Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@23:10:36 GMT

دعاهای صحیفه سجادیه دنیایی از شکوه و امید است

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۵۹۸۰۷

دعاهای صحیفه سجادیه دنیایی از شکوه و امید است

پروفسور « آنتوان بارا » با بیان اینکه دعاهای امام سجاد(ع) فاصله بین بخش های پنهان و گفتاری دعا را کوتاه کرد، گفت: دعاهای صحیفه سجادیه دنیایی از جلال، شکوه و امید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان رودان، پروفسور « آنتوان بارا » در همایش بصیرت حسینی از سری برنامه های نهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در مسجد جامع شهر دهبارز اظهار کرد: امام زین العابدین(ع) به دست گیرنده مشعل روشنگری و هدایتی است که یادگار و میراث پدر مظلومش حسین(ع) است و بوسیله این چراغ بود که توانست در روش رهبری و معنوی خویش در دوران خفقان حکومت جور و ظلم، تاج و تخت حکام ظالم را به لرزه درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی از بیماری امام سجاد(ع) در واقعه جانسوز کربلا به عنوان حکمت الهی برای استمرار سلسه نبوت یاد کرد و افزود: یزید به دنبال نابودی این نسل مقدس بود و حضرت زینب(س) از سوی خداوند متعال مامور حفظ جان مبارک امام سجاد(ع) شد تا آن حضرت ادامه دهنده سلسله نبوت باشد.

 

این اندیشمند مسیحی مهمان نهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با یادآوری اینکه امام سجاد(ع) در واقعه کربلا، شاهد حقیقی و عینی قربانگاهی بود که عمه بزرگوارشان حضرت زینب(س) جز زیبایی چیز دیگری را در آن نمی دید، عنوان کرد: اگر جهاد اکبر برای امام نوشته نشده است اما آن حضرت در جهاد اصغر که همان میدان عقل و معرفت دل هاست، با بیانات الهام بخش مجاهدت نمود و کلمات ایشان جهتِ قطب نمای اذهان و عقول بسوی آرمان های ربانی شد.

 

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) به منشاء الهام ربانی متصل بودند و زمانی که به امامت رسیدندتحت التزامات نبوی که بالاترین رحمت ها از ایشان محافظت می کرد، عمل نمود تا مسیری را که پدر بزرگوارش و عترت اهل بیت(ع) و فرزندان و اصحاب باوفای ایشان برای آن هزینه گزافی پرداخته بودند، کامل کند و این چیزی است که نمونه آن در تاریخ وجود ندارد.

 

آنتوان بارا در ادامه با اشاره به اینکه دعاهای امام سجاد(ع) نقشه راهی برای همگان است را بسوی ارزش های اخلاقی رهنمون سازد، گفت: همه خصوصیات پیامبران الهی در امام سجاد(ع) جمع شده است و دستگیری از نیازمندان در خفا و اصرار به احسان و نیکی به ویژه در شب هنگام یکی از ویژگی های برجسته آن حضرت است.

 

وی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) برای مبارزه با دشمنان اسلام از سلاح زبان بهره گرفت، افزود: آن حضرت در فصاحت و بلاغت همانند پدر، پدربزرگ و جد بزرگوارشان رسول خدا بودند.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه هفته دفاع مقدس دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع خبرگزاری شبستان نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع همایش بصیرت حسینی اندیشمند مسیحی شهرستان رودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۹۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقابل اسراییل با سپاه، نابودی صهیونیست را محقق می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: در صورت هر حماقتی از جانیان اسرائیل در تقابل با این رزمندگی قهرمانانه، دومین وعده صادق رهبر عظیم و فرزانه که تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد، محقق می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،آیت الله سید احمد علم الهدی در پیامی به مناسبت حمله سپاه پاسدران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی بیان کرد: احساس حلاوت این غرور دینی بر ملت غیرت‌مند ایران اسلامی مبارک باد. بازوان توانا و سرانگشت معجزه نمای غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در امتثال فرمان فرمانده کل قوا، حجت امام زمان(عج) و رهبر حکیم دلاور در تنبیه دشمن متجاوز که موجب سرور و شادمانی جهان اسلام شد؛ امید است قلب مقدس صاحب و آقای ما حضرت بقیة الله (ارواحنا فداه) را خوشنود سازد و تبسم رضایت‌مندی از این شجاعت ایثارگرانه  سربازانشان و سپاه آن حضرت بر شکوفه لب‌های زیبایشان نقش بندد.

در ادامه این پیام آمده است؛ داغ‌های طاقت فرسایی که در مدت 190 روز بر دل‌های مجروح ستم دیدگان غزه سنگینی می‌کرد با تماشای موشک‌ها و پهبادهای نورانی در آسمان فلسطین اشغالی تشفی پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه عنوان کرد: ما به تقلید از امام بزرگوار بر دست و بازوی این رزمندگان مقتدر بوسه می‌زنیم و بر این بوسه افتخار می‌کنیم. بدیهی است در صورت هر حماقتی از جانیان اسرائیلی در تقابل با این رزمندگی قهرمانانه، دومین وعده صادق رهبر عظیم و فرزانه که تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد، محقق می‌شود.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی
  • امانت را به صاحبش بازگرداندم
  • انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات
  • اهدای مدال طلای بانوی ورزشکار به موزه آستان قدس رضوی
  • نکته مهمی که امام به هنگام عملیات طریق‌القدس بر آن تاکید کردند چه بود؟
  • تقابل اسراییل با سپاه، نابودی صهیونیست را محقق می‌کند
  • «سیدعلی» و حواریون عاشورایی جرقه امید را در دل مومنان روشن کردند
  • گنجینه حکمت‌ و نیایش‌
  • مسلم بن عقیل پیشگاه حماسه عاشورا
  • فیلم/ پخش دعای اهل الثغور امام سجاد در کاظمین در زمان حمله موشکی ایران