Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.   سردار فدوی: برنده‌ی دعوای حق و باطل هستیم
سردار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه «امروز همه مستکبرین عالم در یک اتحاد علیه ما جمع شدند»، خاطر نشان کرد: در اثر عمل به تکالیفی که انجام دادیم، ما برنده این دعوای حق و باطل هستیم؛ اوضاعی که در این چند ماهه در منطقه می‌بینید به خاطر آن است که ما به تکلیف خود عمل کردیم و خداوند هم به ما کمک کرد. وی با بیان اینکه «امروز همه مستکبرین عالم در یک اتحاد علیه ما جمع شدند»، خاطر نشان کرد:، اما در اثر عمل به تکالیفی که ما انجام دادیم، برنده این دعوای حق و باطل هستیم؛ اوضاعی که در این چند ماهه در منطقه می‌بینید به خاطر آن است که ما به تکلیف خود عمل کردیم و خداوند هم به ما کمک کرد.

سرانجام رکورد رضازاده شکسته شد
لاشا تالاخادزه، وزنه‌بردار گرجستانی موفق به شکستن رکورد حسین رضازاده شد. در روز آخر رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان در کشور تایلند، لاشا تالاخازده گرجستانی ضمن رسیدن به مدال طلا موفق به ثبت رکورد جدید و تاریخی در رشته خودش شد. تالاخادزه با انتخاب وزنه ۲۶۴ کیلوگرم در حرکت دوضرب موفق به شکستن رکورد جهانی در یکضرب، دوضرب و البته مجموع شد. رکورد حرکت دوضرب پیش از این با ۲۶۳.۵ کیلوگرم در اختیار حسین رضازاده از ایران بود که امروز در روز آخر مسابقات جهانی توسط غول گرجستانی بالاخره شکسته شد.

کلانتری: هیچ رودخانه‌ای در شمال کشور موجود زنده ندارد
رئیس سازمان محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: سختگیری ما برای این است که بچه‌های شما راحت زندگی کنند. همه زندگی که تولید ریال و دلار نیست، بخشی این بوده، اما بخشی نیز حفظ محیط زیست است. هیچ رودخانه‌ای در شمال کشور حتی سفید رود نداریم که موجود زنده داشته باشد، زیرا پسماند‌های زباله‌ها شیرابه‌هایی را وارد رودخانه‌ها کرده که موجود زنده را از بین برده است. پسماند را در بستر رودخانه نریزید. در کردستان جلوی ایجاد معدن طلا را گرفتیم، زیرا معدن طلا در بالای سد تامین‌کننده آب سقز و بانه است و سیانور به سد نفوذ می‌کند.

حکم تخریب ویلای داماد مقام ارشد کشوری تایید شد
دیوان عدالت اداری رای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مبنی بر تخریب ویلای داماد یکی از مقامات ارشد کشوری در منطقه لواسان را تأیید کرد. محسن قائمی‌نسب مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا جلوگیری از تخریب ویلای داماد یکی از مسئولان کشور با حکم دیوان عدالت اداری صحت دارد یا خیر اظهار کرد: رسیدگی‌ها در محاکم قضایی و مراجع حقوقی به‌ویژه دیوان عدالت اداری فارغ از نام‌ها و نشان‌ها است و طبق قانون صورت می‌گیرد و اصولا وقتی کسی در دیوان عدالت اداری دادخواستی ثبت می‌کند بر اساس درج نام و نام خانوادگی و کد ملی و نام پدر این اقدام صورت می‌گیرد و نسبت‌های خانوادگی در این دادخواست مشخص نمی‌شود و در صورت مشخص شدن هم هیچگونه تاثیری در صدور رای ندارد. مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری ادامه داد: درباره پرونده اشخاص که جنبه خصوصی دارد به جهات مختلف اطلاع‌رسانی نمی‌کنیم، اما در رابطه با پرونده مورد اشاره که فضاسازی زیادی صورت گرفته است باید گفت که یک شخصی که نام و نام خانوادگی و کد ملی مشخص دارد و در پرونده محفوظ است و نه به عنوان داماد یک مسئول، به دیوان مراجعه کرده و از رای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری لواسان که حکم به تخریب ویلای نامبرده داده، شکایت کرده است. قائمی‌نسب افزود: دیوان طبق قانون مکلف به ثبت دادخواست بوده و دستور طی مراحل قانونی صادر و پس از طی تشریفات قانونی، رای به رد درخواست شاکی یعنی صاحب ویلای معروف داده و رای تخریب از سوی کمیسیون را تائید کرده است.

صدیقی: بعد از حادثه کربلا هیچ حادثه‌ای به اندازه دفاع مقدس در تاریخ اثرگذار نبوده
صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه گفت: مهمترین مساله در این ایام بعد از مرحله محرم و صفر و گروهی که قرار بود به کربلا بیایند و شهدا را بگذارند و با پیام کربلا به شام برگردند و این قصر ننگین و آلوده به ظلم را پایگاه اعلام مظلومیت حسین (ع) کنند این درس است که بعد از شهدا باید بازماندگان بلد باشند این خون را هدایت و مهندسی کنند و نتیجه آن بشود انقلاب ایران و نتیجه انقلاب بشود ظهور امام زمان (عج). صدیقی با اشاره به هفته دفاع مقدس تاکید کرد: هیچ اتفاقی به اندازه دفاع مقدس در این دوران تاثیرگذار نبوده است. اگر امروز یمن ۵ سال مقاومت می‌کند مولود دفاع مقدس است. وی افزود: دفاع مقدس هشت سال قدرت‌نمایی با اتکا به خداوند بود، بعد از حادثه کربلا هیچ حادثه‌ای به اندازه دفاع مقدس اثرگذارتر در تاریخ نبوده است. در زمان جنگ همه کشور‌های دنیا از دشمن حمایت می‌کردند و ارتش از هم پاشیده شده بود و سپاه تجربه جنگ نداشت، اما توانستیم با توکل به خدا با کمک ائمه اطهار و رهنمود‌های امام راحل هشت سال تمام با قدرت‌های جهان دست‌وپنجه نرم کنیم.   به همراه بردن چه دارو‌هایی برای زائران اربعین ممنوع است؟
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا درباره اقدامات نیروی انتظامی برای تسهیل بخشیدن سفر زوار اربعین توضیحاتی داد و گفت:️طبق قوانین دولت عراق، حمل قرص‌های کودئین و مخدر دار ممنوع است و با حاملان آن به شدت برخورد می‌کنند، لذا از همطونان درخواست داریم تا نکات لازمه را در دستور کار خود قرار دهند تا با آرامش خاطر بیشتر به راهپیمایی اربعین بروند. / برنا

روحانى ستاره مجمع عمومى شد
عبدالباری عطوان- تحلیلگر مسائل منطقه در روزنامه رأی الیوم نوشت: آقای روحانی ستاره مجمع عمومی شد و دیپلماسی تهران در سطح بین الملل پیروز میدان سازمان ملل متحد بود، بطوری که بیشتر رهبران غربی برای دیدار با رئیس جمهوری ایران صف کشیده بودند. دیپلماسی ایران پیروز میدان سازمان ملل بود و بیشتر رهبران غربی برای دیدار با روحانی، صف کشیده بودند، "امانوئل مکرون" بسیار تلاش کرد، به همراه همتای آمریکایی اش به جمع روحانی نفوذ کند. مکرون حتی از افراد زیادی برای میانجی گری برای این دیدار کمک خواست، ترامپ حتی به یک دست دادن سریع با روحانی در برابر دوربین‌های تلویزیونی نیز راضی بود، اما نه تنها اتفاقی نیفتاد بلکه حتی نتایجی که این اقدامات برای مکرون و اتحادیه اروپا دربرداشت، برخلاف چیزی بود که آن‌ها گمان می‌کردند. ایران به راحتی در دام اروپا نیفتاد، آن‌ها فریب تصاویر و دست دادن و لبخند‌های مصنوعی اروپایی‌ها را نخوردند و همانگونه که روحانی گفت، عکس را باید در مرحله پایانی مذاکرات و رسیدن به توافق و نه در ابتدای گفتگو‌ها گرفت. / ایرنا

