Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت در نشست خبری که به مناسبت هفته سالمند برگزار شد؛ با بیان اینکه ایران در ٢٠ سال آینده به سالمند‌ترین کشور منطقه تبدیل خواهد شد، اظهار کرد: این مسئله زنگ خطر و هشداری برای کشور محسوب می‌شود و باید به سمت افزایش جوان سازی جمعیت کشور برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه نرخ مشارکت سالمندان ١٢.٩ درصد است، افزود: طبق آمار ٨٩ درصد از مردان سالمند در ایران دارای همسر هستند.  ۴۴.٧ سالمندان  را زنان  تشکیل می‌دهند، همچنین ٢۶.۵ درصد سرپرست خانوار را سالمندان هستند. ٩۴ درصد سالمندان ، بیمه پایه دارند رئیسی تصریح کرد: ٩۴ درصد سالمندان ما بیمه پایه دارند، ٣١ درصد سالمندان تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند، نیاز سالمندان به خدمات بستری بیمارستانی ٢ برابر سایر افراد است.

به گفته معاون بهداشتی وزارت بهداشت سالمندان ، بیشتر وقت خود را صرف مراقبت از خود می‌کنند.
رئیسی با اشاره به مهمترین علل مرگ و میر در سالمندان گفت: بیشترین علل مرگ و میر در سالمندان، بیماری قلبی عروقی، دیابت، بیماری کلیوی و سرطان‌ است. ٣۴.۶ درصد افراد بالای ۶٠ درصد فشارخون بالا دارند و از این تعداد افراد کمتر از ۴٠ درصد سالمندان مبتلا به فشارخون بالا هتند و  دارو‌ی فشارخون مصرف می‌کنند. شیوع دیابت در سالمندان حدود ١١ درصد است که کمتر از ۴٠ درصد دیابت آن‌ها تحت کنترل است. 

درحال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سالمندان وزارت بهداشت اخبار سلامت بیماران قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۵۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج

سید سعید انوری در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما افزود: سازمان بیمه سلامت ایران وظیفه پوشش بیمه افراد کم توان را متناسب با اختلال عملکردی آنها بر عهده دارد.

وی گفت: افراد کم توان بر اثر بیماری هایی، چون سکته مغزی، اتیسم و اس ام‌ای از پوشش بیمه خدمات توانبخشی برخوردار می‌شوند بدین صورت که از طریق سازمان بهزیستی به بیمه سلامت معرفی شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس گروه خدمات پاراکلینیکی، توانبخشی و پیراپزشکان بیمه سلامت افزود: بر این اساس، این افراد در گفتار درمانی، فیزیو تراپی، کاردرمانی از ۵۹ کد خدمتی ستاره دار که سایر افراد برخوردار نیستند استفاده می‌کنند و از بسته خدمات وزارت بهداشت در این صندوق بهره‌مند شود در این صورت ۷۰ درصد هزینه مراکز با هر نوع مالکیتی رابیمه پرداخت می‌کند و اگر از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بهره‌مند شوند در مراکز دولتی کاملا رایگان و در مراکز غیر دولتی تا ۸۰ درصد تعرفه خدمات توانبخشی راا بیممه سلامت پرداخت می‌کند.

دیگر خبرها

  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • گرسنگی، عامل شهادت شمار زیادی از کودکان و سالمندان در نوار غزه
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • اجرای طرح پایلوت و رایگان غربالگری شناسایی اختلالات شناختی سالمندان
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • رئیس اداره جمعیت وزارت بهداشت خبر داد؛ افزایش میل خانواده‌ها به فرزند دوم و سوم