت را همه داریم، اما برای ما نیست و خدا به ما داده است

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: این ایام عزاداری را به امام زمان (عج)، امت اسلامی و نمازگزاران خداجو تسلیت می‌گویم. هفته دفاع مقدس و ۸ سال قدرت نمایی با اتکا به خدا را هم تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه امام زین العابدین (ع) می‌فرمایند پسر آدم در هر روز مبتلا به سه مصیبت است، ولی عبرت نمی‌گیرد، گفت: اولین مصیبت این است که هر روز که از عمر ما می‌گذرد یک روز عمر را از دست می‌دهیم. عمر فوق قیمت است و هر روز داریم گوهر عمر را از دست می‌دهیم و غصه نمی‌خوریم.

خطیب جمعه تهران افزود: دومین مصیبت این است که از آنچه بر ما می‌گذرد عبرت نمی‌گیریم و مصیبت سوم هم این است که هر روز یک قدم به مرگ نزدیک‌تر می‌شویم.   کسانی که می‌خواهند با تقوا زندگی کنند باید این سه مصیبت را در نظر داشته باشند تا گرفتار غفلت و وسوسه‌های شیطانی نباشند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در تفسیر بخشی از سوره مبارکه فاتحه نیز گفت: انسان موحد در کلاس توحید که برترین کلاس در حرکت توحیدی انسان است، استعانت از خدا دارد و توجه دارد به اینکه به جز خدا هیچ کسی یار و یاور ما نیست و کاری از کسی ساخته نیست.

وی افزود: انسانی که خدا را شناخت غیر از خدا برایش سودی ندارد. وجود، اثر، آگاهی و حیات و قوت و قدرت را همه داریم، اما برای ما نیست و خدا به ما داده است و هر لحظه خدا بخواهد حیات ما خاتمه پیدا می‌کند یا آبروی انسان می‌رود؛ یا سرمایه گرفتار موشک می‌شود یا سیل می‌برد یا به بلایی مبتلا می‌شود و ما به خاک سیاه می‌نشینیم.

خطیب جمعه تهران با اشاره به حدیثی از ابوطلحه در خصوص خواندن آیه ایاک نعبد سوره فاتحه در زمان جنگ توسط پیامبر اکرم (ص) گفت: زمانی که کار برایتان سخت شد بدانید خدایی دارید و بگویید ایاک نعبد و ایاک نستعین.   شما وقتی بندگی و عبودیت خود را در محضر خدا مطرح کردید، خدا هم به شما کمک می‌کند. این مکتب تربیتی اسلام است که اگر از کسی چیزی می‌خواهید چیزی بدهید.

وی افزود: روایت داریم اگر حاجتی دارید ابتدا صدقه بدهید و خدا را بدهکار کنید بعد چیزی بخواهید. نماز برای زدودن غبار تکبر و خودبینی و خودخواهی است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه با اشاره به اثرات معنوی نماز و بندگی خدا بر روح و روان انسان گفت: ما برای بندگی آمده ایم و باید از هر آنچه غیر خداست نیز دست بشوییم.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه امروز جریان‌های فکری و سیاسی غیر از خدا در جامعه بشری زیاد هستند که خود را حق و مطلق حق می‌دانند و مابقی را غیرحق به حساب می‌آورند، افزود: به علت همین نگرش هاست که در گزینش‌ها و انتساباتشان همواره خداوند و مردم را از یاد می‌برند درحالیکه باید شایستگی‌ها مطرح باشد نه خط بندی.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به انحراف جریان‌های غیرخدایی گفت: علت اینکه ما خدا را داریم این است که خداوند این نعمت را به ما داده و ما را به سمت خودش کشانده است.

وی با تقبیح خودپسندی و غرور در بحث عبادت خدا افزود: نماز برای زدودن غبار تکبر است و این نمی‌شود مگر اینکه انسان توجهات خاصی به نماز داشته باشد و ما باید مراقب باشیم تا نماز را بپا بداریم و توفیق آن را داشته باشیم.

خطیب جمعه تهران گفت: در بارگاه حق باید همواره بندگی کرد و نعمت‌های بیکران الهی را شکر گفت و از خداوند هم برای بندگی او باید استعانت بطلبیم، زیرا بندگی بهترین مدال برای بشریت است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: خداوند قدرت مطلق، علم مطلق، کمال مطلق، رحمت و زیبایی مطلق است و خدا در درون شماست و باید برای خدا نیز حساب ویژه‌ای باز کنیم و توجه داشته باشیم که خداوند ناظر و عالم است و آن وقت که تقوا پیشه کنیم قطعا عاقبت بخیر می‌شویم و مسلمان از دنیا خواهیم رفت.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: خطیب نماز جمعه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۷۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز ظهور قدرت ایران در نظم نوین جهانی

رهبر انقلاب در جریان دیدار اخیر جمعی از فرماندهان نظامی، تاکید کردند که عملیات «وعده صادق»، اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران بود، اما دلیل آن چیست؟ واقعیت این است که ایران با ظرفیت فراتر رفتن از یک قدرت منطقه‌ای به قدرت جهانی، سال‌ها تحت فشار خارجی بوده است.

دوره طولانی تنگنای استعماری در دوران قاجار و پهلوی اول از یک سو و دوره‌ای از نفوذ و کودتا در پهلوی دوم از سوی دیگر، از مصادیق این فشار به‌شمار می‌رود. پس از انقلاب اسلامی که اراده مردم بر استقلال و متجلی‌شدن قابلیت بالقوه قدرت کشور قرار گرفت، فشار‌ها ادامه یافت. تحمیل جنگ هشت‌ساله با عراق، فشار تحریم، تخریب رسانه‌ای و هراس‌افکنی سیاسی و دیپلماتیک با چاشنی اغتشاش خیابانی و ترور، از جمله این فشار‌ها بوده است. عبور ایران از همه این موانع، راه را برای تبدیل ایران به قدرت جهانی هموار کرد.

عمده قدرت‌های جهان، در دوره‌ای از این تنگنا‌ها گذر کرده و به‌دلیل عبور از این هفت‌خوان، شایسته رسیدن به موقعیت ابرقدرتی شدند. ایران نیز پس از یک دهه فشار حداکثری در دهه ۱۳۹۰ شمسی، سرانجام از عصر بازدارندگی عبور کرد. کشوری که در عصر قاجار و پهلوی کاملا منفعل بود و اجازه نفوذ و کودتا به کشور‌های خارجی می‌داد، در دهه اول پس از انقلاب اسلامی به موقعیت «دفاع از خود» رسید و سپس وارد دوره بازدارندگی شد که توانست جلوی تکرار سناریوی تحمیل جنگ را بگیرد.

مهار جنگ‌طلبان آمریکایی و اسرائیلی، به‌ویژه در دوران بوش پسر و ترامپ، دشوار بود، اما انجام شد. ایران در این دوران همزمان از توان دفاعی و دیپلماتیک بهره برد تا تلاش برای سر خم کردن کشور شکست بخورد. این روند ادامه داشت تا این‌که پس از تهدید داعش و احتمال حمله تروریست‌ها به داخل ایران، کشور وارد عصر «جنگ پیشدستانه» شد. ترور سردار سلیمانی، این استراتژی را وارد سطح بالاتری کرد و برای اولین‌بار پس از جنگ جهانی دوم، ایران پایگاه آمریکا را موشک‌باران کرد.

 این همان کاری بود که پس از حمله گستاخانه اسرائیل به سفارت کشورمان در دمشق تکرار شد و عدم‌پاسخ متقابل، نشان داد جهان استراتژی تهاجمی کشورمان را به رسمیت شناخته است. در کنار این حرکت نظامی، کشورمان پس از یک دهه تحریم حداکثری، موفق شد به رشد اقتصادی مثبت رسیده و در حوزه‌های ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی، نوعی بازدارندگی داخلی ایجاد کند. به این ترتیب، حالا جهان شاهد آن است که ایران به جمع کشور‌های قدرتمند پیوسته و با وجود همه تبلیغات منفی رسانه‌های غربی، نظم نوین جهانی نمی‌تواند این قدرت را انکار کند.

منبع: روزنامه جام جم

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • سید احمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • دعوت همشهری از هواداران تراکتور در تهران
  • راز ظهور قدرت ایران در نظم نوین جهانی