Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگاربرنا از قزوین؛آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزویندر مراسم نقش بانوان در دفاع مقدس که در حصارخروان برگزار شد، اظهار کرد: بانوان در طول تاریخ نقش مؤثری در حق طلبی و پیشبرد اهداف دین داشته‌اند و در قرآن این موضوع کاملاً برجسته است.

وی با اشاره به نقش مادر حضرت موسی (ع) در حفاظت و حراست از آن حضرت، تصریح کرد: فرعون تصمیم گرفته بود همه کودکان را از میان ببرد چرا که کاهنان خبر داده بودند طفلی به دنیا می‌آید و بساط تو را بر می‌چیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط خداوند به مادر موسی فرمان می‌دهد تا فرزندش را داخل سبدی قرار دهد و در رودخانه نیل رها کند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: مادر موسی (ع) فرمان الهی را اطاعت کرد و فرزند خود را در رودخانه رها کرد و رودخانه نیز به فرمان خدا حضرت موسی (ع) را به کاخ فرعون برد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: در حالی که فرعون در این مقطع زمانی کودکان را از میان می‌برد اما آسیه همسر فرعون خطاب به او گفت ما فرزندی نداریم و از فرعون خواست که موسی را به فرزندی قبول کنند، اگر چه آن زمان نمی‌دانستند این کودک چه کسی است.

وی با بیان اینکه مادر حضرت موسی (ع) و آسیه همسر فرعون از زنان بزرگ عالم هستند، ادامه داد: با اراده خدای متعال آن کسی که قرار داشت قاتل موسی شود، خادم و نوکر موسی شد و این یکی از معجزات الهی است که زنان نقش تعیین کننده و محوری در آن داشتند.

آیت‌الله عابدینی به نقش حضرت خدیجه (س) در حمایت از اسلام، دین و رسول گرامی اسلام (ص)، اظهار کرد: حضرت خدیجه (س) در سخت‌ترین شرایط از پیامبر (ص) حمایت و پشتیبانی کرد و حمایت‌های ایشان نقش اساسی در پیشبرد اهداف اسلام و رسول خدا (ص) داشت.

امام جمعه قزوین ادامه داد: حضرت خدیجه (س) و امام علی (ع) اهانت‌ها و سختی‌های زیادی کشیدند اما دست از حمایت و پشتیبانی از پیامبر (ص) و دین خدا نکشیدند تا این که پرچم اسلام برافراشته شد.

وی با اشاره به حمایت‌های حضرت فاطمه (س) از امام علی (ع)، خاطرنشان کرد: اگر حمایت‌های حضرت فاطمه (س) از امیرالمؤمنین (ع) نبود، حضرت ناشناخته می‌ماندند و ولایت امام علی (ع) شناخته نمی‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به نقش اثرگذار حضرت زینب (س) در کربلا، عنوان کرد: حضرت زینب (س) در قیام عاشورا همراهی بسیار جدی با امام حسین (ع) داشتند، یزیدیان را تحقیر کردند و با حمایت امام زین العابدین (ع) به آنها نشان دادند که دشمنان امام حسین (ع) شکست خورده‌ی کربلا هستند.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: بانوان به تأسی از حضرت زینب(س) و زنان بزرگ تاریخ نقش مؤثری در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و پس از آن نیز در طول انقلاب، نقش بانوان در پیشبرد اهداف و آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی، نقش بسیار مؤثری داشته‌اند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه حمایت از جبهه مقاومت، رسالت امروز آحاد جامعه است، بیان کرد: امروز مرزهای انقلاب اسلامی تا سوریه، لبنان، فلسطین و یمن گسترش پیدا کرده است و رهبر معظم انقلاب اسلامی با حمایت‌هایی که از جبهه مقاومت داشتند، جبهه مقاومت در اوج قدرت و اقتدار قرار دارد.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام جمعه حضرت زینب دفاع مقدس سوریه ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۷۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در هجده گفتگو به انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ارائه آموزش‌های تخصصی مخابرات در جنگ می‌پردازد.
این کتاب براساس سیر زمانی وقایع تنظیم شده و گفت و گوی هجدهم آن به خاطرات سردار باقری با شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس اختصاص دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • حمایت بانوان شهر بهارستان از اجرای طرح نور(حجاب وعفاف)
  • ️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود
  • اینفوگرافیک/ تو را است معجزه در کف / مواردی که در قرآن معجزه عصای حضرت موسی
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی