Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جامع و ملی مسکن در کشور وجود ندارد و اگرچه کمیسیون عمران این موضوع را بارها به دولت گوشزد کرده است اما همچنان دولت به ان بی توجهی می کند و سازکار حوزه مسکن را به طور دقیق مشخص و تبیین نمی کند.

حمید بنایی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: متاسفانه حوزه مسکن مورد غفلت دولت  قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی با اشاره به اینکه تعلل دولت در زمینه مسکن کارخانه ها  و شرکت های تولیدی در این زمینه را با رکود مواجه کرده است، تصریح کرد: دولت قسمتی از مسکن مهر را تکمیل و به پایان رساند اما نبود زیرساخت های لازم نیز در همین واحدهای افتتاح شده به چشم می خورد و از طرفی هنوز ۴۰۰هزار واحد مسکن مهر بلاتکلیف و ناتمام هستند که اگرچه دولت قول داده است تا پایان سال جاری این واحد ها را به اتمام رسانده و تحویل دهد اما بعید به نظر می رسد دولت از عهده انجام آن برآید. نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی افزود : تعلل دولت و نداشتن برنامه صحیح و درست در حوزه مسکن باعث شد کمیسیون عمران ورود جدی به مساله مسکن داشته باشد و در برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کرد با مدیریت کردن دستگاه های اجرایی ، رونق مسکن را چه در قسمت بهسازی، بازسازی و ساخت ایجاد کند و سالانه ۹۰۰هزار واحدمسکونی را تولید کند که در طول پنج سال باید ۴میلیون و ۵۰۰هزار واحد مسکونی را ایجاد می کرد که عملا این موضوع نیز محقق نشد و تنها ساخت ۴۰۰هزار واحد مسکن که ۲۰۰هزار واحد آن در شهرهای جدید و مابقی آن در بافت قدیمی و بازآفرینی شهر است را شروع کرده است. عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  اینکه رئیس جمهور پس از ۶ سال در جلسه ای با عنوان مسکن  که اصلی ترین حوزه اقتصاد کشور است حضور پیدا کرد، نیز بارقه ای از امید را ایجاد کرده است زیرا اگر دولت به این حوزه ورود جدی از همان ابتدا داشت حوزه اشتغال نیز رونق می گرفت ، به هر حال رئیس جمهور باید با حضور در جلسات با محوریت مسکن تکلیف این حوزه را مشخص کنند و هرگونه برنامه ای در این زمینه از جمله  اتمام مسکن مهر، مسکن اجتماعی ، مسکن ارزان قیمت ،بافت های پیرامونی حرم های مطهر و ستاد بازآفرینی را دارند تعیین تکلیف کنند. وی اظهار کرد: مساله اساسی در حوزه مسکن این است که طرح جامع و ملی مسکن در کشور وجود ندارد و اگرچه کمیسیون عمران این موضوع را بارها به دولت گوشزد کرده است اما همچنان دولت به ان بی توجهی می کند و سازکار حوزه مسکن را به طور دقیق مشخص و تبیین نمی کند ، در حالی که اگر این طرح برنامه ریزی و اعلام شود بدون توجه به اینکه کدام مجلس و دولت در مسند قدرت است باید اجرا شود. بنایی بابیان اینکه دولت در زمینه مسکن جدی نیست،  افزود: از طرفی صحبت هایی مطرح شده است که زمین ها و اراضی که در اختیار شرکت های دولتی است با مشارکت دستگاه های خدماتی به ساخت مسکن برای کارمندان دولت اختصاص پیدا کند اما چون جدیت و حمیتی در این زمینه وجود ندارد امیدی به اجرای آن نیست در حالی که اگر بنیادمسکن، شهرداری و دستگاه های خدمات رسان به طور واقعی در این زمینه همکاری کنند واحدهای مسکونی ارزان قیمت برای این قشر از جامعه ساخته خواهد شد.   وی بیان کرد: اگرچه در مورد ساخت یک شهرک جدید در شهر مشهد نیز مطالعاتی آغاز شده است اما بزرگ کردن مشهد نیز به صلاح نیست و اگرقرار است در حوزه مسکن برای کلانشهر مشهد برنامه ای صورت بگیرد ابتدا باید بافت پیرامونی حرم مطهر که  از سال ۱۳۷۲شروع شده ولی هنوز پیشرفت ۵۴درصدی دارد و همچنین حاشیه شهر مشهد توجه شود ، به طوری که اگرچه ۸۰۰۰هزار میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت در بودجه سال جاری برای بافت پیرامونی حرم مطهر در نظرگرفته شد اما دولت هنوز این موضوع را اجرایی نکرده است.   

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مسکن مشهد دولت روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۴۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید بدون اصلاح انگاره‌های ذهنی وجود ندارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت نگاه عمل‌گرایانه در حوزه حل مشکلات مردم دارد و تلاشمان این است که توازن را ایجاد کنیم و به این باور برسیم جهش تولید بدون اصلاح انگاره‌های ذهنی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در نشست مشترک با وزیر اقتصاد ضمن تبریک ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع)، ماه مبارک رمضان و عید نوروز اظهار کرد: شعار سال پیشینه دارد و مبتنی بر نظریات فکری است، بر این اساس رهبر حکیم و فرزانه‌ای در صدر نظام هستند که سال‌های سال با آسیب شناسی دقیق بر حل مشکلات اقتصادی تمرکز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شعار سال یکی از راهبردهای اساسی کشور در سال پیش رو است، افزود: شاید با نگاهی ناکافی تصور کنیم که شعار سال اقتصادی است و باید همه تمهیدات برای تحقق آن از حوزه اقتصاد سرچشمه گیرد که اشتباهی راهبردی محسوب می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: رهبر انقلاب چنین تعبیری در مورد فرهنگ داشتند مبنی بر اینکه فرهنگ شبیه هواست و با چنین نگاهی فرهنگ امری ثانوی نیست و امری اولیه به‌شمار می‌رود؛ در جامعه‌ای با اندیشه دینی تا زمانی که حوزه فرهنگ ارتقای لازم را نیابد اساساً امکان پیشرفت وجود ندارد.

اسماعیلی با بیان اینکه اساساً بدون بستر فرهنگی امکان پیشرفت در جامعه دینی با قرائت اسلامی وجود ندارد، گفت: یکی از مشکلاتی که در کشور رخ داده این است که به این یکپارچگی توجه لازم نشده است.

وی با تاکید بر اینکه پیشینه تمدنی و نظام سازی ما اندیشه‌ای منسجم است، ادامه داد: در این زمینه همیشه میدان امام اصفهان (ع) را مثال می‌زنم که در آن مسجد امام به‌عنوان نماد توحید، مسجد شیخ لطف‌الله نماد آموزش، عالی قاپو مظهر سیاست و بازار قیصریه به عنوان نماد بازار و اقتصاد همنشین یکدیگر هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مسئول مهمی در کشور داشتیم که می‌گفت حوزه فرهنگ به دولت مربوط نیست که اشتباهی راهبردی محسوب می‌شود، این حوزه یکپارچه است و فرهنگ امری مقدم محسوب می‌شود چراکه زیر سایه فرهنگ توحیدی است که اتفاقات مهم رخ‌می دهد.

اسماعیلی تاکید کرد: روز اولی که خدمت رهبری رسیدیم ایشان فرمودند ساختارهای فرهنگی نیاز به بازسازی انقلابی دارد، در مورد اینکه این بازسازی چگونه باید انجام شود نیز فرمودند منظور اصلاح ساختارهای فرهنگی در جامعه است و نه در دولت.

وی گفت: رئیس دولت نیز شخصیتی فرهنگی است و وابستگی به مکتب فکری دارد؛ البته گرد و خاک رسانه‌ای اجازه نمی‌دهد مردم با عمق راهبردی تفکر حاکم بر دولت آشنا شوند، دولت نگاه عمل‌گرایانه در حوزه حل مشکلات مردم دارد و در دولت تلاشمان این است که توازن را ایجاد کنیم و به این باور برسیم جهش تولید بدون اصلاح انگاره‌های ذهنی وجود ندارد.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه بدون راه‌حل فرهنگی، امکان اصلاح مسئله الگوی مصرف وجود ندارد، افزود: حوزه فرهنگ در دولت باید به عنوان مسئله‌ای اصلی دیده شود.

در این مراسم سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، شبیر فیروزیان سرپرست امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ، مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی، مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فرزانه فخریان رئیس بنیاد ملی پویانمایی ایران، حجت‌الاسلام خداداده مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، محمدمهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و مهدی محمدی رئیس مرکز روابط عمومی وزارت اقتصاد نیز حضور دارند.

کد خبر 739507

دیگر خبرها

  • اقدامات دولت در توجه به راه‌آهن و ترانزیت بی‌سابقه بوده است
  • زندگی دوباره ۳ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • زمینه‌های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه
  • تشکیل کارگروه مشترک دولت و انبوه‌سازان برای رفع مشکل مسکن
  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • پرداخت تسهیلات ساخت افزایش مشارکت مردمی در پروژه های نهضت ملی را به همراه دارد
  • جهش تولید بدون اصلاح انگاره‌های ذهنی وجود ندارد
  • تسریع روند توسعه کشور با سپردن امور مختلف به مردم 
  • کسب رتبه دوم کشوری در تامین مسکن از دستاورهای حوزه اقتصادی قم
  • مراجعه ۲۶ هزار و ۹۲۹ نفر به مراکز خدمات جامع سلامت در تعطیلات نوروز