ماجرای حضور شاخ اینستاگرام در پرونده شبنم نعمت‌زاده چه بود؟
پس از برگزاری اولین جلسه دادگاه بود که صدرالساداتی روحانی معروف اینستاگرام با قراردادن پستی در صفحه خود از دختر شوهر شبنم نعمت زاده رونمایی کرد. دختر همسر شبنم نعمت‌زاده دارای یکی از صفحات پرطرفدار در اینستاگرام با ۴۶٣ هزار دنبال کننده است. پس از افشاگری صدرالساداتی و نشان دادن دختر همسر شبنم نعمت زاده، این خانم در صفحه شخصی خود در اینستاگرام شدیدا به صدر الساداتی واکنش نشان داد و سریعا با قراردادن فیلمی در صفحه بیان کرد که هیچ ارتباط کاری میان او و شبنم نعمت زاده وجود ندارد. / باشگاه خبرنگاران

گستاخی هنر نیست حرمت مجلس را حفظ کنید
عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا با انتقاد از ادبیات نمایندگان پایداری علیه رئیس مجلس به خبرآنلاین گفت: کمترین انتظار ما از نمایندگان مجلس حفظ حرمت خانه ملت است. نباید به دلیل توهین و و تخریب دیگران به خود ببالیم. ️آقای لاریجانی را شخصیت ارزنده‌ای می‌دانم البته به ایشان نقد هم دارم، اما همین فرد توانسته مجلس را در طول ۱۲ سال بدون تنش اداره کند. این خود نوعی توانمندی است که فردی بتواند نمایندگان مجلس را بدون جنجال‌های مرسوم مدیریت کند. ما باید این نوع از توانایی‌ها را تقویت کنیم تا الگوی مناسبی برای جامعه باشیم. نباید این ظرفیت را با تعابیر گستاخانه و تند تخریب کنیم. این هنر نیست. تعاملات سیاسی بیمارگونه باید اصلاح شود. اکنون بین جریانات سیاسی به‌جای اینکه منطق حاکم باشد، برخورد‌های تخریبی وجود دارد. این ناشی از کم تحملی برخی از سیاستمداران است که دارای ظرف وجودی کوچکی هستند.

زنان دائمی و موقت ناصرالدین شاه چقدر حقوق می‌گرفتند؟
نوه دختری ناصرالدین شاه در یادداشت‌هایی از زندگانی خصوصی ناصرالدین شاه، میزان دستمزد دریافتی زنان درباره ناصرالدین شاه را اعلام کرده است. دوست علی خان معیر الممالک در یادداشت‌های خود حقوق زنان درجه اول شاه را ماهانه ۷۵۰ تومان و زن‌های درجه دوم و سوم را بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان اعلام کرده است. حقوق ماهیانه زنان صیغه‌ای ناصرالدین شاه از یکصد تا ۱۵۰ تومان در ماه بود که رقمی بسیار هنگفت را نسبت به آن دوره تشکیل می‌دهد.

فهرست اسامی مقامات ایران که نمی‌توانند به آمریکا سفر کنند مدام به روز می‌شود
"برایان هوک" رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری از تصمیم دولت آمریکا برای منع ورود مقامات عالی ایران و فرزندان‌شان به ایالات متحده دفاع کرد. او درباره چگونگی تصمیم‌گیری درباره اسامی افرادی که بر این اساس از ورود خود و خانواده‌شان به آمریکا جلوگیری خواهد شد گفت که آمریکا "مدام این لیست را بازنگری و به روز می‌کند تا اطمینان حاصل کند که مقامات ارشد ایران و خانواده آن‌ها نتوانند به آمریکا سفر کنند. " او گفت: این خواسته "بسیاری از ایرانیان" است. هنوز ابهاماتی درباره این طرح وجود دارد. یکی از سوالات این است که "مقامات ارشد" دقیقا چه کسانی را در ایران شامل می‌شود و همچنین اعضای درجه یک خانواده دقیقا چه کسانی هستند/ دویچه وله   آرزوی اینستاگرامیِ محمدرضا عارف

رییس فراکسیون امید مجلس آرزو کرد که رسانه‌ها با وجود اختلاف نظر‌های طبیعی که با یکدیگر دارند در مسائل داخلی در راستای تقویت همگرایی و همبستگی ملی عمل کنند و دولت را در شرایط دشوار فعلی یاری دهند. محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: وقتی تیتر روزنامه‌های کشور را نگاه می‌کردم که همگی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب با محوریت منافع ملی سخنرانی با صلابت و غرورآفرین رئیس جمهور محترم در مجمع عمومی سازمان ملل را پوشش دادند، آرزو کردم رسانه‌های ما علی‌رغم اختلاف نظر‌های طبیعی که با یکدیگر دارند در مسائل داخلی هم با چنین رویکردی یعنی تقویت همگرایی و همبستگی ملی عمل کنند و دولت را در شرایط دشوار فعلی یاری دهند؛ چرا که موفقیت دولت، باعث سرافرازی ایران عزیز است.
خبری رسمی از وضعیت حال آیت الله مکارم شیرازی

دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی درپی انتشار اخباری مبنی بر کسالت شدید این مرجع تقلید بیانیه‌ای صادر کرد که به شرح ذیل است.

باسمه تعالی
متأسفانه خبری از جناب استاد هادوی در مورد کسالت حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی مدظله در سایت‌ها منتشر شده که در آن نقل بسیار غلو شده است.به اطلاع مردم شریف میرساند معظم‌له چند ماه پیش به سبب سرماخوردگی و تب ویروسی و عفونی مجبور به استفاده از چرک خشک کن‌های قوی شدند که بواسطه آن و همچنین کم اشتهایی که از عوارض این بیماری است به لحاظ جسمانی ضعیف شدند.اکنون بحمدالله پس از بهبودی در دوره نقاهت و به توصیه پزشکان برخی از فعالیت‌های خود را کم نموده و در حال تجدید قوای از دست رفته هستند اما همچنان در جلسات منظم استفتاء، ملاقات‌های ضروری و مباحثات علمی در آثار مکتوب، نظارت بر امور اجرایی و جلسات روضه دفتر کما فی‌السابق حضور دارند.   یک ادعا درباره تخت روانچی

در حالى که تخت روانچى در جریان سفر اخیر حسن روحانى به نیویورک در هیچ یک از برنامه ها حضور نداشت و دفتر نمایندگى ایران از کسالت وى و تجویز پزشک براى استراحت خبر داده بود، فرناز فصیحى خبرنگار وال استریت ژورنال مدعى شد: تخت روانچی، سفیر ایران در سازمان ملل، به سرطان مبتلاست و در بیمارستانی در نیویورک بستری شده. ظریف برای عیادت از او باید اجازه بگیرد تا بتواند از منطقه مشخص در نیویورک که در آن محدود هست خارج شود. دولت آمریکا میگوید اول یک زندانی آمریکایی در ایران را آزاد کنید تا اجازه سفر به بیمارستان بدهیم.هنوز هیچ منبع رسمى این خبر را تایید نکرده است.   ادعایی درباره هشدار خصوصی اتحادیه اروپا به ایران!

یک روزنامه انگلیسی نوشته است اتحادیه اروپا به ایران به صورت خصوصی هشدار داده اگر تهران گام‌های جدید کاهش تعهدات برجامی را بردارد، مجبور خواهد بود از توافق هسته‌ای خارج شود. به گزارش تسنیم، گاردین امروز جمعه نوشت: اتحادیه اروپا به طور خصوصی به ایران هشدار داده اگر تهران تهدید خود در خصوص پیش رفتن در برداشتن گام‌های جدید کاهش تعهدات برجام ادامه دهد، مجبور خواهد بود خروج از توافق هسته‌ای را آغاز کند. بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا به ایران اعلام کرده اگر گام بعدی ایران در زمینه کاهش تعهدات برجامی چشمگیر باشد، عدم پایبندی ایران را در قالب سازوکار مناقشه رسمی توافق به پیش خواهد برد. خبر گاردین در حالی منتشر می‌شود که خبرگزاری فرانسه به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنج‌شنبه مدعی شد که به‌کارگیری سانتریفیوژ‌های پیشرفته در تأسیسات هسته‌ای ایران، نقض تعهدات ایران ذیل برجام محسوب می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات افغانستان لایحه تجارت ابتکار صلح هرمز هپکو اراک تشکیل وزارت بازرگانی تابناک بسته ویژه خبری بسته خبری انتخابات افغانستان لایحه تجارت ابتکار صلح هرمز هپکو اراک تشکیل وزارت بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل

 

بین الملل تابناک: هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران، سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت، درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل، هشدار رئیس ناسا نسبت به توانایی‌های فضایی چین و سفر قریب‌الوقوع بلینکن به پکن از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران

منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند که خاخام‌های ارشد رژیم صهیونیستی هشدار دادند که حمله احتمالی به ایران برای این رژیم خطرناک است.

 سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که خاخام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به آریه درعی رئیس حزب شاس هشدار دادند که حمله احتمالی به ایران برای (رژیم) اسرائیل خطرناک است.

بر اساس این گزارش، آریه درعی عضو ناظر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی مخالفت شدید خود را برای حمله احتمالی به ایران اعلام کرده است.

سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چهار روز پس از عملیات نظامی تنبیهی «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران عصر چهارشنبه به وقت محلی با استقبال امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد؛ این نخستین سفر وزیر خارجه ایران در سال جدید شمسی به نیویورک، مقر اصلی سازمان ملل متحد و سومین سفر پس از آغاز جنگ اسرائیل در غزه است.

وزیر خارجه ایران قرار است روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست عالیرتبه شورای امنیت سازمان ملل در مورد فلسطین ذیل دستور کار «وضعیت خاورمیانه از جمله مساله فلسطین» شرکت و سخنرانی کند.

ملاقات با دبیر کل سازمان ملل متحد و سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل از دیگر برنامه‌های رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در این سفر خواهد بود.

همچنین انجام چندین ملاقات دوجانبه و مصاحبه مطبوعاتی هم از برنامه‌های دیگر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این سفر است.

امیرعبداللهیان قبل از عزیمت به نیویورک، توقفی در استانبول ترکیه داشت و از سرکنسولگری ایران در این شهر بازدید کرد.

درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار انسانی در غزه و عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌های الزام‌آور شورای امنیت درباره برقراری آتش‌بس در غزه طی ماه مبارک رمضان، خواستار بررسی موضوع تحریم رژیم صهیونیستی از سوی شورای امنیت شد.

نبنزیا روز چهارشنبه (به وقت محلی) در نشست شورای امنیت درباره تحولات غرب آسیا و فلسطین با بیان اینکه غزه شاهد بروز یک فاجعه بی‌سابقه است، اظهار کرد: اما با این وجود، (رژیم) اسرائیل مانع ورود نیمی از کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه به این منطقه می‌شود.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تاکید بر اینکه نقش آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) باید به طور کامل احیا شود تا وضعیت فلسطینیان غزه بیش از پیش بحرانی نشود، خاطرنشان کرد: کل منطقه از عواقب و اثرات منفی تضعیف نقش آنروا، متأثر خواهد شد.

نبنزیا در ادامه با اشاره به پایبند نبودن رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌های سازمان ملل، یادآور شد: قطعنامه شماره ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل که خواستار برقراری آتش‌بس در نوار غزه در ماه رمضان بود، اجرایی نشد و به همین دلیل این شورا باید به فوریت موضوع اعمال تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی را بررسی کند.

هشدار رئیس ناسا نسبت به توانایی‌های فضایی چین

رئیس ناسا نسبت به تقویت توانایی‌های فضایی چین با استفاده از برنامه‌های غیرنظامی برای پنهان کردن اهداف نظامی هشدار داد واز واشنگتن خواست هشیار بماند.

بیل نلسون، مدیر ناسا به اعضای کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان درباره بودجه ناسا برای سال ۲۰۲۵ گفت: چین به ویژه در ۱۰ سال گذشته گام‌های خارق‌العاده‌ای برداشته است، اما آنها بسیار بسیار محرمانه هستند. ما معتقدیم که بسیاری از برنامه فضایی به اصطلاح غیرنظامی آنها یک برنامه نظامی است و من فکر می‌کنم، در واقع، ما در یک مسابقه هستیم.

نلسون گفت امیدوار است پکن «به خود بیاید و بفهمد که فضای غیرنظامی برای استفاده‌های صلح آمیز است»

او گفت که ایالات متحده باید قبل از چین دوباره روی ماه فرود بیاید، زیرا هر دو کشور ماموریت‌های ماه را دنبال می کنند. اما او ابراز نگرانی کرد که اگر پکن ابتدا وارد شود، می تواند بگوید: خوب، اینجا قلمرو ماست، شما بیرون بمانید.

