Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-18@14:00:15 GMT

واکنش مدیر اسنپ به طرح جدید شهرداری

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۶۰۷۸

صراط:

در حالیکه معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران طی یادداشتی از به ثمر نشست تلاش های یک ساله خود و پیگیری دستور العمل «نظارت بر فعالیت تاکسی های اینترنتی» خبر میدهد و مشاور فرهنگی و اجتماعی این معاونت نیز در توئیتر خود بخش هایی از دستور العمل فوق را منتشر میکند و آنطرف تر مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در توئیتر خود این دستورالعمل را گام بزرگی برای حل مشکلات بر سر نظارت و نحوه فعالیت تاکسی های اینترنتی دانسته و نوشته شهرداری از تکنولوژی حمایت خواهد کرد، ژوبین علاقبند دبیرکارگروه تاکسی‌های آنلاین در گفتگو با شهردار می‌گوید این دستورالعمل بدون اطلاع و نظر نهایی ما ابلاغ شده و از مفاد آن خبر نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شهردار در قسمتی از توئیت مشاور معاون شهردار تهران آمده است که شهرداری بدون دخالت در رابطه مالی مسافر، راننده و شرکت، باید ۲ درصد کرایه هر سفر را دریافت و خرج کاهش آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی کند. در عوض، این شرکت‌ها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌شوند.


ژوبین علاقبند در گفتگو با سامانه خبري شهردار دات آي آر باز هم ضمن بی اطلاعی از این دستورالعمل میگوید اگر این بند در ابلاغیه آمده است، باید بگویم تصمیم آن با وزارت کشور نیست. این دستورالعمل ابلاغ شده اما آن‌ها نمی توانند بر اساس آن به وزارت اقتصاد و دارایی بگویند شما از تاکسی‌های اینترنتی مالیات بر ارزش افزوده دریافت نکنید. روش این کار متفاوت است. تا جایی که به خاطر دارم و در جلسات نیز بارها تاکید شد، وزارت اقتصاد و دارایی از دریافت مالیات بر ارزش افزوده کوتاه نمی‌آیند. نظر آن‌ها مشخصا این است که تاکسی‌های آنلاین باید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند.


گرچه شهرداری تهران اعلام میکند، قصد ندارد تاکسی های اینترنتی را زیر مجموعه شهرداری تهران کند و تنها بر اجرای مقررات و ضوابط همسان تاکسی های شهری اصرار دارد اما توئیت علی پیرحسینلو حکایت دیگری از این دستورالعمل را نمایان میکند که شهرداری تهران اینبار هم تنها قصدش کسب درآمد از فعالیت تاکسی های اینترنتی در سطح شهر است.


آنسوتر شهرداری تهران معتقد است تاکسی های اینترنتی همانقدر در آلوگی هوا نقش دارند که پیمایش یک تاکسی در شهر بر افزایش آلاینده های هوا موثر است از اینرو دریافت سالانه دوبار معاینه فنی را برای تاکسی های اینترنتی به مانند تاکسی های شهری یک الزام میداند و همه تلاش خود را کرده تا ضوابط و مقررات تاکسی های شهری برای تاکسی های اینترنتی هم الزامی شود.


شهرداری اما خوشحال است که بالاخره پس از طرح جدید ترافیک، بار دیگر موفق شده طرح و برنامه ای دیگرش را به ثمر بنشاند حال باید منتظر بمانیم و ببینیم دستورالعمل ابلاغی که شهرداری تهران هدف از اجرای انرا کاهش آلودگی هوا و نظارت بر فعالیت تاکسی ها میداند تا چه حد میتواند در زمینه کاهش آلودگی هوا موثر باشد بی آنکه به عواقب ان فکری کرده باشد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: شهرداری تهران اسنپ مالیات صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۶۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها درباره واگن‌های مترو

به گزارش خبرآنلاین، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به جوابیه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای ورود واگن‌های مترو به کشور تأکید کرد: موضوع تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید. برای این اقدام باید یک عمل جهادی انجام شود و بررسی‌ها به صورت جهادی انجام شود.

ایسنا در خبری نوشت: مهدی چمران پیش از آغاز دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح دستور جلسه امروز شورای شهر تهران، گفت: در ابتدای این جلسه گزارشی از معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در ارتباط با اقداماتشان در ایام عید نوروز، ماه مبارک رمضان و عید فطر ارائه خواهد شد.

وی افزود: پس از ارائه این گزارش، مجمع عمومی شرکت واحد نیز برگزار خواهد شد؛ چرا که مدت‌زمان بازرس آن به پایان رسیده و باید بازرس جدید انتخاب شود. پس از آن نیز در مورد بهای خدمات استفاده از معابر شهری بحث و گفت‌وگو و تصمیم‌گیری خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: کمیسیون نامگذاری نیز در این جلسه علاوه بر چند نامگذاری جدید، یک طرح دو فوریتی را نیز ارائه کرده که مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار می‌گیرد.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص جوابیه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای اظهاراتش درباره ورود واگن های جدید مترو به کشور گفت: ما موضع‌گیری خاصی نداریم تنها می‌گوییم که به درد مردم برسید و موضوع تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید. برای این اقدام باید یک عمل جهادی انجام شود و بررسی‌ها به صورت جهادی انجام شود. بی‌تردید این بحث موضوعی نیست که دو تا سه ماه بماند. اگر متخصص ندارند باید کمک بگیرند. ما مخلص همه آنها هستیم.

وی افزود: بحث ما این است که هر یک روز که موضوع به تأخیر بیفتد مردم از داشتن یک‌هزار واگن عقب می‌مانند و این مشخص نیست به نفع کیست. اگر اشکال از ماست بیایند رفع کنند. در این شرایط نباید اداری پیش رفت و بعد اعلام شود نمی‌شود و موضوع بماند. جزئیات را ما و آنها می‌دانیم. موضوع کارشناس است و مترو کارشناس این مساله است. البته از شرکتی خارج از مترو هم کمک می‌گرفتند. ما نمی‌خواهیم اسراف و بریز و بپاش اضافی صورت بگیرد. اگر تقصیر ماست ما را فلک کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895774

دیگر خبرها

  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۹ فروردین
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی
  • واکنش عضو شهرداری تهران به جمع‌آوری سگ‌ها از خیابان
  • تاکسی‌ های اینترنتی اگر نگران راننده هستند، کمیسیون ۱۵ درصدی را کم کنند
  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • رانندگان اسنپ و تپسی، زیر بار کمیسیون
  • از تاکسی‌ها برقی تا ساخت تقاطع‌های غیر همسطح در نشت شورا
  • از تاکسی ها برقی تا ساخت تقاطع های غیر همسطح در نشت شورا
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها درباره واگن‌های مترو
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها برای ورود واگن‌های مترو