Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکانون فرهنگی هنری مهدیون کرج از استقبال پرشور زائران کربلای حسینی از بزرگترین ماکت واقعه عاشورای حسینی خبر داد و گفت: این ماکت در بین الحرمین کربلا به مناسبت اربعین حسینی برپا شده است.

خبرگزاری شبستان – البرز: بزرگترین نمایشگاه تجسمی هنری ماکت واقعه عظیم عاشورای حسینی که با همت فعالان کانون فرهنگی هنری مهدیون ساخته شده است این روزها میزبان زائرانی است که برای زیارت حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) به کربلا مشرف می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مجموعه مهدیون کرج به عنوان یک تشکیلات فرهنگی هنری است که در قالب تجسمی هنری برای تبیین هرچه بهتر واقعه عظیم و تاریخی عاشورای حسینی فعالیت می کند.

 

« محمود شفیق» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص اهمیت این ماکت گفت: استفاده از ابزار هنری یکی از راهکارهای مورد نیاز در بحث تبیین ارزش ها و آرمان های دینی همچون واقعه تاریخی است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مهدیون کرج افزود: ماکت کربلا کانون فرهنگی هنری مهدیون کرج در تمام طول سال میزبان بازدیدکنندگان است و در سال جاری برای چندمین مرتبه این ماکت در کربلا حسینی به مناسبت محرم برپا شده است.

 

 

وی با اشاره به ویژه برنامه های تبیینی، فرهنگی و آموزشی در جوار برپایی این ماکت عنوان کرد: دانش آموزان به ویژه گروه های سنی نوجوان و جوان مهم ترین مخاطبان این طرح هستند که در شهر کرج به صورت معمول سخنرانی های فرهنگی، آموزشی و تحلیلی در محورهای مختلف در فضای کانون و در جوار ماکت کربلا برای خانواده ها برگزار می شود.

 

شفیق به استقبال پرشور زائران حسینی از بزرگترین ماکت کربلا در بین الحرمین خبر داد و گفت: از نخستین روز برپایی تا کنون شاهد استقبال پرشور مردم و مسئولان و بزرگان دینی از این ماکت تجسمی هستیم.

 

تبیین باورهای دینی رویکرد اصلی برنامه های کانون های فرهنگی مساجد است

 

« حجت الاسلام کاظم شکری» نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص اهمیت جایگاه فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: اساس فعالیت ها در فضای مسجد با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد، قالب کار تشکیلاتی با هدف احیاء و پویایی مسجد است.

 

مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز افزود: تبیین باورهای دینی از جمله رویکردهای اصلی در روند برنامه های کانون ها است که کانون فرهنگی هنری مهدیون یکی از کانون های فعال در این عرصه در قالب ارائه ماکت تجسمی واقعه عاشورا است.

 

 

وی به بازدید اخیر « دکتر حجت الاسلام ارزانی» از این نمایشگاه تجسمی اشاره کرد و آن را زمینه معرفی میزان توانمندی های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خواند.

 

 

حجت الاسلام شکری با بیان این مطلب که مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی بازدید از کانون فرهنگی هنری مهدیون و ماکت بزرگ واقعه عاشورا این برنامه را بخشی از توانمندی عظیم کانون های مساجد معرفی کرد، عنوان کرد: پتانسیل های بالای فرهنگی و هنری در نهاد کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت قابل تأملی است که از آن در بخش های مختلف می توان استفاده کرد.

 

مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز توضیح داد: ماه محرم و صفر یکی از مهم ترین ماه های سال است که کانون های فرهنگی هنری مساجد ویژه برنامه های متعدد با رویکرد تبیین باورهای دینی برپا می کنند و در این میان کانون فرهنگی مهدیون نیز از جمله کانون های فرهنگی هنری شاخص در این زمینه است.

 

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته دفاع مقدس نماز جمعه دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی استان بوشهر خبرگزاری شبستان مسجد طراز اسلامی بین الحرمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۶۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید رئوف تقوی سرپرست ستاد استان در خصوص توزیع گوشت در بین نیازمندان بیان کرد: طرح ملی توزیع «گوشت قربانی مشارکتی» توسط مؤسسه فرهنگی حضرت خدیجه (س) قم و خیرین برنامه تلویزیونی «سمت خدا» و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرایی شد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قزوین ادامه داد: بر این اساس با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، خانواده‌های نیازمند شناسایی و یک هزار بسته گوشت قربانی در بین این خانواده‌های عزتمند در مناطق محروم توزیع شد.

وی خاطر نشان کرد: دستگیری از محرومان و نیازمندان در روایات مختلف در دین اسلام مورد تأکید است که امیدواریم این اقدام که گامی هرچند کوچک در کمک به معیشت محرومان است، مورد رضایت پروردگار متعال قرار گیرد.

کد خبر 6086081

دیگر خبرها

  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان