Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@12:19:38 GMT

آیا استقلال رو به پیشرفت است؟

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۵۸۴۳

آیا استقلال رو به پیشرفت است؟

پیشرفت فنی استقلال هنوز خیلی محسوس نیست، اما نشانه‌هایی از تغییر را نمایش می‌دهد.

به گزارش مشرق، «چیزی که من به آن بیشتر توجه دارم این است که تیم ما پیشرفت کرده و با سیستم دشواری بازی می‌کنیم که نیاز به زمان دارد تا جا بیفتد». قسمت دوم حرف‌های استراماچونی که درست است؛ اما گزاره اول صحبت‌های او محل بحث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا استقلال رو به پیشرفت است؟ برای بررسی این ادعا به آمار متریکا مراجعه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

زرینچه: تساوی با ذوب‌آهن به‌خاطر بدشانسی بود

استقلال در بازی مقابل ذوب‌آهن با اینکه مهمان بود، اما مالکیت توپ بیشتری داشت. هر چند که در ثبت مالکیت 55 درصدی استقلال نباید نقش منصوریان هم نادیده گرفته شود و سرمربی ذوب‌آهن علاقه دارد در بازی مقابل تیم‌های بزرگ توپ را به حریف بدهد تا با فوتبالی واکنش‌گرایی که در ارائه آن تبحر دارد به حریف ضربه بزند.

در این مسابقه هم تعداد و هم دقت پاس بازیکنان استقلال بهتر از حریف بود. البته شیب فوتبال مالکانه استقلال سر بالاست و آبی‌ها در دربی و مسابقه قبل از آن 46 و 47 درصد مالک توپ بودند؛ اما در این مسابقه 55 درصد از زمان مفید مسابقه توپ را در اختیار داشتند. پاس بازیکنان استقلال هم نسبت به دربی 8درصد دقیق‌تر شده بود.

اما آماری که نشان از پیشرفت استقلال دارد؛ نه مالکیت توپ است و نه دقت و تعداد پاس. این تعداد شوت بازیکنان استقلال است که مشخص می‌کند تیم استراماچونی راحت‌تر از قبل موقعیت خلق می‌کند. تعداد شوت استقلال در دو بازی قبلی‌اش دو رقمی نشده بود، اما در این مسابقه 12 مرتبه با شوت دروازه ذوب‌آهن را تهدید کرد. 

تساعد حسابی شوت در چارچوب استقلال هم نشان از حملات درست این تیم دارد. حالا بازیکنان در موقعیتی صاحب توپ می‌شوند که می‌توانند شوت‌شان را به مسیر درستی بزنند. در اولین بازی فصل، استقلال فقط یک شوت در چارچوب زده بود. در هفته‌های دوم و سوم تعداد شوت در چارچوب استقلال عدد 2 بود. در دربی یک شوت در چارچوب به آمار استقلال اضافه شد و شاگردان استراما 3 شوت در چارچوب زده بودند. حالا در بازی مقابل ذوب‌آهن، این عدد به 4 رسید؛ یعنی استقلال در این بازی، خطرناک‌ترین نمایش فصلش را داشت.

اگر نیمه عقب زمین استقلال را هم بررسی کنیم، استراماچونی از پیشرفت این تیم خیلی بی‌راه نگفته است. دفاع استقلال در هفته‌های اول و دوم خیلی آسیب‌پذیر نشان داد و به راحتی موقعیت گل تقدیم حریف می‌کرد. استقلال در دو بازی نخست، 7 شوت به چارچوش زده شد. همچنین در بازی با نفت مسجدسلیمان علاوه بر گلی که خورد، سه مرتبه از حوالی شش قدم دروازه‌اش تهدید شد که حسین حسینی مهار کرد.

در بازی با پرسپولیس اما، اگر اشتباه حسینی و گل به خودی او نبود، شاید تیم استراما هم بازنده دربی لقب نمی‌گرفت. تنها شوت در چارچوب پرسپولیس در آن مسابقه در دقیقه 90 ثبت شد که نشان از بهبود کیفیت دفاعی این تیم دارد. در بازی با ذوب‌آهن هم کیفیت دفاع تیمی استقلال بهتر شد؛ اما همچنان تمرکز پایین و فشار روانی که روی بازیکنان این تیم وجود دارد باعث گل خوردن حسینی می‌شود. استقلال در هر دو گلی که دریافت کرد، 11 بازیکن‌اش در حوالی محوطه جریمه حضور داشتند و تعهد پایین مدافعان، تصمیم بحث‌برانگیز داور و یارگیری اشتباه نقش به سزایی روی گل‌ها داشت. دو شوت در چارچوب دیگر ذوبی‌ها هم موقعیت گل خطرناکی نبود.

 استقلال با وجود اینکه همچنان گل می‌خورد و به حریفانش موقعیت می‌دهد، اما حریف را برای خلق موقعیت به دردسر میندازد. اینکه استقلال در یک ساعت اول هیچ مسابقه‌ای گل نخورد و همه گل‌های فصل‌اش را در نیم ساعت پایانی دریافت کرد و همچنین تیمی که فصل گذشته بیشترین کلین‌شیت و کمترین گل‌خورده را در بین همه تیم‌های لیگ داشت، اما در فصل جدید در همه بازی‌ها گل خورد، نشان می‌دهد که آبی‌ها نیاز دارند از علاوه بر فنی، از لحاظ روانی هم پیشرفت کنند. استراماچونی زمانی می‌تواند ادعا کند تیمش پیشرفت کرده که این بار روانی را از روی دوش بازیکنان بردارد تا در نتایج این تیم هم پیشرفتِ فنی قابل لمس باشد.

منبع: وب سایت برنامه نود

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو کنفرانس افق نو تحولات یمن فوتبال لیگ برتر استقلال سرمربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۵۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرای کمیته انضباطی برای تخلفات بازی استقلال و آلومینیوم

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی با بررسی دقیق گزارش مسابقه و تطبیق موضوع با مقررات انضباطی آرا مربوط به دیدار تیم‌های آلومینیوم اراک و استقلال را به شرح ذیل اعلام کرد:

باشگاه آلومینیوم اراک

تخلف: استفاده از الفاظ توهین آمیز و پرتاب اشیا از سوی تماشاگران منتسب و ورود تماشاگر به داخل زمین مسابقه

مستند: ماده ۸۶

تنبیهات :۲۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی+اجرای یک جلسه محرومیت از حضور تماشاگران در مسابقه رسمی موضوع دادنامه تعلیقی شماره ۲۰۶۹ پس از قطعیت دادنامه (قابل تجدیدنظر)

حامد بصیری (بازیکن آلومینیوم اراک)

تخلف: رفتار غیرورزشی؛ مستند: ماده ۶۴

تنبیهات :۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی (قابل اجرا_قطعی)

باشگاه استقلال

تخلف: استفاده از الفاظ توهین آمیز و پرتاب اشیا از سوی تماشاگران منتسب؛ مستند: ماده ۸۶

تنبیهات :۱۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی (قابل تجدیدنظر)

سید حسین حسینی (بازیکن استقلال)

تخلف: نقص اصول کلی رفتار و بدرفتاری نسبت به مقام رسمی مسابقه؛ مستند: مواد ۵۱ و ۵۵

تنبیهات: یک جلسه محرومیت که به مدت ۶ ماه تعلیق می‌شود +۳۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی (قابل تجدیدنظر)

محمد حسین مرادمند (بازیکن استقلال)

تخلف: بدرفتاری نسبت به مقام رسمی مسابقه؛ مستند: ماده ۵۵

تنبیهات :۱۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی (قابل تجدیدنظر)

کد خبر 6081339

دیگر خبرها

  • ترکیب احتمالی شمس‌آذر مقابل استقلال
  • آمار جالب در اولین روز هفته بیست و چهارم؛ ثبت ۱۱ گل در ۳ بازی
  • کاپیتان خوزستانی‌ها مرد بازی‌های خاص!
  • ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!
  • بازیکنان استقلال در بازی فردا به‌طور کامل از سرمربی‌شان محروم‌ند؟
  • استقبال خوب هواداران استقلال از بازی فردا
  • حریف استقلال روی چمن صاف آماده می‌شود(عکس)
  • آرای کمیته انضباطی برای تخلفات بازی استقلال و آلومینیوم
  • محرم تنها مربی بدون باخت؛ جواد نکونام به یحیی رسید!
  • لیگ یک / پیروزی شاگردان سیاوش مقابل قعرنشین