Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-25@16:39:27 GMT

واکنش العلم به ادعای تازه آمریکا و اروپا

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۴۶۱۶

واکنش العلم به ادعای تازه آمریکا و اروپا

به گزارش وانانیوز، 

 ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اظهارات ادعایی مایک پامپئو، همتای آمریکایی خود مبنی بر استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی را محکوم کرد.

وی افزود: اظهارات پامپئو درباره حمله شیمیایی ارتش سوریه به حومه لاذقیه دروغ بزرگ است.

ولید معلم همچنین در واکنش به ادعای پامپئو در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه روسیا الیوم در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: پامپئو کیست؟ او را نمی‌شناسم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار روسیا الیوم نیز گفت: پامپئو وزیر خارجه آمریکا است و در مقابل وزیر خارجه سوریه عنوان کرد: "خوب است تو او را می‌شناسی اما من پامپئو را نمی‌شناسم."

وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری نووستی روسیه نیز در واکنش به طرح سرگئی لاوروف، همتای روس خود برای انتقال دفتر سازمان ملل از آمریکا به یک کشور دیگر تأکید کرد که مخالفتی با این ایده ندارد.

وی در این باره تصریح کرد: چرا که نه، ما در اینجا با مشکلاتی مواجه هستیم، به تمامی این موانع نگاه کنید که اینجا را در بر گرفته‌اند.

لاوروف پیشتر در واکنش به ممانعت از ورود برخی دیپلمات‌های روس به آمریکا گفته بود: به نظر می‌رسد مجبوریم مساله مقر سازمان ملل را بررسی کنیم.

ولید معلم همچنین در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با تعدادی از همتایان خود دیدار کرد.

از جمله این دیدارها دیدار با لاوروف بود و در این دیدار تحولات سوریه، قانون اساسی و راه‌های تحکیم روابط استراتژی میان دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف در این دیدار بر اهمیت هماهنگی مشترک در تمامی زمینه‌ها ازجمله، ادامه مبارزه با تروریسم به منظور آزادسازی تمام خاک سوریه و خروج نیروهای خارجی که به صورت غیر قانونی در سوریه حضور دارند، تاکید کردند.

معلم و لاوروف همچنین در این دیدار تأکید کردند که تشکیل کمیته قانون اساسی، گام مهمی در راستای حل و فصل بحران سوریه است و هیچ کس به جز ملت سوریه حق ندارد در امور داخلی این کشور مداخله کند.

ولید معلم با نیکوس کریستو دولیدس، وزیر خارجه قبرس هم دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار روابط تاریخی میان سوریه و قبرس را مورد بحث قرار دادند و بر اهمیت تحکیم این روابط و اهمیت استفاده از نزدیکی جغرافیایی میان خود در راستای منافع دو کشور تاکید کردند.

معلم با تأکید بر بهبود یافتن اوضاع امنیتی در اغلب مناطق به دنبال فداکاری‌های ارتش سوریه، به تحولات سیاسی و میدانی کشورش اشاره کرد.

وزیر خارجه قبرس نیز بر حمایت کشورش از استقلال و تمامیت ارضی سوریه و همچنین حمایت از تلاش‌ها برای بازگرداندن امنیت و ثبات به این کشور تأکید کرد.

وزیر خارجه سوریه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با خورخه آریزا، همتای ونزوئلایی خود نیز دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درباره راه‌های تقویت روابط دو جانبه بحث و تبادل نظر کردند.

وزرای خارجه دو کشور هم چنین درباره اهمیت هماهنگی میان دو کشور در زمینه مقابله با تروریسم اقتصادی و اقدامات آمریکا علیه سوریه و قبرس رایزنی کردند.

ولید معلم در جریان این دیدار بار دیگر بر حمایت ثابت کشورش از ونزوئلا برای مقابله با اقدامات آمریکا علیه این کشور تأکید کرد.

در مقابل آریزا نیز از سوریه به دلیل موضع ثابت و حمایتی دمشق از ونزوئلا تشکر و قدردانی کرد.

ولید معلم در ادامه دیدارهای خود با رولا دشتی، دبیر اجرایی کمیته اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل در غرب آسیا (اسکوا) هم دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره روابط موجود میان دمشق و این کمیته رایزنی کردند.

ولید معلم همچنین به اسپوتنیک گفت که با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل درباره کمیته قانون اساسی سوریه گفت‌وگو کرده است.

وی در این باره افزود: یکی از مسائلی که در این دیدار درباره کمیته قانون اساسی مطرح شد میزان اهمیت آن بر آینده سوریه بود.

وزیر خارجه سوریه در پاسخ به سوالی مبنی بر تاریخ اولین جلسه کمیته قانون اساسی این کشور تأکید کرد: هنوز تاریخ مشخصی برای اولین نشست تعیین نشده است.

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۴۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

همزمان با ورود وزیر خارجه آمریکا به چین در روز پنجشنبه، رسانه‌ها از هشدار این کشور به واشنگتن خبر دادند.

به گزارش فارس، چین به ایالات متحده هشدار داده است که باید بین «تقابل یا همکاری» یکی را انتخاب کند. روزنامه «فایننشال تایمز» روز پنجشنبه با اشاره به این موضوع نوشت، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز دیدار رسمی خود را از پکن آغاز کرد.

دیدار بلینکن در حالی انجام می‌شود که ایالات متحده و چین به دنبال تنش زدایی در روابط خود هستند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و همتای چینی او «شی جین پینگ» سال گذشته در «سانفرانسیسکو» دیدار کردند و در این ماه نیز تماس تلفنی داشتند. وزیر خارجه آمریکا در بدو ورود پیش از گفتگو با رهبری چین با «چن جینینگ» رئیس حزب کمونیست «شانگهای» ملاقات کرد.

او به بلینکن گفت: «چین و ایالات متحده چه همکاری یا رویارویی را انتخاب کنند، هر دو مورد بر رفاه دو کشور و آینده بشریت تأثیر می‌گذارد.»

تنش‌ها بر سر اتهامات ایالات متحده مبنی بر حمایت نظامی چین از روسیه و ارائه موادی از جمله نیمه هادی‌ها، ماشین آلات پیچیده و موتور‌های موشک کروز به مسکو بالا گرفته است. این روزنامه در ادامه نوشت، انتظار می‌رود بلینکن هشدار دهد که ایالات متحده گام‌های تنبیهی برخواهد داشت، مگر اینکه چین ارسال فناوری مربوط به تسلیحات با کاربری دوگانه به روسیه را متوقف کند. وزارت خارجه چین در واکنش اعلام کرده است که خواستار بحران در اوکراین نیست. این وزارت‌خانه همچنین آمریکا را به مداخله در منطقه آسیا و اقیانوسیه، به ویژه در دریای چین جنوبی متهم کرد.

دیگر خبرها

  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند