Web Analytics Made Easy - Statcounter

پپه اسکوبار می‌گوید ایران پس از ساقط کردن پهپاد گلوبال‌هاوک آمریکا به واشینگتن فهماند که اگر واکنشی نشان دهد، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به همراه پایگاه‌های آمریکایی در آن‌ها خاکستر خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مشرق از بیروت، لبنان؛ هفتمین دوره کنفرانس افق نو از دوشنبه تا چهارشنبه، ۱ تا ۳ مهر ۹۸، در هتل «الساحه» واقع در بولوار «امام خمینی» در جنوب شهر بیروت، پایتخت لبنان، با شعار «فرصتی برای دستیابی به صلح و حقیقت» برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از سخنرانان روز دوم این کنفرانس آقای «پپه اسکوبار» خبرنگار تحقیقی برزیلی است که مقاله‌هایش معمولاً در پایگاه خبری «آسیاتایمز» منتشر می‌شوند. ویژگی خاص اسکوبار علاقه و اشتیاق او به موضوعات محرمانه و امنیتی است که موجب شده تا بارها در مناطق جنگی یا موقعیت‌های خطرناک دیگر حضور پیدا کند. این کارشناس برجسته مسائل ژئوپلتیک که مرتباً در شبکه‌های راشاتودی روسیه و پرس‌تی‌وی ایران حضور پیدا می‌کند، مدت‌ها از داخل افغانستان گزارش تهیه می‌کرد و اندکی پیش از ترور «احمد شاه مسعود» رهبر ائتلاف شمال در این کشور، با او مصاحبه کرده بود.

پپه اسکوبار، خبرنگار تحقیقی برزیلی‌الاصل، یکی از سخنران‌های روز دوم کنفرانس افق نو بود (+)

اسکوبار در گفت‌وگو با خبرنگار مشرق در لبنان درباره اهمیت کنفرانس افق نو می‌گوید:

افق نو بی‌نهایت مهم است، چون یکی از معدود انجمن‌هایی در جهان است که دانشمندان، تحلیلگران، افراد آکادمیک و خبرنگارانی را از بخش‌های مختلف جهان دور هم جمع می‌کند و نه تنها به خاورمیانه، بلکه هم‌چنین به تحولات آسیا و روابط با آمریکا می‌پردازد و جایی است که دیدگاه‌های متفاوت از ایران، آمریکا و کانادا، اوراسیا، و امسال لبنان، در آن مطرح می‌شوند. برگزاری چنین کنفرانسی در حال حاضر اهمیت مضاعفی هم دارد، چون شما این‌گونه مباحثه‌ها را در هیچ‌کجای غرب نمی‌توانید پیدا کنید.

کنفرانس افق نوی سال ۹۸ روز چهارشنبه ۳ مهر در شهر بیروت، پایتخت لبنان، به کار خود پایان داد (+)

این خبرنگار برزیلی توضیح می‌دهد:

برگزاری نشستی این‌چنینی در آمریکا مطلقاً امکان ندارد؛ در اروپا هم شاید در فرانسه و آلمان امکان‌پذیر باشد، اما همان‌جا هم بسیار محدود خواهد بود. این در حالی است که این‌جا در افق نو شما پانزده، بیست نفر [مهمان خارجی] را می‌بینید که از جاهای مختلف آمده‌اند و درباره هر مسئله‌ای با هم گفت‌وگو می‌کنند؛ مباحثه‌های رُک و آزادانه، تبادل واقعی نظریات، بدون فرقه‌گرایی. البته برخی موضوعات اساسی در نظر گرفته می‌شوند، مانند مناقشه اسرائیل با فلسطین و تقابل دیپلماتیک و نظامی میان آمریکا و ایران؛ اما موضوعات دیگری مانند اختلافات درون اسلام، روابط میان اسلام و مسیحیت، بازی‌های ژئوپلتیک و نقش روسیه هم مطرح می‌شوند.

(ردیف جلو از راست) پرنسس ویتوریا آلیاتا اسلام‌شناس ایتالیایی، پپه اسکوبار، جاکوب کوهن فعال ضدصهیونیست از فرانسه، «لئونید ساوین» کارشناس ژئوپلتیک از روسیه، و «حسن علی العماد» سیاستمدار یمنی؛ یکی از مهم‌ترین جنبه‌های افق نو، حضور چهره‌هایی از سراسر جهان در این کنفرانس است (+)

اسکوبار طرح موضوعات و دیدگاه‌های مختلف در افق نو را دلیل عصبانیت آمریکایی‌ها از این کنفرانس می‌داند و در اشاره به تهدیدهای اف‌بی‌آی با هدف منصرف کردن مهمانان آمریکایی از حضور در کنفرانس امسال در بیروت، می‌گوید: «دولت آمریکا نمی‌خواهد شهروندانش در این‌گونه مباحثه‌ها شرکت کنند و حتی آمریکایی‌هایی را که می‌خواهند از حق «آزادی بیان» خود استفاده کنند، تهدید به جریمه می‌کند و به آن‌ها اجازه نمی‌دهد برای شرکت در یک کنفرانس به یک کشور دیگر سفر کنند» (جزئیات بیش‌تر).

(ساعتگرد از بالا چپ) سندر هیکس، اسکات ریکارد، مایکل اسپرینگمن، ورنلیا رندال، و مایکل مالوف تنها برخی از مهمانان سابق افق نو هستند که اف‌بی‌آی امسال از حضور آن‌ها در کنفرانس جلوگیری کرد؛ برای دریافت جزئیات بیش‌تر در این‌باره به لینک‌های انتهای همین گزارش مراجعه کنید (+)

تحلیلگر آسیاتایمز که می‌گوید آخرین سفرش به لبنان به سال‌ها قبل برمی‌گردد، معتقد است تأسیس «باغ ایران» در مارون الراس در جنوب لبنان و چسبیده به مرز فلسطین اشغالی دارای یک مفهوم و پیام بسیار قدرتمند است. وی می‌گوید ایران با ساخت یک زمین فوتبال در این باغ به وضوح دارد می‌گوید اگرچه این‌جا منطقه پرخطری است، اما ما چنان حمایتی از شما لبنانی‌ها می‌کنیم و چنان امنیتی این‌جا برقرار می‌کنیم که مردم شما هم بتوانند مانند مردم هر کشور دیگری در دنیا یک زندگی کاملاً عادی را داشته باشند.

زمین فوتبال در «باغ ایران» در مرز با فلسطین اشغالی؛ روستایی که در پس‌زمینه دیده می‌شود متعلق به لبنان است، اما تحت اشغال صهیونیست‌هاست (+)

اسکوبار پس از بازدید از روستای قانا و ساختمان سازمان ملل که همراه با شهروندان غیرنظامی داخلش مورد بمباران وحشیانه صهیونیست‌ها قرار گرفت، می‌گوید اگرچه ایرانی‌ها از این جنایت باخبر هستند، اما افکار عمومی در غرب از این واقعیت اطلاعی ندارند و نمی‌دانند که اسرائیل سال ۱۹۹۶ یک ساختمان سازمان ملل را بمباران کرده و ۱۰۶ نفری را کشته است که به پرچم سازمان ملل پناه آورده بودند. این خبرنگار تحقیقی می‌گوید این‌گونه اخبار نه تنها در آمریکا بلکه در تمام کشورهای غربی سرکوب می‌شوند. وی حتی می‌گوید در اولین فرصت به زبان فرانسوی (که به آن مسلط است) در اینترنت جست‌وجو خواهد کرد تا ببیند مطلبی درباره قانا در رسانه‌های فرانسوی‌زبان وجود دارد یا نه؛ اگرچه «بعید است.»

پپه اسکوبار در حال تماشای تصاویر جنایات صهیونیست‌ها در نمایشگاه یادبود قانا (+)

پپه اسکوبار در پاسخ به این سؤال که «افق نو»ی مدنظرش برای آینده دنیا چیست، می‌گوید:

افق ایده‌آل من آن است که یک نظام نو جایگزین نظام کنونی حاکم بر دنیا شود. البته این اتفاق به زمان زیادی نیاز دارد و به خوبی می‌دانیم که کار بسیار پیچیده و دشواری است، چون حاکمان کنونی دنیا، یعنی وال‌استریت، مولتی‌میلیاردرها و کاپیتالیسم، نمی‌خواهند هیچ تغییری در وضعیت کنونی ایجاد شود؛ اتفاقاً به دنبال تمرکز بیش‌تر ثروت هستند و تا وقتی خودشان ۱ درصدی‌ها هم‌چنان سودهای بی‌اندازه‌ای از وضعیت فعلی ببرند، اهمیتی برای بی‌عدالتی روبه‌افزایش در دنیا قائل نیستند.

پپه اسکوبار معتقد است «افق نو»ی پیش روی دنیا باید گذار از نظام کنونی حاکم بر جهان و بازگشت قدرت به ۹۹ درصدی‌ها می‌داند (+)

این خبرنگار برزیلی‌الاصل دوره کنونی دنیا را بسیار خطرناک می‌داند و می‌گوید:

همین چند هفته پیش [بعد از سرنگون شدن یک پهپاد آمریکایی توسط پدافند هوایی ایران – جزئیات بیش‌تر] بود که در آستانه یک جنگ غیرقابل‌تصور و مرگ‌بار قرار داشتیم. البته ما نمی‌دانیم واقعیت ماجرا چیست و چرا آمریکایی‌ها از جنگ منصرف شدند، اما قطعاً این‌که ترامپ می‌گوید در آخرین لحظه از حمله به ایران منصرف شده، صحت ندارد، چون این‌گونه تصمیم‌ها اصلاً این‌گونه اتخاذ نمی‌شوند؛ نمی‌شوند آمریکایی‌ها آماده حمله به نقطه‌ای در ایران شده باشند و برنامه‌های نظامی خود را کامل و دقیق چیده باشند، بعد رئیس‌جمهور یک‌باره بگوید حمله نکنید.

 

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 ادعای خنده دار ترامپ: اگر حمله می‌کردیم ۱۵۰ ایرانی کشته می‌شدند، گفتم عملیات متوقف شود [دانلود]

 

در همین‌باره بخوانید:

›› ایران تنها شکارچی گلوبال‌هاوک/ ۱۰ پهپاد دیگر آمریکا را هم بزنیم، جنگ نمی‌شود

›› ایران، یک - آمریکا، هیچ؛ بلوف‌های کمپانی سازنده پهپاد آمریکایی درباره جنگ با ایران

›› آیا «شاهین» آمریکایی که شکار ایران شد تله سایبری بود؟

 

وی ادامه می‌دهد:

به نظر می‌آید آمریکایی‌ها نقشه‌ای را چیده‌اند، اما خودشان هم می‌دانسته‌اند که نمی‌توانند آن را اجرا کنند، چون پاسخ ایران گسترده می‌بود. به علاوه، خود ایرانی‌ها هم به آمریکایی‌ها رسانده بودند که اگر واشینگتن دست به اقدامی بزند، با واکنش وسیعی مواجه خواهد شد. کاخ سفید هم این پیام را به خوبی درک کرد، چون واقعیت هم این است که شناورها و پایگاه‌های آمریکایی در منطقه خلیج فارس هر کدام یک هدف آماده برای ایران هستند. تهران به صراحت به واشینگتن فهمانده است که اگر به ما حمله کنید، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تبدیل به خاکستر خواهند شد؛ و همین‌طور ناوهای هواپیمابر و پایگاه‌های شما در هر نقطه‌ای که باشند، از بحرین تا عربستان.

 

اسکوبار معتقد است در صورت بروز جنگ، ناوهای هواپیمابر و پایگاه‌های آمریکا در منطقه اهداف بسیار آسانی برای ایران خواهند بود (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› آیا مقدمات جنگ ایران و آمریکا فراهم است؟

›› آیا آمریکا توان حمله نظامی به ایران را دارد؟

›› پیامدهای جنگ با ایران برای ترامپ، آمریکا، خاورمیانه و دنیا چیست؟

  

پپه اسکوبار در توصیف موضوع سخنرانی خود در کنفرانس افق نو، سه نشست بین‌المللی را به هم گره می‌زند که اخیراً برگزار شده‌اند: «انجمن بین‌المللی اقتصاد سنت‌پترزبورگ» انجمنی که هر سال در روسیه تشکیل می‌شود و میزبان بیش از ۱۰ هزار مدیرعامل از کشورهای مختلف دنیاست؛ «سازمان همکاری شانگهای» ائتلاف سیاسی-اقتصادی-نظامی میان کشورهای اوراسیا؛ و «گروه ۲۰» نشست کشورهای قدرتمند از نظر اقتصادی. این خبرنگار برزیلی سپس از این سه نشست برای تشریح روند پیشرفت یکپارچه‌سازی اوراسیا از جمله با اضافه شدن ایران، هند و پاکستان استفاده می‌کند و توضیح می‌دهد که با برگزاری هر نشستی با محوریت اوراسیا، این اتحادیه پالایش‌یافته‌تر، جامع‌تر و گسترده‌تر از قبل می‌شود.

پپه اسکوبار خبرنگار برزیلی در حال عبور از مقابل «طاق نصرت» در شهر باستانی صور در جنوب لبنان (+)

خبرنگار آسیاتایمز در بیان دلایل به راه افتادن این جنبش اوراسیایی می‌گوید:

همه ما می‌دانیم تنها چیزی که آمریکایی‌ها می‌توانند به دنیا ارائه بدهند، درگیری، تحریم، تعرفه، ارعاب و تهدید به جنگ است. چیزی به جز این‌ها ندارند. هیچ دیدگاه یا برنامه‌ای ندارند که بتوانند آن را به مردم در کشورهای دیگر دنیا مانند روسیه و چین و البته ایران بقبولانند. رهبران جهان متوجه این واقعیت شده‌اند. حتی اروپایی‌ها هم دارند به این باور می‌رسند که اگر اروپا می‌خواهد در آینده نزدیک به عنوان یک بازیگر مهم از نظر ژئوپلتیک و ژئواقتصادی به ایفای نقش بپردازد، باید فکری به حال وابستگی خود به آمریکا بکند، چون دیگر نمی‌تواند مانند مستعمره یا سگ دست‌آموز واشینگتن رفتار کند.

پپه اسکوبار (چپ) در کنار آلکساندر دوگین، فیلسوف تأثیرگذار روس مشهور به «عقل پوتین» که او هم از طرف‌داران پروپاقرص شرق‌گرایی است (+)

اسکوبار خاطرنشان می‌کند:

آلمان هنوز هم میزبان ده‌ها هزار نیروی نظامی آمریکایی است؛ در ایتالیا یک مرکز ناتو و چندین و چند پایگاه نظامی آمریکایی وجود دارد. ژاپن و کره جنوبی هم وضعیت مشابهی دارند. این یعنی این کشورها، عملاً در اشغال آمریکا هستند. اما در عین حال می‌دانند که نمی‌توان وضعیت کنونی را ادامه داد. دلیل اصلی سقوط نظام بین‌المللیِ تأسیس‌شده بعد از جنگ جهانی دوم هم همین است. بنابراین به زودی مجبور خواهند شد به یک سؤال بزرگ پاسخ بدهند: آیا می‌خواهند به عنوان یک مستعمره رشد کنند، یا به عنوان یک کشور مستقل و در اتحاد با سایر کشورهای مستقل؟

اسکوبار جمع شدن کشورهای مهم اوراسیایی مانند ایران، روسیه، چین، ترکیه، هند و پاکستان در کنار هم را یک تحول مهم ارزیابی می‌کند و سازمان همکاری شانگهای، جاده ابریشم جدید (موسوم به طرح «کمربند و جاده» - جزئیات بیش‌تر)، «اتحادیه اقتصادی اوراسیا» و «بانک سرمایه‌گذاری زیرساختی آسیا» را گام‌های مثبت و عملی در جهت سرمایه‌گذاری کشورهای اوراسیایی در اقتصادهای یک‌دیگر و نزدیک شدن روابط میان خودشان می‌داند و اعتقاد دارد این اقدامات، تلاش اوراسیا برای رسیدن به یک جهان چندقطبی است. وی می‌گوید: «این کار بسیار سخت است و زمان زیادی می‌برد، اما این قطار ایستگاه را ترک [و حرکت به سمت دنیایی چندقطبی را آغاز] کرده است.»

پپه اسکوبار (چپ) در حال گفت‌وگو با لئونید ساوین، کارشناس ژئوپلتیک روس و از طرف‌داران اتحاد اروسیا، در حاشیه کنفرانس افق نو در بیروت (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› نقش ایران در ابَرپروژه «یک کمربند، یک جاده»/ جاده ابریشم جدید ناچار به عبور از ایران است

›› ایران؛ پلی برای انتقال انرژی میان دریای مازندران و خلیج فارس

›› چابهار قلب ترانزیت خاورمیانه است/ رقابت هند و چین بر سر بندر ایرانی

›› تجارت پاکستان و زیرآبی امارات مقابل چشم ایران در دریای عمان +نقشه و تصاویر ماهواره‌ای

مشرق پیش از این گزارش‌هایی را درباره سفر دو روزه مهمانان کنفرانس افق نو به جنوب لبنان و همچنین معرفی و مصاحبه با مهمان‌های این کنفرانس منتشر کرده است. این گزارش‌ها را می‌توانید از لینک‌های زیر بخوانید:

›› شهروند لبنانی: «مقاومت در خون ماست» / بازدید مهمانان کنفرانس افق نو از مناطق جنوبی لبنان

