Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-24@17:07:59 GMT

اتفاقی که جهان ورزش را تحت تاثیر قرار داد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۶۳۲۹

اتفاقی که جهان ورزش را تحت تاثیر قرار داد

خرداد؛ کمک برایمو دابو به جاناتان باسبی در جریان مسابقات جهانی دوومیدانی دوحه همه را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، جاناتان باسبی اهل جزیره آروبا به عنوان مهمان در بازی‌های جهانی دوومیدانی دوحه دوید. او نمی‌خواست ۱۰۰ یا ۲۰۰ متر بدود بلکه تصمیم گرفته بود در رقابت‌های ۵۰۰۰ متر شرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم ممکن بود برایش گران تمام شود. باسبی پس از طی ۳۰۰۰ متر ریتمش به نحو نگران کننده‌ای کند شد. در آخرین دور ممکن بود بیهوش روی زمین بیفتد اما برایما سانکار دابو، دونده اهل گینه بیسائو که او نیز مهمان بود متوجه این قضیه شد. دابو در کمک کردن به باسبی شک نکرد.

هر دو شرکت کننده دور آخر را با هم به پایان رساندند. دونده اهل گینه بیسائو باسبی را گرفته بود و باسبی نیز یکی دست‌هایش را روی کتف دابو گذاشته بود. تا پایان، دو دونده در چنین شرایطی پیست را طی کردند. ورزشگاه الخلفیه پر نبود اما سر و صدای زیادی به راه افتاد و تماشاگران در ۴۰۰ متر پایانی به شدت دو دونده را حمایت و تشویق کردند. زمان ثبت شده برای باسبی ۱۸:۱۰.۶۸ بود و دابو زمان ۱۸:۱۰.۸۷ را به ثبت رساند. این اتفاق به این خاطر افتاد که دابو اجازه داد دونده اهل آرابائو زودتر به خط پایان برسد.

باسبی یک دونده آماتور است که در فدراسیون جهانی دوومیدانی آماری از او به ثبت نرسیده است. با این حال حرکت او در آغاز رقابت‌های جهانی زیبا بود.

رکورد باسبی در نظر گرفته نخواهد شد چون به خاطر این کمک، دیسکالیفه شد. در قوانین دوومیدانی هیچ دونده‌ای اجازه ندارد به دیگری کمک کند.


برچسب ها: برایمو دابو ، جاناتان باسبی ، دوومیدانی

منبع: خرداد

کلیدواژه: دوومیدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۶۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الفتی: ژیمناستیک ورزش لحظه‌هاست/ جایگاه اول کسب سهمیه المپیک را داشتم

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی الفتی در خصوص عملکردش در جام جهانی قطر اظهار کرد: هدف من این بود که بهترین عملکرد را در قطر داشته باشم اما متاسفانه اینگونه نشد.

وی افزود: برخی عنوان کردند که من رنکینگ ۸۶ را دارم، اما طبق اعلام فدراسیون جهانی ژیمناستیک و حتی کمیته بین‌المللی المپیک من در جایگاه اول جدول کسب سهمیه المپیک قرار داشتم و فکر می‌کنم با توجه به نتیجه جام جهانی قطر در جایگاه سوم رنکینگ قرار بگیرم.

ملی‌پوش ژیمناستیک ایران تصریح کرد: من اردوها و تمرینات خوبی برای رقابت‌های کسب سهمیه داشتم و امیدوار بودم در قطر روی سکو بروم اما ژیمناستیک ورزش لحظه‌ها است و من هم نمی‌خواستم اینگونه شود. فدراسیون ژیمناستیک و سرمربی تیم ملی همه گونه حمایت از من داشتند و واقعا عملکردشان عالی بود. ان‌شاءالله بتوانم در مسابقات پیش رو جبران کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکلیف کمیسیون‌های فدراسیون دوومیدانی مشخص شد
  • رنگ‌ها، جهانی که غالبا از آن غافلیم!
  • (ویدئو) بهترین اتفاقی که این روزها می‌توانست در اصفهان بیفتد!
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • تمجید اسطوره‌های ورزش جهان از جود بلینگام: پختگی و استعداد او ما را شگفت‌زده کرده است
  • تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!
  • سرعت این نوجوان آمریکایی در حد برق و باد!
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • عکس | حضور ورزشکار زن ایرانی با فرزند خردسالش در جام جهانی کره
  • الفتی: ژیمناستیک ورزش لحظه‌هاست/ جایگاه اول کسب سهمیه المپیک را داشتم