Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@15:56:17 GMT

رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۲۰۲۵

رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته

در اولین روز هفته گذشته و بر اثر برخورد یک دستگاه تریلی حامل سیمان با یک دستگاه مینی‌بوس در جاده ترانزیتی گنبدکاووس - اینچه برون، ۱۵ سرنشین مینی بوس جان باختند و ۱۸ نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

پلیس علت این حادثه را  خطای انسانی (خواب آلودگی راننده تریلی و انحراف به چپ آن) اعلام کرد.

استاندار گلستان بلافاصله پس از وقوع این حادثه مرگبار دستور بررسی ویژه و رسیدگی کامل به مصدومان این حادثه را صادر کرد و رییس کل دادگستری استان هم دادستان گنبدکاووس را مسوول ویژه رسیدگی به موضوع تصادف تعیین کرد و از وی خواست پس از بررسی علل بروز این حادثه و عوامل تشدید شمار جانباختگان این تصادف، گزارش آن را ارایه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان اعلام کرد که تشخیص هویت اجساد کشته شدگان این سانحه به سبب سوختگی شدید فقط از طریق نمونه برداری دندان ممکن است.

به گفته زارعی  فقط هویت سه نفر از متوفیان شناسایی شده و شدت و عمق سوختگی بقیه متوفیان به حدی بالا بود که امکان آزمایش دی ان ای از طریق عضلات وجود نداشت و تنها راه تشخیص هویت نمونه برداری از دندان است.

مدیر کل پزشکی قانونی گلستان با یادآوری اینکه انجام دی ان ای از دندان کاری سخت است، گفت: تنها سه مرکز از ۱۰ مرکز تشخیص هویت کشور این کار را انجام می دهند بنابراین نمونه های گرفته شده به مشهد یا شیراز ارسال می شود.

پیکر جانباختگان این حادثه روز یکشنبه در روستای قره‌آغاچلی مراوه تپه دفن شد.

فرماندار مراوه تپه گفت: پیکر هر یک از جان باختگان این حادثه در قالب یک پلاک به خاک سپرده شد تا پس از مشخص شدن نتایج آزمایشات ژنتیک و هویت جان‌باختگان، به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی شود.

امانگلدی ضمیر اظهار داشت: به دستور استاندار گلستان همه هزینه‌های برگزاری مراسم ختم جان‌باختگان به خانواده‌های آنان پرداخت می‌شود.

**

رییس پلیس آگاهی گلستان از کشف اموال یک توریست آلمانی که در گرگان مورد سرقت قرار گرفته بود خبر داد و گفت: متهم در تحقیقات مقدماتی پلیس به سرقت ۱۰۰ میلیون ریال وجه نقد، یک عدد لپ تاپ و مدارک هویتی شاکی اعتراف کرد. 

سرهنگ مجتبی مروتی اظهار داشت: پس از دریافت گزارش این حادثه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت و پس از بررسی های اولیه و میدانی و همچنین بررسی تصاویر دوربین های مدار بسته محل های اطراف وقوع جرم، سارق در کمتر از ۱۵ ساعت شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

**

سرپرست پایگاه میراث جهانی گنبدقابوس در شرق گلستان گفت: عملیات نصب داربست و تجهیز کارگاه برای مرمت و از بین بردن علف‌های هرز روییده در گنبد مخروطی برج قابوس به عنوان بلندترین بنای آجری جهان آغاز شد.

عبدالمجید نورتقانی اظهار داشت: با تامین اعتبار، مناقصه نصب داربست برای مرمت برج قابوس انجام و پیمانکار مشخص شد و بر اساس برنامه‌ریزی تا دو هفته نصب کامل داربست طول می‌کشد و پس از تکمیل، عملیات بوته‌زدایی از گنبد مخروطی فوقانی برج و مرمت انجام می‌شود.

وی گفت: مرمت محل رویش بوته‌ها در کنار بوته‌زدایی، سرعت رویش علف‌های هرز در برج قابوس را حداقل پنج تا ۶ سال به تعویق می‌اندازد تا دیگر هر ۲ سال این بنای آجری نیاز به حفاظت فیزیکی نداشته باشد.

سرپرست پایگاه میراث جهانی گنبدقابوس اظهارداشت: رویش گیاه در برج قابوس مساله جدیدی نیست و در تمام بناهای آجری کشور بویژه در استان‌های شمالی با توجه به شرایط اقلیمی این رویش بیشتر مشاهده می‌شود و این برج نیز در طول عمر افزون بر هزار ساله خود با این پدیده مواجه بوده که در بارندگی‌های اوایل امسال بیشتر شده است.

در گذشته انواع بوته‌ها مانند اسپند، هندوانه ابوجهل و خارشتر در برج قابوس رشد می‌کرد که بعد از مرمت سال ۹۶، امسال ۹۹ درصد گیاه قابل مشاهده بر روی برج بوته گیاه سلمه تره است و جلوی رشد دیگر بوته‌ها گرفته شده است.

سبزی علف‌های هرز روی گنبد مخروطی گنبد قابوس در طول سال‌های گذشته بسیار محدود بود، اما از نوروز امسال این علف‌ها به سرعت رشد کرده‌اند.

**

چهارشنبه گذشته همچنین زمان، مکان و قاضی پرونده بررسی پرونده کلاهبرداری لیزینگ خودرو معروف به پرهام اعلام شد.

بر اساس اعلام دادگستری گلستان، اولین جلسه دادگاه علنی ۳ متهم اصلی این پرونده یکشنبه هفتم مهرماه در ساختمان دادگاه تجدید نظر استان و با ریاست حجت‌الاسلام محمدرضا مزیدی برگزار می شود.

دادگستری گلستان همچنین از رسانه ها خواست با پوشش کامل این دادگاه به خصوص اطلاع رسانی از روش های کلاهبرداری این افراد، شهروندان را با روش های سودجویی آشنا کرده و مانع از تکرار این گونه پرونده ها در استان شوند.

پرونده موسوم به لیزینگ خودرو شرکت پرهام آزادشهر ۲ هزار و ۴۸۱ شاکی در گلستان و ۲۵۳ شاکی در استان سیستان و بلوچستان دارد که به همه این شکایت ها با مجموع کلاهبرداری ۲۲۰ میلیارد ریالی در گلستان رسیدگی می شود.

رییس دادگستری گلستان بیان کرد: به دلیل نداشتن مدرک کافی توسط مردم زیان دیده، اعتراض ۶۰ شاکی رد شد و برای مدیران شرکت مربوطه در مورد این تعداد پرونده قرار منع تعقیب صادر گردید.

متهمان در پرونده موسوم به لیزینگ خودرو شرکت پرهام، با تاسیس یک شرکت و با این ادعا که می‌توانند خودروهای ساخت داخل را چند میلیون تومان پایین‌تر از قیمت بازار به مشتریان بفروشند، میلیاردها تومان در استان های گلستان و سیستان و بلوچستان به جیب زدند.

**

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید مدارس گلستان روز دوشنبه هفته گذشته همزمان با سراسر کشور در مدرسه تربیت و نبوت شهر سیلزده آق‌قلا نواخته شد.

در جریان سیل ابتدای امسال ۳۲۶ مدرسه گلستان آسیب دید که از این تعداد ۲۸۰ مدرسه به بهسازی احتیاج داشت که کار تعمیرات آن به پایان رسیده است.

 ۲۴ مدرسه استان نیز در جریان سیل به طور کامل تخریب شد که از این تعداد ۱۷ مدرسه در حال ساخت است و مناقصه ساخت هفت مدرسه دیگر هم انجام شد. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس گلستان سازمان پزشکی قانونی کشور تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۲۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد

مدیرکل مدیریت بحران گلستان از آب‌گرفتگی معابر برخی روستاهای علی‌آبادکتول، مینودشت، گرگان، گنبدکاووس و فاضل‌آباد خبر داد و گفت: برخی محورهای روستایی شرق استان مسدود شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلستان، نعمت‌الله حاجی‌زاده، امروز - چهارشنبه پنجم اردیبهشت- در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به شدت بارندگی شب گذشته و طغیان رودخانه اوغان گالیکش که بخشی از مسیر آن از روستای بایلر این شهرستان مرزی عبور می‌کند، جاده دوم ارتباطی گنبدکاووس - کلاله مسدود شد.

وی افزود: هم‌وطنانی که قصد عزیمت به سمت شهرستان کلاله و گنبد را دارند از مسیر جایگزین محور بزرگراهی گنبد به کلاله (گالیکش و مینودشت) استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان با بیان اینکه بخشی از پل ارتباطی سیدکلاته شهرستان رامیان بر اثر بالا آمدن آب و سیلاب تخریب شده است، گفت: فعلاً تردد در این مسیر امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: همچنین پل ورودی روستای اوقچی شهرستان کلاله و بخشی از مسیر ارتباطی روستاهای محدوده خالد نبی دچار آب‌شستگی و تخریب شده است و تردد در قسمت‌هایی به سختی انجام می‌شود.

حاجی‌زاده با بیان اینکه پل ارتباطی قدیمی روستای سیدکلاته بر اثر شدت بارندگی‌ها شکسته شده است و تا اطلاع ثانوی تردد از آن امکان‌پذیر نیست، افزود: برای ساخت پل جدید این روستا ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی ضمن اشاره به انسداد پل روستای براین مینودشت، افزود: پل ورودی و قدیمی این روستا سال گذشته بر اثر بارندگی و سیل آبان سال گذشته تخریب و مسدود شد و هنوز هم گشایش پیدا کرده است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران گلستان، روستای براین در شش ماه اخیر، سه بار درگیرسیلاب شده که تبعات آن ورود این سیلاب به منازل و انبارهای مردم روستا بوده است.

وی اضافه کرد: بر اثر سیلاب و بارندگی شب گذشته همچنین جاده قورچای به شهر تاتار و روستای مختارزاده به ویژه در نواحی بالادست شهرستان رامیان مسدود شده است، از این رو تردد در این دو جاده تا اطلاع بعدی ممنوع است و رانندگان قبل از حرکت از وضعیت راه‌ها مطلع شوند و از تردد غیرضروری خودداری کنند.

کد خبر 747511

دیگر خبرها

  • نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در بسیج
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان
  • سال گذشته یک هزار میلیارد تومان مالیات بر درآمد در گلستان وصول شد
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • امدادرسانی به ۱۰۳ حادثه توسط آتش‌نشانان اصفهان در هفته گذشته
  • سریال کره‌ای «قصر بی‌رحم»؛ داستانی جذاب از جنس «دونگ‌یی»
  • هفته فرهنگی اصفهان با بیش از ۴۰۰ عنوان برنامه برگزار می‌شود
  • امدادرسانی به ۲۴۵ حادثه در گلستان/حوادث جاده‌ای در صدر