›› فیلسوف روس: کنفرانس «افق نو» عین انتظار فرج است/ اگر یک گام به سمت مهدی بروید، مهدی هم یک گام به سوی شما می‌آید

›› مهمان یمنی افق نو: شناخت امام خامنه‌ای نعمت بزرگی است/ نمی‌گذاریم عربستان یک اسرائیل عربی شود

›› استاد سابق دانشگاه کانادا: لابی اسرائیل از کنفرانس افق نو نفرت دارد/ دنیا باید ایران را به عنوان یک قدرت بپذیرد

همچنین مشرق در گزارش‌ها و مصاحبه‌های زیر درباره تلاش دولت آمریکا برای جلوگیری از حضور مهمانان آمریکایی افق نو در این کنفرانس توضیح داده است:

›› مهمان آمریکایی افق نو: حرم امام رضا حس ویژه‌ای برایم داشت/ به اسلام علاقه دارم

›› عاشق آیت‌الله خامنه‌ای هستم/ حتی اگر من را بکُشند باز هم در افق نو شرکت می‌کنم

›› تلاش اف‌بی‌آی برای بر هم زدن کنفرانس ایرانی در لبنان/ چرا دولت آمریکا از «افق نو» وحشت دارد؟

›› من و خانواده‌ام را در فهرست تحریم «تروریست‌های جهانی» گذاشته‌اند/ اف‌بی‌آی تک‌تک مهمان‌های افق نو را تهدید کرده است

›› مهمانان افق نو مراقب عملیات جاسوسی یا تروریستی باشند/ آمریکا، اسرائیل و سعودی در لبنان نفوذ زیادی دارند

›› متفکران غربی در کنفرانس افق نو طعم آزادی بیان را چشیدند/ دولت‌های اروپایی دیگر تظاهر به دموکراسی هم نمی‌کنند

›› نامه نادر طالب‌زاده به دولت ترامپ: این بار با بد کسی درافتاده‌اید +متن نامه و جواب OFAC

›› کنفرانس افق نو نشان داد رهبر «جهان آزاد» ایران است نه آمریکا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو کنفرانس افق نو تحولات یمن کنفرانس افق نو تحریم افق نو نادر طالب زاده مارون الراس اوراسیا بیروت اسرائیل سازمان همکاری شانگهای شورای همکاری خلیج فارس آمریکا لبنان ایران اف بی آی تحریم ایران تحریم ها تحریم جدید آمریکا تحریم جنگ با ایران ترامپ پهپاد گلوبال هاوک گلوبال هاوک الکساندر دوگین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۵۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه اسراییلی: اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز اورشلیم پست نوشت: اسرائیل به دلایل استراتژیک حمله منتسب شده به این رژیم به ایران را نمی‌پذیرد اما روشن نیست که چرا پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اطلاعات مربوط به این حمله را به رسانه‌های آمریکایی درز می‌دهد.

بیشتر بخوانید ماجرای شنیده شدن صدای شدید در اصفهان / فرمانده‌کل ارتش: انفجار مربوط به تیراندازی پدافند به شئ مشکوکی بوده

اورشلیم پست نوشت: اسرائیل به دلایل استراتژیک حمله منتسب شده به این رژیم به ایران را نمی‌پذیرد اما روشن نیست که چرا پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اطلاعات مربوط به این حمله را به رسانه‌های آمریکایی درز می‌دهد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ چند رسانه آمریکایی به نقل از منابعی که نام آنها را اعلام نکرده‌اند، ادعاهایی مبنی بر محدود بودن حمله، نقش نداشتن آمریکا، قصد نداشتن جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ به حمله و … را مطرح کرده‌اند.

منبع: دیده بان ایران

کد خبر: 1227653 برچسب‌ها اسرائیل

دیگر خبرها

  • آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
  • مداخله آمریکا در خاورمیانه؛ دغدغه جدید رأی دهندگان آمریکایی برای انتخابات ۲۰۲۴
  • روزنامه اسراییلی: اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد
  • ایتالیا خواستار «کاهش تنش مطلق» در خاورمیانه است
  • واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان | از هراس کشورهای اروپایی تا محکومیت توسط عمان
  • رسمی؛ سهمیه پنجم سری آ در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد
  • بنر جدید اتوبان همت؛ تیترزنی وسط خیابان به نقل از آمریکایی‌ها | تصویر
  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • حمله ایران فوق‌العاده پیچیده بود اما بدون پیشرفته‌ترین سلاح‌هایش