Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، به دنبال جلسه ۲۰ آوریل «علی‌ اصغر پیوندی» رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان با «پیتر مائورر» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و موضوع های مطرح شده از سوی ایران مبنی بر مدافعه‌گری برای رفع تحریم های ظالمانه و دریافت کمک جمعیت های ملی و کشورها به سیل‌زدگان، پیتر مائورر در نامه‌ای خطاب به پیوندی بر طرح دغدغه های کمیته در زمینه موانع تحمیلی بر سازمان‌های بشردوستانه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نامه آورده است: پیرو جلسه‌ای که در ۲۰ آوریل در ژنو با هم داشتیم، از شنیدن این خبر که دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب‌ سرخ در جمهوری اسلامی ایران عهده‌دار پیشنهاد راه‌ حلی محتمل و ممکن برای انتقال وجوه نقدی میان فدراسیون بین‌المللی و جمعیت هلال احمر ایران به منظور پاسخگویی به سیل شده است، خرسند شدم.

مائورر افزود: در بازدید اخیری که از واشنگتن داشتم، موضوع موانع تحمیل شده بر سازمان‌های بشردوستانه را مطرح کردم. به طور قطع این موضوع یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های ما است که کماکان باقی مانده و ما در گفت‌وگوهای خود با دولت‌ها آن را مورد تاکید قرار خواهیم داد.

وی اضافه کرد: در عین حال ما باید به مذاکرات خود در زمینه ایجاد یک کانال مالی برای انتقال وجوه نقدی کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ به ایران ادامه دهیم. و امید است در این زمینه پیشرفت و گشایشی حاصل شود و شما را در جریان آخرین تحولات مربوط به این مهم قرار خواهیم داد.

رئیس جمعیت هلال احمر ۱۸ تیرماه همزمان با معرفی مائورر به عنوان رئیس جدید دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران با اشاره به ادامه تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا گفت: جمعیت هلال احمر و کمیته بین المللی صلیب سرخ به دلیل رابطه نزدیکی که با یکدیگر دارند می‌توانند برای کمک به مردم حادثه دیده ایران، قدم‌های مثبتی بردارند.

وی اظهار داشت: طبق قوانین بین المللی، تحریم‌ها نباید به امور بشردوستانه و مردم حادثه دیده آسیب برساند اما در سیل اخیر ایران، هلال احمر به دلیل مسدود بودن حساب‌ها نتوانست کمک‌های دیگر کشورها و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر را به ایران انتقال دهد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر ایالات متحده آمریکا سیل کمیته بین المللی صلیب سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۹۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام اولین گروه پزشکی ایران به حج عمره

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از اعزام اولین گروه پزشکان داوطلب ایرانی این مرکز برای خدمات رسانی به زائران حج عمره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درباره اعزام گروه پزشکی به عربستان اظهار کرد: یک گروه پزشکی ۱۳ نفره اعم از پزشک عمومی، پرستار و کارشناس فنی دارویی امروز به همراه نخستین کاروان مفرده عازم سرزمین وحی شدند.

وی افزود: داروی مورد نیاز بیماران نیز به همراه پزشکان به عربستان منتقل شده است.

کد خبر 746922

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان کاشان
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • اعزام اولین گروه پزشکی ایران به حج عمره