نلسون قبلاً گفته بود که ایالات متحده در «مسابقه فضایی» با چین است و هشدار داد که چین در نهایت می‌تواند ادعا کند که «مالک» منطقه غنی از منابع ماه است.

در سال ۲۰۲۲، برنامه فضایی چین یک ایستگاه فضایی در مدار زمین راه اندازی کرد و چندین ماموریت مداری و بازیابی نمونه را انجام داد. از آن زمان، ایالات متحده در حال برنامه‌ریزی برای بازگرداندن فضانوردان به ماه در سال ۲۰۲۶ با مأموریت Artemis III خود بوده است. چین می‌گوید امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ انسان را به ماه بفرستد.

نلسون گفت که او مطمئن است که ایالات متحده «نقشه جهانی» خود را در اکتشافات فضایی از دست نخواهد داد. او گفت: اما شما باید واقع بین باشید. چین واقعاً پول زیادی را صرف آن کرده و آنها فضای زیادی در بودجه خود برای رشد دارند. من فکر می کنم که بهتر است مراقب خودمان باشیم.

سفر قریب‌الوقوع بلینکن به پکن

وزارت خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا این هفته برای دیدار با مقام‌های ارشد پکن به چین سفر خواهد کرد.

به گزارش پولیتیکو، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که بلینکن در طول سفر خود به چین، در مورد اهمیت حفظ خطوط ارتباطی باز برای مدیریت مسئولانه روابط بین واشنگتن و پکن گفت وگو خواهد کرد.

دانیل کریتنبرینک دیپلمات ارشد و دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوسیه در یک نشست مطبوعاتی با بیان اینکه بلینکن در سفری چهار روزه از ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی پکن می‌شود در مورد این سفر به خبرنگاران، گفت: ما با رویکردی واقع‌بینانه، مطمئن و با تمایلی صادقانه به پکن می‌رویم تا رقابت خود با چینی‌ها را به مسئولانه‌ترین شکل ممکن، مدیریت کنیم.

کریتنبرینک همچنین با بیان اینکه مدیریت مسئولانه رقابت میان دو کشور اصلی‌ترین هدف سفر بلینکن به چین است، افزود: ما امیدواریم که در این سفر حداقل به این هدف دست پیدا کنیم.

وی در ادامه با اذعان به اینکه در شرایط کنونی عاقلانه نیست که لیست بلندبالایی از دستاوردها را برای سفر بلینکن به چین پیش‌بینی کرد، گفت: با این وجود ما امیدواریم که در گفت وگو با مقام‌های چینی در مورد تعدادی از موضوعات مشخص به نقاط مشترکی دست پیدا کنیم.

به نوشته پولیتیکو، بلینکن اولین وزیر خارجه آمریکا خواهد بود که در پنج سال گذشته از چین بازدید می‌کند و اولین مقام کابینه جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده خواهد بود که در چهار سال گذشته به پکن سفر خواهد کرد.

از زمانی که واشنگتن سفر برنامه‌ریزی شده بلینکن به پکن در ماه فوریه را پس از مشاهده و سرنگونی یک بالون چینی در حال پرواز بر فراز ایالات متحده، به تعویق انداخت، برقراری تماس‌های دیپلماتیک بین دو کشور با دشواری‌های زیادی مواجه بوده است.

 

دیگر خبرها

  • دو نهاد و چهار صهیونیست در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا قرار گرفتند
  • دو نهاد و چهار صهیونیست در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفتند
  • تهران قدیم| ماجرای ساخت اولین بیمارستان پایتخت/ تصویری خاص از فضای بیمارستان و بیماران در ۱۵۰ سال پیش
  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • پرداخت حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان کشوری براساس مصوبه هیات دولت
  • حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود
  • چهار مقام ارشد ایرانی که ارتش اسراییل معرفی کرد
  • (ویدئو) مقام ارشد طالبان از سد کجکی بازدید و پرآبی هیرمند را تایید کرد
  • پرونده تخلف رییس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید