Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اردبیل با اشاره به ساخت منبر حرم مطهر حضرت عباس(ع) توسط هنرمند اردبیلی گفت:  این اثر هنری نمونه‌ای از عشق این هنرمند به حضرت عباس(ع) و شهدای کربلاست. ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی صبح امروز در بازدید از منبر حرم مطهر حضرت عباس(ع) که به دست هنرمند اردبیلی ساخته شده است، اظهار داشت: مردم استان اردبیل عشق و ارادت ویژه‌ای به شهدای کربلا و امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل العباس(ع) دارند و این عشق خود را در قالب‌های مختلف به نمایش می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل این اثر هنری را نمونه‌ای از عشق این هنرمند به حضرت عباس(ع) دانست و بیان کرد: پایه این اثر هنری عشق است که سبب شده این اثر فاخر و ارزشمند تولید شود.

گردشگر اسپانیایی: وفاداری حضرت عباس ایده عزاداری عاشورا است + فیلم‌چگونه وفای به عهد حضرت عباس (ع) ‌زبان‌زد خاص و عام شد؟شبیه‌خوانی شهادت حضرت عباس(ع) در ده‌زیار کرمان به روایت تصویر

وی افزود: در صورتی که پایه کاری عشق باشد و عاشق از جهت هنری دارای توانمندی باشد چنین اثری فاخر تولید می‌شود که بسیار ارزشمند است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد:‌ از اینکه این اثر هنری استان و کشور در نقاط مختلف دنیا همچون عتبات عالیات در معرض دید عموم قرار داده می‌شود برای استان مایه فخر و مباهات و است و به این مهم افتخار می کنیم.

منبر حرم مطهر حضرت عباس(ع) توسط هنرمندان چیره دست صنعت معرق و منبت چوب در اردبیل ساخته شده که هنرمند این اثر نجار معرق و منبت چوب بود، این منبر 3 متر و 10 سانتی متری را که 11 هزار و 930 قطعه دارد در مدت سه سال و با هزینه تقریبی 800 میلیون ریال ساخته است.

مقرر است این اثر فاخر و ارزشمند روز 17 مهرماه قبل از اربعین حسینی به شهر کربلا ارسال شود تا در حرم مطهر نصب شود.

انتهای پیام/ح

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۳۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه آئین محوطه‌های باستانی اردبیل دایر شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل نمایشگاه یادگارهای آئین محوطه‌های باستانی اردبیل (دوره پیش از تاریخ و تاریخی)، امروز در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی گشایش یافت.
طبق اعلام اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل این نمایشگاه از ۴ تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار خواهد شد و بازدید برای عموم آزاد است.
آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی یکی از مکان‌های تاریخی و باستانی شهر اردبیل در شمال باختری ایران و از آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است، در این محوطه علاوه بر مقبره شیخ صفی‌الدین اردبیلی، مقبره‌های شاه اسماعیل اول (نخستین پادشاه صفویه) و همسر شاه اسماعیل (مادر شاه‌طهماسب) و نیز برخی از مشایخ و صاحب‌منصبان دوران صفوی و نیز کشته‌شدگان جنگ چالدران، قرار دارد.

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • نمایشگاه آئین محوطه‌های باستانی اردبیل دایر شد
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای استان
  • ابهام بر سر طراح چینی‌خانه/ آیا شیخ بهایی در اردبیل یادگاری دارد؟
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود