Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، جبار کوچکی‌نژاد روز جمعه در جریان بازدید اعضای فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌های خلخال و کوثر در جنوب استان اردبیل افزود: برغم وجود تعدد جاذبه‌ها و قابلیت استان‌های مختلف، بخش عمده‌ای از گردشگران خارجی به استان‌های مرکز کشور از جمله یزد و اصفهان سفر می‌کنند و مابقی استان‌ها بهره‌ای از گردشگران خارجی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر لزوم توزیع گردشگران با هدف توسعه اقتصادی مناطق گفت: از جمله استان‌های شمال و شمال غرب کشور باید مورد توجه قرار بگیرند و این موضوع در جلسات مشترک با وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی طرح خواهد شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد جدید فراکسیون گردشگری مجلس احصای مشکلات و موانع توسعه گردشگری مناطق محروم است، اظهار داشت: در سفر به استان اردبیل به عنوان اولین سفر فراکسیون از نزدیک از شهرهای مختلف بازدید شد و با توجه به مرزی بودن این استان، اردبیل می‌تواند نقش کلیدی در رونق گردشگری خارجی کشور بر عهده گیرد.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: بسیاری از گردشگران این استان به سرعین و مرکز استان سفر می‌کنند اما در بازدید از گرمی، بیله‌سوار، کوثر، مشگین‌شهر ، خلخال و کوثر جاذبه‌های متعددی مشاهده کردیم که هر یک می‌تواند به عنوان مقصد و بهانه سفر مورد توجه قرار بگیرد.

او با بیان اینکه استان اردبیل برغم برخورداری از جاذبه‌ها از مشکلات زیرساختی رنج می‌برد، افزود: از جمله جاده، مراکز اقامتی و امکانات رفاهی باید تقویت شود و این موضوع نیز با وزارت میراث فرهنگی برای حمایت و تامین اعتبار طرح خواهد شد.

وی بیان کرد: از جمله موضوعاتی که انتظار می‌رود وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی دنبال کند، تاکید قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر پیوست گردشگری پروژه‌های عمرانی به مانند پیوست محیط زیستی است.

کوچکی‌نژاد افزود: هر جاده، سد و فرودگاهی باید با لحاظ پیوست گردشگری اجرا شود و با توجه به اینکه گردشگری یکی از محورهای توسعه کشور است، دنبال کردن این ماده قانونی به جد از وزارت میراث فرهنگی انتظار می‌رود.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به محدودیت منابع دولتی گفت: انتظار می‌رود وزارت میراث فرهنگی با رویکرد حمایتی و تشویقی فضای فعالیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را تسهیل بخشد.

کوچکی‌نژاد اظهار داشت: با توجه به گستردگی فعالیت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بهره‌گیری از مشارکت بخش خصوصی در توسعه گردشگری کشور ضروری است.

او برنامه بعدی فراکسیون گردشگری را سفر به استان کرمان با محوریت احصای موانع توسعه گردشگری در منطقه کویری ایران اسلامی ذکر کرد.

اعضای فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی که از سه روز پیش برای بررسی ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های بخش گردشگری به استان اردبیل سفر کرده‌اند، از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان‌های اردبیل، گرمی، مشگین‌شهر، بیله‌سوار، سرعین، نیر و خلخال بازدید و راه‌های توسعه گردشگری این استان را بررسی کردند.

در این سفر که برای نخستین بار و همزمان با سالروز جهانی جهانگردی و گردشگری انجام شد، جبار کوچکی‌نژاد رئیس فراکسیون گردشگری مجلس و نماینده مردم رشت در مجلس دهم به همراه چهار نفر از نمایندگان عضو این فراکسیون با قابلیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری استان اردبیل آشنا شدند.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری گردشگران میراث فرهنگی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۹۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با شاعر و پژوهشگر ادبی استان در شهرستان نمین اظهار کرد: ما باید تجلیل و قدرشناسی از پیشکسوتان و بزرگان استان در عرصه‌های مختلف را فرهنگ‌سازی کنیم و از آنان که سرمایه‌های معنوی و اجتماعی استان و کشور هستند، همواره تقدیر و تکریم کنیم و در برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری به نحو شایسته از آنها بهره ببریم.

وی افزود: فعالیت در حوزه فرهنگی و هنری بسیار حساس و اثرگذار بوده و پیشکسوتانی که در این حوزه فعالیت دارند، همیشه منشأ بیشترین تأثیرات بوده و هستند.

استاندار اردبیل تنها راه نجات جامعه را توسعه فرهنگ و همگرایی و همراهی فعالان در این حوزه دانست و گفت: تألیف و نشر کتاب یکی از ابزارهای مؤثر در این حوزه است و شکوفایی و توسعه فرهنگی، زمینه ساز پیشرفت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

عاملی با اشاره به هویت و قدمت استان و تاریخ ماندگار اردبیل بیان کرد: اگر نویسندگان و مورخان نبودند تاریخی از گذشته هم نبود، اراده و همتی که نویسندگان در نگارش تاریخ و شناسایی و معرفی رجال و مشاهیر دارند، شکل دهنده هویت ملت‌ها است و ما باید قدردان آن‌ها باشیم.

وی در این دیدار صمیمی ضمن تقدیر از فعالیت‌های «احد پیشگر» خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در دوران خدمت به حوزه فرهنگ، همواره از ظرفیت‌های مؤثر هنرمندان، شاعران و نویسندگان در جهت رشد و اعتلای فرهنگ و هنر استان بهره‌مند شویم.

امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این دیدار گفت: توجه به مفاخر استانی و آثار آنها باعث ایجاد انگیزه و دلگرمی و الگوسازی برای نسل جوان خواهد شد و برنامه‌های متعددی در سال جاری در این زمینه اجرا خواهد شد.

کد خبر 6085664

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز
  • تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره های فرهنگی تبریز
  • توسعه پایدار گردشگری در یزد، مستلزم تعامل دو جانبه شهرداری و اداره میراث فرهنگی
  • تدوین برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگران خارجی در قزوین
  • تعامل شهرداری و میراث فرهنگی به منظور توسعه پایدار گردشگری
  • تعامل شهرداری و میراث در راستای توسعه پایدار گردشگری
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان