Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،به دنبال سقوط آرمان غیاثی کودک ۸ ساله از دیواره سنگ‌نوردی در جریان مسابقه‌ای بدون مجوز در سالن ایثار فولادشهر اصفهان که منجر به آسیب شدید این کودک سنگ‌نورد و بستری شدن او در بیمارستان الزهرا (س) اصفهان شده است، رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی به همراه مسئولان برخی کمیته‌های این فدراسیون برای بررسی ابعاد این اتفاق روز پنجشنبه به اصفهان سفر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رضا زارعی علاوه بر حضور در بیمارستان الزهرا (س) اصفهان، بازدیدی از محل برگزاری این مسابقه در سالن ایثار فولادشهر داشت و نشستی نیز با مدیرکل ورزش و جوانان استان، رئیس واحد بازرسی این اداره‌کل و رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان برگزار کرد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی ضمن بازبینی فیلم‌های موجود از این حادثه با برگزارکنندگان این مسابقه نیز گفتگو کرد و قرار است نظر نهایی کمیته فنی درباره حادثه سقوط این کودک سنگ‌نورد، فردا شنبه ششم مهرماه از سوی فدراسیون کوهنوردی اعلام شود.

همچنین با اعلام رئیس هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان اصفهان جلسه کمیته انضباطی نیز روز یکشنبه ۷ مهرماه تشکیل و درباره خاطیان تصمیم‌گیری خواهد شد.

طبق گزارش مقدماتی که از سوی این هیئت منتشر شده بود، ۴ عامل در این حادثه دخیل بوده است؛ خطای انسانی در مرحله نخست از سوی حمایت‌چی اتفاق افتاده و در مورد نونهالان نفر دوم (سرداور) باید شخصاً صندلی فرود را کنترل یا تفویض اختیار به داور مسیر می‌کرده تا موارد خطا و ایمنی را چک کند، اما متأسفانه این مورد انجام نشده است.

همچنین دیواره سالن برگزاری مسابقات سنگ‌نوردی در حد استاندارد لازم برای برگزاری مسابقات نبوده و تشک‌هایی که به تعداد کم و غیراستاندارد بوده در کل ایمنی مسیر صعود رعایت نشده است.

از سوی دیگر، مسابقات بدون هماهنگی و بدون اخذ مجوز از هیئت استان برگزار شده است، سالن ورزشی ایثار فولادشهر بدون دریافت مجوز اقدام به در اختیار قرار دادن این مکان ورزشی کرده است و متأسفانه پس از رخ دادن این اتفاق، عدم اطلاع‌سانی از سوی باشگاه و عوامل برگزارکننده دست به دست هم داده و این اتفاق بسیار تلخ برای جامعه کوهنوردی و ورزشکاران این رشته رخ دهد.

انتهای پیام/م

  اعلام نظر نهایی کمیته فنی درباره سقوط کودک سنگ‌نورد در سالن ایثار فولادشهر اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کوهنوردی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۹۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود آینده‌سازان نجف‌آباد به لیگ دسته یک هندبال کشور

به گزارش خبرکزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ تبم آینده‌سازان میهن نجف‌آباد اصفهان، پس از پیروزی مقابل رقیبان در مرحله نهایی رقابت‌های دسته ۲ باشگاه‌ههای ایران، به لیگ دسته یک هندبال کشور صعود کردند.


مرحله‌نهایی رقابت‌های لیگ دسته ۲ هندبال آقایان کشور از یکم تا چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ در شاهرود برگزار شد.

دیگر خبرها

  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • معاون رییسی: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است
  • صعود آینده‌سازان نجف‌آباد به لیگ دسته یک هندبال کشور
  • عناوین روزنامه‌های روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • موتورسواری مرگبار نوجوان ۱۳ ساله در اصفهان / مرگ کودک ۶ ساله
  • همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود
  • هواشناسی اصفهان درباره بارش‌های همرفتی هشدار نارنجی صادر کرد
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند