Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه بجنورد با تأکید بر اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش، گفت: کوتاهی فرهنگی و آموزشی در آموزش و پرورش باید جبران شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، امروز (پنجم مهر) در خطبه های نماز جمعه این هفته که در محل مصلی بزرگ شهرستان بجنورد برگزار شد، گفت: شورای عالی آموزش و پرورش تنها نباید به فکر تحولات فیزیکی مدارس باشد، بلکه باید کوتاهی های صورت گرفته در حوزه فرهنگ و آموزش را جبران و رفع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه در آموزش و پرورش سندی به نام سند تحول وجود دارد که سالیان زیادی است به مرحله اجرا نرسیده است، افزود: نباید از این سند غفلت کرد، بلکه باید آن را اجرایی کنند.

 

آیت الله یعقوبی اظهارداشت: منتظر سند 2030 و 2040 نباشید، چرا که این این ها اسنادی استعماری اند و به درد فرزندان ما نمی خورند.

 

وی افزود: دشمن می خواهد با اجرایی شدن این اسناد در کشورمان، جوانان ما را از مسیر درست منحرف کرده و سمت دیگری بکشاند.

 

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: اگر سند تحول آموزش و پرورش به درستی اجرا شود، این نهاد به سمت قله های رشد و رویش می رود.

 

آیت الله یعقوبی با اشاره به اینکه فرزندان ما به عنوان امانتی در مدارس و دانشگاه ها هستند، افزود: باید این دو نهاد، این ظرفیت های عظیم انسانی را به درستی هدایت کنند تا به شکوفایی رسیده و چهره کشورمان، رنگ دیگری پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیز توصیه به علم و پژوهش است، خاطرنشان کرد: یک فرد مسلمان در جامعه دینی باید عالم، پژوهشگر و پرسشگر باشد، این مهم باید در مدارس ما تحقق یابد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه لازمه زندگی سالم و متعالی را تحصیل علم دانست و گفت: در شان انسان مسلمان نیست که با وجود شرایط و امکانات خوب فعلی هنوز دچار بیسوادی باشد.

 

آیت الله یعقوبی افزود: به فضل خدا همت خوبی در بین مسئولان استانی در خصوص ریشه کن کردن بیسوادی در خراسان شمالی شکل گرفته است که امیدواریم این موضوع به زودی حل شود.

 

وی بزرگ ترین درس دفاع مقدس را تکیه به استعدادهای جوانان دانست که این مهم، پیروزی در جنگ را به همراه داشت.

 

امام جمعه بجنورد با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه" جمهوری اسلامی جمهوری عزت است"، اظهارداشت: دشمن به خیال خام خود با فشار تحریم‌ها می خواهد عزت را از ملت ایران بگیرد و آن را پای میز مذاکره بنشاند، اما جمهوری اسلامی هرگز به تعهدی که داده پشت پا نمی‌زند و مذاکره تنها منوط به برداشتن تحریم‌ها و برگشتن آمریکا پای برجام است.

 

وی با بیان اینکه همه قوا در پیشگیری و مبارزه با فساد باید با هم باشند، افزود: در حال حاضر که قوه قضائیه وارد میدان مبارزه با فساد شده، دیگر قوا نیز باید همراه او باشند.

 

آیت الله یعقوبی همچنین با اشاره به انتصاب شهردار جدید شهرستان بجنورد، خطاب به شورای شهر و شهردار بجنورد، اظهارداشت: باید از حاشیه پردازی دوری کرد، چرا که حواشی شهر بجنورد نیازمند توجه ویژه است.

 

 

 

 

پایان پیام/140

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد دفاع مقدس کانون های مساجد نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع اربعین حسینی مسجد طراز اسلامی رژه نیروهای مسلح بجنورد خراسان شمالی آموزش و پرورش نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۸۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در نشستی در زمینه ساخت فضای آموزشی، تأمین تجهیزات کارگاهی، آزمایشگاهی و کمک آموزشی و مامور نمودن دبیر و آموزگار مرد تصمیم گیری شد.

دهقان فرماندار بافق در این نشست گفت: صنایع و معادن در اجرای مسؤولیت‌های اجتماعی خود به ویژه در حوزه بیمارستان و آموزش و پرورش کوتاهی می‌کنند.

او افزود: سیاست‌های سرمایه گذاری صاحبان سرمایه و معادن مثل فسفات آسفوردی باید در شهرستان باشد.

دهقان بیان کرد: مقرر شد توسط شرکت‌های معدنی و صنعتی فعال شهرستان از جمله مجتمع معدنی فسفات آسفوردی از قرارگاه خاتم الانبیا، یک آموزشگاه ۱۲ کلاسه در مظفریه بافق ساخته و یک میلیارد تجهیزات آموزشی تا پایان اردیبهشت ماه تأمین شود. 

او ادامه داد: شرکت یزد یوتاب تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه در روستای مبارکه جنب آموزشگاه شهید صدوقی و اجرای طرح درآمدزایی پایدار به مدت یک ماه را متعهد شد که در صورت اقتصادی نبودن این طرح، باید یک باب آموزشگاه شش کلاسه احداث کند. 

فرماندار بافق تصریح کرد: مجتمع معدنی کوشک تا سال تحصیلی ۱۴۰۴، موظف است ۲ باب آموزشگاه آیت‌الله طالقانی و رضاییان را که ۳۵ درصد آن انجام شده است، به پایان برساند. 

او گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق هم مقرر شد طبق مصوبات تعیین شده در تیرماه ۱۴۰۲، ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه و استخر شنا در محله مناجات را تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ تکمیل کند و تحویل آموزش و پرورش دهد.

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی