Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص قرنیه از خشکی چشم به عنوان یکی از بیماری‌های شایع چشمی نام برد و گفت: خشکی چشم اگرچه ممکن است درمان قطعی نداشته باشد، ولى با اقدامات پیشگیرانه و راهکارهاى درمانى نوین، بسیارى از این بیماران کیفیت زندگى مطلوبى را از این منظر به دست مى آورند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید محمد قریشی، در آستانه برگزاری بیست و نهمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران، با عنوان این مطلب که چشم از دو قسمت اصلی تشکیل شده است، افزود: قسمت‌های خلفی شامل شبکیه و مشیمیه و قسمت قدامی یا جلویى چشم شامل عدسى، قرنیه، ملتحمه و پلک‌ها مى باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، با اشاره به اینکه یکی از شایع‌ترین بیماری قسمت قدامى چشم، اختلالات اشک و خشکی چشم است، ادامه داد: امروزه اختلالات اشک و خشکی چشم، همه جوامع، قشر‌ها و سنین را درگیر ساخته و شیوع آن رو به افزایش است.

این متخصص قرنیه با اشاره به تلاش‌هایی که برای پیشگیری و کنترل این عارضه چشمی در جهان صورت گرفته است، اظهارداشت: امروزه تحقیقات و اقدامات زیادى در سطح جهانى براى پیشگیرى و درمان این عارضه در حال انجام است و امید مى رود بتوان بر این معضل فارغ آمد.
وی افزود: عوامل متعددى نظیر بیمارى هاى عمومى و چشمى، اعمال چشمى، بیمارى هاى اتوایمیون و بافت کلاژن، بیمارى هاى ژنتیکى و مادر زادی و عوامل ناشناخته، در بروز این بیمارى نقش دارند، ولى افزایش شیوع آن در سال‌های اخیر، مرتبط با سبک زندگى کنونى از جمله شیوه تغذیه، تحرک کم، افزایش استرس، آب و هوا و آلودگى هاى محیطى مى باشد. از عوامل مهم دیگر افزایش خشکى چشم، کارکردن زیاد با کامپیوتر و استفاده مفرط از تلفن همراه مى باشد؛ لذا اگرچه در گذشته، خشکى چشم مختص سنین بالا بود، اما متاسفانه امروزه این معضل به قشر جوان هم سرایت کرده است. وى اضافه کرد: البته چاره اندیشی این نیست که افراد از کامپیوتر و موبایل استفاده نکنند بلکه باید استفاده از این وسایل حدالامکان محدود شود و فردی که از این وسایل استفاده می‌کند باید به چشمانش استراحت دهد و نباید زمان زیادی به صفحه کامپیوتر و موبایل خیره شود بلکه با پلک زدن مداوم و استراحت هاى متناوب و سایر اقدامات، بر این مشکل غلبه کند.
وی همچنین نقش تغذیه در پیشگیری از بروز خشکی چشم را بسیار موثر دانست و ادامه داد: آنتی اکسیدان‌ها و رژیم‌های غذایی که امگا ۳ دارند در پیشگیری از خشکی چشم بسیار موثر هستند.

قریشی همچنین به مهم‌ترین علائم خشکی چشم اشاره کرد و افزود: سوزش و احساس جسم خارجى در چشم، خستگى چشم‌ها و خواب آلودگی، به عنوان مهم‌ترین علائم شناخته می‌شوند.  زمانی که فرد دچار خشکی چشم می‌شود اشک به خوبى سطح چشم را پوشش نمى دهد واین مسئل منجر به علائم ذکر شده و نیز اختلالات بینائى مى شود.
این متخصص قرنیه تاکید کرد: اگر چه خشکی چشم ممکن است درمان قطعی نداشته باشد، اما در اکثر موارد مى توان بیمارى را با درمان هاى موجود کنترل کرد.
وی تاکید کرد: افرادی که از کامپیوتر استفاده می‌کنند سعی کنند مانیتور دستگاه آن‌ها یک مقدار پایین‌تر از سطح چشم باشد تا چشم خود به خود یک مقدار بسته بماند و اگر در محیطی کار می‌کنند که هوای آن خشک است، حتى الامکان از وسایلی که باعث مرطوب شدن محیط می‌شود استفاده کنند و در معرض محیط آلوده و باد قرار نگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: چشم پزشکی هوای خشک خشکی چشم بیماری های چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۳۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مهم‌ترین چالش بازار طلا و سکه در ۱۴۰۲

محمد کشتی‌آرای نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره عوامل مؤثر بر بازار طلا در سال ۱۴۰۲ گفت: در این سال قیمت ارز در کشور دچار تغییرات زیادی بود و همانطور که می‌دانیم یکی از عوامل مؤثر بر قیمت طلا، نرخ ارز در بازار است.

فعال صنعت طلا ادامه داد: البته سال جاری علاوه بر تغییرات قیمت ارز، شاهد جهش و تغییرات عجیب قیمت جهانی انس طلا بوده ایم. شایان ذکر است که قیمت جهانی در سال‌های گذشته این چنین نوسانی در این برهه زمانی نداشت؛ اما سال ۱۴۰۲ به واسطه جو خاص سیاسی در منطقه و شرایط اقتصادی حاکم بر جهان شاهد افزایش شدید قیمت انس طلا بودیم.

تأثیر حراج گسترده سکه و حراج شمش طلا

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرد: تغییرات قیمت ارز به صورت مستقیم روی قیمت طلا اثر می‌گذارد، از این رو با توجه به افزایش قیمت ارز در این سال شاهد افزایش قیمت طلا و سکه نیز بودیم. با توجه به حراج گسترده سکه و حراج شمش طلا، بازار از این جهت نیز تحت تأثیر قرار گرفت.

وی ادامه داد: حراج سکه و شمش طلا از سوی بانک مرکزی موجب کاهش حباب سکه شد و به طور مقطعی از شیب افزایش قیمت طلا کاست. با توجه به راه اندازی اتاق ارز و طلای بانک مرکزی که در آن همه هفته حجم زیادی طلا به حراج گذاشته می‌شود، حباب طلا نیز از بین رفت.

چه زمانی مناسب سرمایه گذاری در بازار طلا است؟

کشتی آرای تأکید کرد‌: مجموع اقدامات و تحولات صورت گرفته در بازار طلا و ارز موجب شد که داد و ستد در بازار طلا رونق بگیرد؛ اما درباره سرمایه گذاری در بازار طلا باید گفت که نمی‌توان زمان خاصی را برای این کار در نظر گرفت.

فعال صنعت طلا ادامه داد: بازار هیچ نقطه مشخصی برای سرمایه گذاری ندارد که بگوییم در این نقطه باید سرمایه گذاری کرد یا نکرد. طلا متغییر‌های بسیار زیادی دارد و به همین جهت نیز هر فرد باید با توجه خط فکری و داده‌های اقتصادی خودش در این موضوع تصمیم بگیرد.

مدیریت بانک مرکزی در بازار طلا

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: بازار ابتدای سال ۱۴۰۲ روند آرامی و کم نوسانی را داشت و به‌خصوص در ۶ ماه ابتدایی سال این روند قابل توجه بود. نکته جالب این بود که به مدت ۳ ماه قیمت‌ها ثابت بود و این موضوعی است که کمتر سابقه دارد. در این مدت قیمت طلا و سکه و ارز در یک منطقه محدودی نوسان می‌کرد و بانک مرکزی نیز مدیریت خوبی داشت. این روند از ماه اکتبر با شروع جنگ خاورمیانه رو به فزونی نهاد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چهره جدید دریاچه ارومیه پس از ۵ سال نابودی و خشکی! | فیلـم
  • بررسی مهم‌ترین چالش بازار طلا و سکه در ۱۴۰۲
  • نگاه تحولی و حرکت جهادی لازمه حل معضلات تاریخی آذربایجان شرقی است
  • نماینده اصفهان: فرونشست به مرحله خطرناکی رسیده/ اگر چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  • نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  • خشکی گاوخونی از عوامل خیزش گردو خاک اصفهان
  • اصفهان تخلیه می‌شود؛ تنها ۸ سال فرصت داریم
  • طغیانی: برای فرونشست چاره ای نشود، باید اصفهان را ترک کنیم!
  • چالش نشانه گیری توپ پینگ پونگ با نی توسط بازیکنان اینتر / فیلم
  • رسانه‌ بیش از موشک و پهپاد بر دشمن اثر می‌گذارد