Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@06:41:01 GMT

عزت ما در زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا است

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۵۸۶۷۹

عزت ما در زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا است

حجت‌الاسلام فرزانه با اشاره به اینکه حق خداوند اخلاص، بندگی خدا و تلاش برای تحقق حکم خدا در جامعه است، گفت: هرچه می‌توانید یاد شهدا را زنده نگه دارید و تمثال این ها را در همه جا نصب کنید زیرا عزت ما در این مسائل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام «محمدباقر فرزانه» امروز جمعه(5 مهر) در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد؛ گفت: حق خداوند اخلاص، بندگی خدا و تلاش برای تحقق حکم خدا در جامعه است و نخستین مانع برای استجابت دعا نیزاین است که حق خداوند ادا نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت مشهد مقدس افزود: برخی انسان‌ها تنها با زبان شیطان را لعن کرده اما در عمل از وی اطاعت می‌کنند؛اخلاص این است که انسان حکم خدا را بگیرد و برای خود خدا انجام دهد؛ امروز واژه‌ای در دنیا مطرح است و آن هم کانون مقاومت است.

 

وی ادامه داد: در دنیا  حزب الله لبنان، انصارالله یمن و حماس فلسطین و بشار اسد تنها قدرت هایی  هستند که در برابر ظلم و استکبار مقاومت می کنند، این ها در مقابل آمریکا و صهیونیسم و ارتجاع عرب مقاومت می‌کنند و تسلیم نمی‌شوند.

 

امام جمعه موقت مشهد مقدس با اشاره به این که سه عامل اصلی دلیل تشکیل کانون های مقاومت در دنیا است، گفت:بخشی از علمای شیعه کانون‌های مقاومت را در میان شیعیان تشکیل دادند، شخص امام راحل و انقلاب اسلامی ایران نیز در این زمینه موثر بودند؛ این عوامل کانون‌هایی در برابر ظلم و ستم ایجاد کردند.

 

حجت الاسلام فرزانه با اشاره به اینکه آمریکا از این مسئله احساس خطر می کند؛ افزود: آمریکایی ها در جنگ با لبنان تودهنی خوردند، به حماس حمله کردند و فلسطین غالب شد؛ انصارالله نیز به قلب عربستان زد و بزرگ‌ترین شرکت نفتی را نابود کرد و وحشت را در دل آل سعود انداخت .

 

وی ادامه داد: خواستند با تحریم حداکثری که ادامه دارد ایران را فلج کنند؛آیا ایران فلج شده است؟ تحلیل اندیشمندان آمریکا امروز چیز دیگری است و خبر از افول و سقوط آمریکا می‌دهند؛یکی از جاهایی که نباید فراموش کنیم هشت سال دفاع مقدس است؛ ریشه همه عزت‌ها در دفاع مقدس است که اگر نداشتیم نمی‌دانیم وضعیت ما چه بود.

 

امام جمعه موقت مشهد مقدس  گفت: هرچه می‌توانید یاد شهدا را زنده نگاه دارید و تمثال این ها را در همه جا نصب کنید؛ ارتباط با خانواده شهدا را قطع نکنید؛ قبور شهدا  و زیارتشان را ترک نکنید؛ عزت ما در این مسائل است و نمی‌توانیم این حادثه عظیم هشت سال دفاع مقدس را فراموش کنیم.

 

وی ادامه داد:غفلت از هشت سال جنگ، غفلت از عوامل عزت است؛ لبیک گفتن ملت به رهبری الهی بسیار موثر است و درهای بسته را باز می‌کند و پیروزی‌های عظیم را شامل مردم ایران می‌کند.انصارالله و سوریه‌ای که دستش در دست رهبری الهی باشد قدرت دارد؛ما به زودی شاهد یک پیروزی عظیم جهانی از ناحیه ایران و کانون‌های مقاومت در سراسر دنیا خواهیم بود.

 

 

پایان پیام/540

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد دفاع مقدس اربعین حسینی نماز جمعه نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع خطبه های نماز جمعه یادواره شهدا کانون های مساجد طرح یکسان سازی قبور شهدا امام جمعه موقت مشهد خطبه های نماز جمعه مشهد دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۸۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و امینی شهرداری مشهد از آغاز فرآیند مطالعاتی شناخت تنوع گونه‌ای جوندگان آفت شهری و حاشیه شهر و ارائه راهکارهای نوین مبارزه تلفیقی با آنها برای اولین بار در کشور خبر داد. - اخبار استانها -

 محمد پذیرا  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد بیان کرد: جوندگان از جمله موش‌ها، محیط انسانی را به طریق مختلفی تهدید کرده و علاوه بر خسارات بهداشتی و اقتصادی فراوان، میزبان یا منبع بیماری‌های متعددی هستند.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده موش‌ها حدود 35 نوع بیماری مختلف از جمله هاری، طاعون، لپتوسپیروز، حصبه، یرسینیوزیس، تیفوس، تولارمی را به انسان منتقل می‌کنند که این مهم، به‌‌روزرسانی مستمر روش‌های مبارزه و شناخت پیوسته رفتار و عادات این حیوانات باهوش را می‌طلبد.

پذیرا خاطرنشان کرد: در سالیان اخیر با مطالعات علمی و استفاده از روش‌های متنوع در شهر مشهد، تعداد کانون جوندگان از 60 به 8 کانون کاهش پیدا کرده است.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: فرآیند مطالعاتی شناخت تنوع گونه‌ای جوندگان آفت شهری و حاشیه شهر و ارائه راهکارهای نوین مبارزه تلفیقی با آنها به صورت ویژه برای اولین بار در مشهد آغاز شده است و با برنامه‌ریزی بلند مدت، کاهش کانون‌های جوندگان شهری و توسعه پایدار بهداشت شهری امکان‌پذیر خواهد شد.

وی از شهروندان خواست با سالم‌سازی محیط و تخلیه نکردن باقیمانده مواد غذایی در معابر و جوی‌های آب، در مبارزه با این جوندگان نقش ایفا کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد
  • استحکام پایه‌های جامعه از نور و انرژی شهدا است
  • دنیا مات و مبهوت حمله ایران اسلامی به اسرائیل مانده‌است
  • دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس ایجاد شد
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: 1600 میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • نمایش اقتدار نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد مقدس
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد
  • با خون اهدایی شما من زنده ام
  • جهان آبادی نماینده مجلس: پس از پاسخ ایران به اسرائیل موجی از شادی و امید در مردم زنده شد/ مردم ایران در ۸ سال دفاع مقدس نشان دادند که در دفاع مشکل ندارند/ ایران با کسی در منطقه شوخی ندارد