Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل استاندارد استان زنجان روز شنبه با اعلام این خبر گفت: باتوجه به اعلام مرکز ملی تایید صلاحیت ایران و به منظور پیاده سازی استاندارد ISO ۱۷۰۲۵ ،  برنامه جدید به تمامی آزمایشگاههای همکار استان ابلاغ شده است.

داود کارگرزاده افزود: به موجب آن تمامی آزمایشگاه های همکار استان، موظف به استقرار الزامات استاندارد  ISO ۱۷۰۲۵ و دریافت گواهینامه مربوطه از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در مهلت تعیین شده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: آزمایشگاه هایی که به هر دلیلی نتوانند به موقع استاندارد ISO۱۷۰۲۵  را در در مایشگاه های خود استقرار کنند، امکان ادامه فعالیت را نخواهند داشت و فقط با دریافت گواهینامه مربوطه، امکان رقابت با آزمایشگاه های مشابه خود در عرصه های بین المللی فراهم می شود.
مدیرکل استاندار استان زنجان ادامه داد: در صورتی که آزمایشگاهها الزامات استاندارد ISO ۱۷۰۲۵ را برآورده کنند و توسط مراجعی که دارای موافقت نامة شناسایی متقابل با مراجع هم تراز خود در سایر کشورهای استفاده کننده از این استانداردتایید صلاحیت شوند، پذیرش نتایج آزمون و کالیبراسیون کشورها آسان خواهد شد.
وی  اظهار داشت: بکارگیری این استاندارد، همکاری بین آزمایشگاهها و سایر سازمان‌ ها را تسهیل و به تبادل اطلاعات، تجارب و نیز هماهنگ کردن استانداردها و روش‌های اجرایی کمک شایانی می‌کند.
این مسئل ادامه داد: مسئولیت هر آزمایشگاه این است که فعالیت های آزمایش و کالیبراسیون خود را به نحوی انجام دهد که الزامات این استاندارد رعایت شود و خواسته‌های مشتریان، مراجع قانونی یا سازمان هایی که آزمایشگاهها را به رسمیت می‌شناسند، نیز برآورده شود.

وی یادآوری کرد: این استاندارد شامل ۲ بخش الزامات مدیریتی و الزامات فنی است. که برآورده شدن این ۲  به معنی داشتن صلاحیت بر اساس  ISO ۱۷۰۲۵ است.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملی استاندارد ایران زنجان رقابت های بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۵۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد نانو، نمایندگان ایران به صورت مجازی در جلسات گروه کاری ۳ (سلامت، ایمنی و محیط زیست) و گروه کاری ۴ (ویژگی‌های نانومواد) حضور فعال داشتند. در این نشست ها استانداردهای مصوب می شوند و تصویب موضوعات جدید استاندارد و نظرات تخصصی کشورهای عضو برای استانداردهای در حال تدوین مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

در این اجلاسیه استاندارد ماسک‌های نانویی که با مسئولیت ایران در ایزو در حال تدوین بود ارائه شد و نظرات فنی کارشناسان سایر کشورها از طرف مسئول پروژه پاسخ داده شدند.

این استاندارد در سال ۲۰۲۲ از طرف ایران پیشنهاد شده بود که با تصویب این اجلاس برای رای‌گیری مرحله آخر ارسال شد. استاندارد تعیین خواص و ویژگی‌های نانوامولسیون‌ها که قبلا توسط ایران در حوزه فناوری نانو پیشنهاد شده بود و در دست تدوین می‌باشد نیز در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت که پس از تصویب اجلاس برای رای‌گیری ارسال شد.

همچنین در این نشست دو پیشنهاد جدید استاندارد هم به صورت اولیه ارائه شد. پیشنهاد اول در حوزه نانوذرات اکسید روی بود که پروژه برای مرحله PWI در کارگروه چهارم مصوب شد. استاندارد پیشنهادی دوم ارائه شده در نشست در حوزه نانوحباب‌ها بود.

Nanotechnologies – Zinc oxide nanoparticle for cosmetic applications – Specifications of characteristic and measurement method

Nanotechnologies-nanobubbles- specification of core characteristics and measurement method

تاکنون ۱۰۹ استاندارد در بخش‌های مختلف فناوری نانو در ایزو منتشر شده است که کشورمان با تدوین ۱۲ استاندارد، در جایگاه چهارم فعال‌ترین اعضای ایزو قرار دارد.

تدوین استانداردهای بین المللی معمولا ۲ تا ۳ سال زمان می‌برد. اساس تدوین استانداردهای بین‌المللی در سازمان ایزو، اجماع جهانی توسط کشورهای عضو است. کشورهای عضو کمیته‌های فنی در مراحل مختلف تدوین استاندارد نظرات تخصصی مختلفی را برای تکمیل و توسعه استاندارد ارائه می‌کنند. در کمیته فنی استانداردهای فناوری نانو سازمان ایزو، ۴۰ کشور به عنوان عضو اصلی و ۱۶ کشور به عنوان عضو ناظر وجود دارد.

کد خبر 6085330 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • امکان مسیریابی حمل‌ونقل همگانی در «اصفهان من» فراهم شد
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی فراهم شد
  • آمادگی شرکت تعاونی برفره برای ساخت واگن های باری با استاندارد اروپا
  • ببینید | اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌های اجرایی فراهم شد
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌ها فراهم شد