Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله ناصری یزدی با انتقاد از بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی به ویژه در یزد گفت: دانشگاه باید به گونه =‌ای باشد که دانشجویان، کارآفرین فارغ التحصیل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « آیت الله محمدرضا ناصری یزدی» در دیدار با رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا ولایت کشور اظهار داشت: اساسی‌ترین کار در انقلاب، تحول بزرگ در آموزش و تربیت بود، که حضرت امام خمینی(ره) از ابتدا بر این موضوع تاکید داشتند و به شهید مطهری و شهید باهنر سفارشات زیادی به این موضوع داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تحول مد نظر امام خمینی(ره) متاسفانه در کشور حاصل نشد گفت: حضرت امام در ارتباط با دانشگاه‌ها اقدامی کردند و با تشکیل شورای انقلاب فرهنگی قدم‌هایی برداشته شد ولی در ارتباط با آموزش و پرورش هنوز کار خاصی انجام نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: این سیستم آموزشی سبب شده که دانش‌آموزان به صورت سطحی مسائلی را حفظ کنند و هیچ تفکری در علومی که یاد می‌گیرند انجام ندهند و با همین شرایط وارد دانشگاه شوند.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید متخصص متعهدی که خود کارفآرین باشد به جامعه تحویل دهد گفت: الان متاسفانه شرایط برعکس شده و دانشگاه‌های ما به جای اینکه کارآفرین به جامعه تحویل دهد، بیکارانی تربیت می‌کند و همین موضوع سبب شده که بیشترین بیکاران در یزد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشند.

امام جمعه یزد تفکر، تعقل و تعهد را سه موضوعی دانست که نیاز امروز جامعه علمی کشور است گفت: تعهد به واسطه تربیت دینی به وجود می‌آید و تا این سه موضوع وارد جامعه نشود نمی‌توان انتظار رفع مشکلات داشته باشیم.

وی افزود: موضوع بسیار مهمی که در ارتباط با این سه عنصر وجود دارد این است که اگر تخصص و تفکر وجود داشته باشد ولی تعهد نباشد، دانشجویان پس از اینکه در کار خود تخصص پیدا کردند، به دلیل حقوق بالاتری که در کشورهای خارجی می‌توانند دریافت کنند، به کشور خود پشت کرده و مهاجرت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به فعالیت مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا اشاره کرد و گفت: امروز یکی از مهمترین مسائلی که باید در اولویت سازمان تبلیغات قرار بگیرد چرا که این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخودار است و همه ما نسبت به این مهم مسئولیت سنگینی بر دوش داریم.

ناصری یزدی به فعالیت خوب مدارس صدرا در استان یزد اشاره کرد و ادامه داد: الان خانواده‌ها در استان یزد به حدی از ثبت نام فرزندان خود در مدارس صدرا استقبال می‌کنند که ما به شدت با کمبود جا مواجه شدیم.

امام جمعه یزد بر ضرورت کادرسازی برای آینده انقلاب تاکید کرد و افزود: ما باید به بحث کادرسازی توجه ویژه داشته باشیم و نسبت به این موضوع اقدام لازم را انجام دهیم.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد دفاع مقدس نماز جمعه نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع اربعین حسینی رژه نیروهای مسلح خطبه های نماز جمعه امام جمعه یزد بیکاری فارغ التحصیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۶۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه ظهر دوشنبه در نشست با مدیران و برخی اساتید دانشگاه‌های استان قزوین اظهار کرد: برای اینکه حکمرانی نخبگانی در کل کشور استقرار پیدا کند هیئت‌های اندیشه ورز استانی در حوزه علم و فناوری راه اندازی شده تا هر تصمیمی در کشور در این حوزه با نظر استان‌ها باشد.

وی با بیان اینکه هیئت‌های اندیشه ورز در حوزه‌های علم و فناوری و همچنین سلامت باید جدی گرفته شود، افزود: استان قزوین در حوزه راه اندازی این هیئت‌ها به نسبت استان‌های دیگر پیش رو است اما این کافی نیست و باید این نشست‌ها افزایش پیدا کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه یکی از مسائل جدی کشور ما فارغ‌التحصیلان فاقد دانش است، بیان کرد: متأسفانه با نگاه کمی گرایانه به دانشجویان مدارک دانشگاهی دادیم.

وی با اشاره به آمایش رشته‌های دانشگاهی عنوان کرد: آمایش تنها به معنای حذف رشته‌ها نیست بلکه باید به دنبال اضافه کردن میان رشته‌های مهارتی درآمدزا در کشور نیز باشیم.

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به اهمیت راه اندازی واحدهای دانش بنیان و رشد فناور در دانشگاه‌ها عنوان کرد: اگر تعداد واحدهای دانش بنیان و فناور در دانشگاه اضافه نشده و دانشگاهی در این حوزه رشدی نداشته باشد به معنای افت آن محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: افزایش سالانه واحدهای فناور و دانش بنیان باید به یکی از شاخصه‌های اصلی ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها در کشور تبدیل شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه با افزایش ظرفیت دانشگاه‌های پزشکی بدون تأمین زیرساخت مخالف هستم، ادامه داد: کمیته سلامت شورای عالی انقلاب فرهنگی مسؤول رسیدگی به این مسئله شده و باید استدلال‌های خود را در این حوزه ارائه کند.

وی با اشاره به برنامه وزارت علوم برای دانشگاه پیام نور عنوان کرد: هر تحولی در دانشگاه پیام نور باید توسط خود اعضای این دانشگاه گرفته شود و مخالف ورود سرخود وزارت علوم هستیم.

حجت الاسلام خسروپناه یکی از اصلی ترین دلایل مهاجرت در کشور را مربوط به تلاش برخی اساتید و معلمان دانست و عنوان کرد: متأسفانه برخی‌ها در کشور دانش آموزان و دانشجویان نخبه کشور را که سرمایه ملی هستند به مهاجرت ترغیب کرده و یا حتی زمینه مهاجرت را برای آنان فراهم می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: استان قزوین مملو از شخصیت‌های فرهنگی، دینی و علمی برجسته است و این نشان از حاصلخیزی علم و فناوری در این سرزمین است.

کد خبر 6085768

دیگر خبرها

  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • فرماندهی فارغ‌التحصیل از دانشگاه کوچه و بازار
  • یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است
  • تاکید بر اهمیت تربیت نیروی کارآفرین
  • حمایت دانشگاه تهران از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای کار
  • کاهش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در آمریکا برای دومین سال متوالی