Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@23:39:04 GMT

وکیل مشهور قلابی از آب درآمد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۶۹۱۹

وکیل مشهور قلابی از آب درآمد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین سلامی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت، گفت: پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی از سوی حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمان، مشخص گردید فردی به نام (الف. پ) با جعل پروانه وکالت چندین وکیل در استان‌های تهران و شیراز به صورت غیرقانونی اقدام به وکالت می‌ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان جیرفت عنوان کرد: بلافاصله با هماهنگی با حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمان، محل سکونت این وکیل تقلبی مورد شناسایی قرار گرفت و ماموران واحد عملیات حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، علیرغم مجهز بودن منزل متهم به سیستم‌های حفاظتی پیشرفته، اقدام به دستگیری وی نمودند.

سلامی گفت:متهم به اتهام جعل اسناد عادی و دولتی، جعل مهر ادارات مختلف و کلاهبرداری تفهیم اتهام شده است و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است.

او تصریح کرد:متهم که دارای مدرک کارشناسی حقوق از دانشگاه شیراز می‌باشد در اعترافات اولیه خود گفته است از سال ۱۳۸۴ شروع به وکالت به صورت غیرقانونی کرده است و حتی از سال ۸۸ به بعد پا را فراتر گذاشته و اقدام به راه اندازی دفتر وکالت ونصب تابلوی وکالت در مرکز این شهرنموده است.

دادستان جیرفت در پاسخ به این سوال که چگونه این فرد توانسته است در این مدت به صورت غیرقانونی اقدام به وکالت نماید، گفت:متهم به صورت بسیار حرفه‌ای اقدام به جعل سربرگ وکالت و پروانه وکالت می‌نموده  و متاسفانه هر زمان هم که از کانون وکلاء استعلام صورت پذیرفته  پاسخ مثبت بوده است، زیرا وی با اسم و فامیل یک وکیل واقعی فعالیت می‌ کرده است.

او با بیان اینکه بایستی با اصلاح فرایند‌ها جلوی جعل و اینگونه سوء استفاده‌ها گرفته شود، گفت:نکته جالب این است این فرد (متهم) در بین مردم جزء وکلاء مشهور شهرستان نیز محسوب می‌شده است.

انتهای پیام /ی

بازداشت وکیل قلابی در کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۶۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم

به گزارش همشهری آنلاین، حکم محکومیت توماج صالحی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان صادر شد.

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است هرچند که این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

بر اساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تأیید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.

قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضائی است.

کد خبر 847052 منبع: مهر برچسب‌ها اغتشاش خبر ویژه اعدام

دیگر خبرها

  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم
  • رای توماج صالحی صادر شده، اما هنوز به ما ابلاغ نشده است
  • دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد
  • توضیحات قاضی از دادگاه منافقین/ تشریح اتهامات از سوی وکیل
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • دستگیری ۵۹۳۶ متهم قاچاق کالا و ارز در استان کرمان