Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حامد برکاتی،  مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره خصوصیات کفش مناسب برای دانش آموزان، بیان کرد: رویه کفش باید چرمی و دارای انعطاف پذیری متوسط باشد. رویه نباید خیلی خشک یا خیلی نرم بوده و بهتر است که دارای بند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او ادامه داد: تا هنگامی که بر اثر پوشش مکرر و گرمای پا تغییر شکل می‌دهد با تنظیم بند‌های آن بتوان استحکام دیواره‌های کفش را تنظیم کرد. پنجه کفش باید پهن باشد، به گونه‌ای که انگشتان دچار فشردگی نشوند، زیرا انحرافات انگشتان از کودکی و نوجوانی با پوشیدن کفش‌های بسیار تنگ به وجود می‌آید که منجر به تغییر قوس کف پا می‌شود.

برکاتی تصریح کرد: پاشنه پا محل شایعی برای تغییر شکل در اندام تحتانی است. دو لایه و قوام دار بودن پاشنه کفش دو خصوصیت یک کفش بهداشتی است که از انحراف پاشنه در جهت داخل و خارج جلوگیری می‌کند. کفش مناسب باید در قسمت پاشنه ارتفاع ۲ سانتی متر و در قسمت پنجه ارتقاع ۱.۵ سانتی متر داشته باشد. کف کفش باید ضمن انعطاف پذیری دارای استحکام باشد تا از بخشی از ضربات جلوگیری و به عنوان ضربه گیر عمل کند. زیرا کف خشک کفش ضربه را مستقیما به مفاصل و ستون فقرات وارد می‌کند. نکاتی که والدین باید در هنگام خرید کفش به آن دقت کنند مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت تاکید کرد: والدین برای خرید کفش مدرسه بدون حضور کودکان اقدام نکنند، کودکان در هنگام خرید کفش، باید هر دو لنگه کفش را امتحان کنند. از کودک بخواهید که با کفش چند قدمی راه برود. به نحوه راه رفتن او دقت کنید. بهتر است در حالت ایستاده کودکان، بین انگشتان بزرگ پای او و نوک کفش به اندازه ضخامت انگشت شست دستتان فاصله باشد. خرید کفش‌های بسیار بزرگ و نیز خرید کفش تنگ هر دو به یک اندازه به سلامتی پا‌های کودک آسیب می‌زنند.

او در پایان گفت: اندازه شدن کفش را به پای کودک به ماه‌های آینده واگذار نکنید. با توجه به تغییر و افزایش سایز پای دانش آموزان بر حسب ضرورت کفش جدیدی تهیه کنید. منتظر جدا شدن کف کفش یا پاره شدن آن نباشید. قبل از خرید کفش مدرسه، به کف آن هم توجه کنید. اگر کف کفش صاف باشد، دانش آموز در حین بازی و ورزش در معرض خطر لیز خوردن خواهد بود. این خطر در روز‌های بارانی شدیدتر است. اگر دانش آموزان دختر به کفش‌های پاشنه دار علاقه مندند، حداکثر پاشنه دو و نیم سانتی متری پیشنهاد می‌شود. کفش‌های با کفی و پاشنه بسیار نازک هم مورد تأیید نیستند. بهتر است برای ساعت‌های ورزش دانش آموزان کفش ورزشی جداگانه‌ای تهیه شود. خرید کفش باید در ساعات پایان روز انجام شود تا در صورت وجود ورم، سایز کفش مناسب باشد.    انتهای پیام/ توصیه‌هایی برای تهیه کفش مناسب برای دانش آموزان  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار علمی سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۴۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله استانی مسابقات ورزشی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، معاون تربیت بدنی و سلامت استان از آغاز مرحله استانی مسابقات ورزشی دوره متوسطه اول و جشنواره ورزشی دوره دوم ابتدایی خبر داد.
فخرالدین اسدی گفت: این مسابقات تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد.
وی از حضور بیش از هزار و ۵۰۰ دانش آموز در رقابت‌ها خبر داد و گفت: مرحله کشوری این مسابقات در تابستان ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله استانی مسابقات ورزشی دانش آموزان
  • راهنمای خرید از فروشگاه بدون کارت بانکی | چگونه از کهربا استفاده کنیم؟
  • تاثیر ۵۰ درصدی معدل در کنکور امسال
  • شادی دانش آموزان ایلامی از تنبیه صهیونیست‌ها
  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی جاری
  • اهدای گل دانش آموزان ساروی به نیروهای مسلح
  • آغاز خرید با موبایل و بدون کارت بانکی در ۶ بانک
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • فیلم/ آغاز خرید حضوری با موبایل و بدون کارت بانکی
  • آغاز خرید با موبایل و بدون کارت در ۶ بانک