Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@00:27:25 GMT

سودان|محورهای مذاکرات حمدوک در نیویورک

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۶۷۱۰

سودان|محورهای مذاکرات حمدوک در نیویورک

نخست وزیر دولت انتقالی سودان با رئیس دفتر تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری آمریکا درباره همکاری های دوجانبه گفت گو کرد. ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نخست وزیر دولت انتقالی سودان که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته در حاشیه این نشست با مقامات کشورهای مختلف جهان دیدار و در خصوص گشودن فصل نوینی در مناسبات دوجانبه و برون رفت خارطوم از انزوای جهانی گفت وگو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله حمدوک نخست وزیر دولت انتقالی سودان در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با رئیس دفتر تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری آمریکا دیدار و درباره هماهنگی و همکاری های دوجانبه گفت وگو کرد.

در این نشست سگال مندلکر بر حمایت آمریکا از اصلاح ساختار بانکی سودان تاکید کرد و گفت : واشنگتن از برنامه توانمند سازی خارطوم در بخش مبارزه با گروه های تروریستی حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری سودان، رئیس دفتر تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری آمریکا متعهد شد برای حذف نام سودان از فهرست گروه های تروریستی با همکاری موسسات ذیربط در آمریکا فورا اقدام کند.

حمدوک در گفت و گو با شبکه تلویزیون بی بی سی عربی گفت: در دیدارهایی که با مسئولان آمریکایی انجام دادم، آنان صادقانه قول دادند که نام سودان را از فهرست کشورهای حامی گروه های تروریستی حذف کنند. در این دیدارها توافقاتی صورت گرفت که سودان بتواند کمک های مالی را  از صندوق بین الملل پول و بانک جهانی دریافت کند،  به گونه ای که تحریم های اقتصادی شامل این دو موسسه مالی نشود.

در همین حال، وزارت خزانه داری آمریکا با رد هرگونه تعهد مسئولان آمریکا درباره حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی گروه های تروریستی به خبرنگار روزنامه سودان تریبون در واشنگتن گفت: در دیدار سگال با حمدوک دو طرف در خصوص مبارزه با پولشویی و حمات مالی از گروه های تروریستی بحث و گفت وگو کردند.

وی تصریح کرد: تصمیم گیری درباره حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی گروه های تروریستی به عهده وزارت خزنه داری آمریکاست.

آمریکا در سال 1993 به دلیل میزبانی سرکرده معدوم شبکه القاعده در سودان این کشور را در فهرست کشورهای حامی گروه های تروریستی قرار داد و با وجود اینکه القاعده به افغانستان انتقال یافت و نظام عمرالبشیر در خارطوم سرنگون شد، با وجود این،  نام سودان همچنان در فهرست کشورهای حامی گروه های تروریستی قرار دارد.

به دنبال تشکیل دولت انتقالی در خارطوم، کشورهای آلمان، فرانسه، مصر، عربستان و قطر متعهد شدند تا برای حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی گروه های تروریستی اقدام کنند.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور سودان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان کشور سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۶۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴؛ رتبه ایران و افغانستان چند است؟

زی‌سان: طبق گزارش شادی جهانی ۲۰۲۴ که به مناسبت روز جهانی شادی منتشر شد، دانمارک ایسلند، سویدن و اسرائیل بعد از فنلاند به ترتیب در جایگاه دوم تا پنج قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش سالانه که توسط موسسه گالوپ، سازمان ملل و یکی از موسسات تحقیقاتی آکسفورد منتشر می‌شود، ایران در رتبه ۱۰۰ فهرست شادترین کشور‌های جهان قرار گرفته است.

افغانستان نیز که از زمان به قدرت رسیدن مجدد طالبان در سال ۲۰۲۰ با یک فاجعه انسانی دست و پنجه نرم می‌کند، همچنان در انتهای این فهرست ۱۴۳ کشور مورد بررسی قرار دارد.

گفتنی است که رتبه‌بندی شادی بر اساس ارزیابی‌های افراد از رضایت از زندگی، و همچنین تولید ناخالص داخلی سرانه، حمایت اجتماعی، امید به زندگی سالم، آزادی، بخشش و فساد انجام می‌شود.

tags # اخبار جهان سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • شکایت سناتورهای آمریکایی از برگزاری اعتراضات حامی فلسطین
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • فیلم| یورش وحشیانه پلیس به محل تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نیویورک
  • شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴؛ رتبه ایران و افغانستان چند است؟
  • تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان
  • تاکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود