Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:29:32 GMT

غیرت و شرف و وحدت در دفاع مقدس موج می‌زد

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۵۸۹۹۲

غیرت و شرف و وحدت در دفاع مقدس موج می‌زد

حسن مسعودی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با شروع جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس در روز ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با هجوم همگانی دوازده لشگر عراق به سمت خرمشهر و این نیروها در ماهشهر به صدام ملحق شدند تا مسیر را برای تصرف استان بوشهر ادامه دهند.

وی  انسجام نیروها و وحدت را عامل آزادسازی خرمشهر برشمرد و اظهارداشت: ما یکم مهر ۱۳۵۹ تکاوران نیروی دریایی به فرماندهی ناخدا یکم هوشنگ صمدی اسطوره مقاومت و دفاع از خرمشهر حضور یافتیم و با تکاوران و گردان عراق درگیر و آرزوی تصرف و رویایی که توسط صدام برای تصرف ایران تداعی شده بود را ناکام گذاشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده اسبق تکاوران نیروی دریایی منطقه دوم بوشهر ادامه داد:در ۳۴ روز بلاانقطاع تکاوران نیروی دریایی در دفاع از خرمشهر همت گماردند، به گونه‌ای که در آخرین روزها صدام مجبور شد دو لشگر زرهی به خاطر  رویارویی با تکاوران و تصرف خرمشهر وارد این شهر کند، از تکاوران نیروی دریایی ۱۰۳ تن شهید و بیش از ۲۹۰ تن زخمی داشتیم، هر روز ما درگیر جنگ های خانه به خانه بودیم و از میهن خود دفاع می کردیم.

وی تصریح کرد: نیروهای زمینی، ژاندارمری و نیروهای مردمی به کمک ما بودند به خصوص همراهان شهید محمد جهان آرا که کمک موثری به ما داشتند و هر جایی  نفوذ می‌شد به کمک شهید جهان آرا و تعدادی از تکاوران می رفتند و پس از شناسایی منطقه مورد نظر را سد می کردند و دشمن را ناکام می گذاشتند.

مسعودی بیان کرد: یک روز که در محوطه باز راه آهن بودم ، دیدیم که یک نفر از مقابل در حال سرک کشیدن است یکی از همراهان گفت که تکاور فکر می‌کنم که عراقی است و بلافاصله محل را از پشت مسدود کردیم و دو تا شون را اسیر کردیم و متوجه شدیم که ۱۵ تن از کماندو های آنها در یک خانه گیر افتادند.

ناخدا یکم بازنشسته و فرمانده اسبق تکاوران نیروی دریایی منطقه دوم بوشهر ادامه داد: بعد از آن رزمندگان ما با سلاح های بسیار ابتدایی نیروهای دشمن را که سلاح های آن ها بسیار بهتر از ما بود را شکست دادند و این سد را از راه برداشته و پیروز شدند.

وی ادامه داد: در آن لحظه من حیرت زده بودم و به خدای خود گفتم که این فقط عظمت و بزرگی توست که غیرت و شرف به ایرانی‌ها دادی و در آن لحظه فقط یاد جمله امام سجاد افتادم که فرمودند: سپاس خدای را که دشمنان ما را از احمق آفریده ای.

مسعودی اضافه کرد: زمانی که عراق به ما حمله کرد  با ۱۲ لشکر آماده و سر حال و در این بین غیرت و شرفی که در وجود هر ایرانی موج می زد که ما با آنها می جنگیدیم و ما در آن زمان انقلاب نوپایی داشتیم و این باعث شده بود که وحدت و انسجام میان فرماندهان ما کمرنگ باشد.

وی  گفت:  در آن زمان بود که صدام در میان خبرنگاران گفته بود من یک هفته دیگر به سوالات شما در تهران پاسخ خواهم داد و شما دیدید که عکس این قضیه اتفاق افتاد و رویای تصرف تهران را برای همیشه به گور برد با توجه به تجربه موفق هشت سال دفاع مقدس و مدیریت جهادی که اکنون نیاز جامعه ما به خصوص جوانان است.

مسعودی ادامه داد: کسانی که الان در راس کشور هستند همان فرماندهانی هستند که با غیرت و شرف تعصب شان حتی یک وجب از خاک پهناور ایران را به بیگانه ندادند و درس و تجربه شدند برای جوان های امروزی و همان فرماندهان امروز در دانشکده‌های مختلف آموزش دهندگان به نسل امروزی می باشد.

ناخدا یکم بازنشسته و فرمانده اسبق تکاوران نیروی دریایی منطقه دوم بوشهر اظهارداشت: در بحث خلاقیت در زمان جنگ بنده افتخار این را داشتم که تخصص های خودم را به سربازان و افسرانی که تازه وارد جنگ شده‌اند بیاموزم و خلاقیت های دیگر این بود که ما روی قایق های خودمان سلاح های تیربار آماده می‌کردیم تا هنگامی که می خواستیم نیروهای خودمان را با آن طرف آب جا به جا کنیم بتوانیم از خودمان و نیروها دفاع کنیم.

وی افزود : من به عنوان یک ایرانی به خود می بالم که جوان های ما از یک اندیشه از یک دانش برتر در تمام ابعاد استفاده می کنند و هیچ وقت به دشمن فرصت فکر کردن در ضربه زدن به میهنمان را نمی‌دهد.

در دفاع مقدس افزون بر ۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

م/س ۶۰۲۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۸۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی حاجیه خانم مرضیه علمی رازلیقی در سن ۷۷ سالگی به دلیل بیماری و کهولت سنی دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

سرباز ارتش شهید کریم نورخواست در ۲ دی ماه ۱۳۴۴ در روستای رازلیق از توابع بخش مرکزی شهرستان سراب در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود و در ۳۱ مرداد ماه ۱۳۶۶ در منطقه سومار به درجه شهادت نائل آمد.

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • مدیریت سیل در استان کرمان مانند شب عملیات در دفاع مقدس بود
  • شهدای شاخص ارتش در مازندران
  • نمایش اقتدار نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد مقدس
  • تلاش ارتش در حوزه خودکفایی و ارتقا امنیت کشور ستودنی است
  • ارتش و سپاه با وحدت، قدرت بازدارندگی را به‌وجود آورده اند
  • تصاویری از مراسم رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور | از رژه تیپ زرهیِ ارتش در زنجان تا رژه نیروی دریایی ارتش در ساری | ببینید
  • یگان‌های پیاده نیروهای ۴ گانه ارتش در رژه تهران شرکت کردند
  • وحدت «میدان و دیپلماسی» در موفقیت های ایران نقش آفرین است